بازدید 2171

گوایدو: با ژنرال‌های ونزوئلا دیدار کردم

رهبر مخالفان در ونزوئلا در مصاحبه ای اعلام کرد: با ژنرال‌ها دیدار داشتم.
کد خبر: ۸۷۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 28 January 2019

رهبر مخالفان در ونزوئلا در مصاحبه ای اعلام کرد: با ژنرال‌ها دیدار داشتم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «خوآن گوآیدو» رهبر مخالفان در ونزوئلا و رئیس کنگره ملی این کشور که چندی است با اقدامات تحریک آمیز آمریکا و برخی از سایر مقامات کشورهای غربی آشوب هائی را به راه انداخته و خود را نیز رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خوانده است در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که برای سرنگونی دولت قانونی «نیکلاس مادورو» با ژنرال‌ ها و همچنین مقامات غیر نظامی همسو با خود دیدار کرده است.

رهبر مخالفان شورشی در ونزوئلا در ادامه این مصاحبه مدعی شد: مادورو غیر مشروع است و لذا لازم است از قدرت کناره گیری کرده و دولت انتقالی تشکیل دهد.

گوآیدو در تلاش برای براندازی دولت قانونی کاراکاس همچنین گفت: مذاکره با نظامیان به علت نگرانی‌ها در مورد امنیت جانی آنها به صورت محتاطانه ادامه دارد.

گفتنی است ونزوئلا طی روزهای گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبرو بوده است. خوآن گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا چهارشنبه گذشته به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را رئیس جمهوری موقت این کشور اعلام کرد. این اقدام وی بلافاصله با استقبال ایالات متحده روبرو شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نخستین کسی بود که ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت شناخت. وی به دنبال سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خوآن گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم!

اتحادیه اروپا نیز در اقدامی مداخله جویانه و بر خلاف منشور ملل متحد با تعیین ضرب الاجلی اعلام کرده است که اگر طی ۸ روز، زمانی برای انتخابات جدید در ونزوئلا اعلام نشود، خوان گوآیدو رئیس کنگره ملی این کشور را به عنوان رئیس جمهوری به رسمیت خواهند شناخت!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان