بازدید 3757

زخمی شدن ۱۲ نفر بر اثر عبور گردباد در آنتالیا

کد خبر: ۸۷۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲ 28 January 2019

مقامات ترکیه روز یکشنبه با هشدار درباره وقوع طوفان های دیگر در این کشور اعلام کردند روز شنبه بر اثر عبور گردبادی در فرودگاه شهر گردشگری آنتالیا واقع در جنوب ترکیه 12 نفر زخمی شدند و به دو فروند هواپیما خساراتی وارد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، منیر کارال اوغلو، فرماندار آنتالیا تصریح کرد بر اثر عبور این گردباد 12 نفر زخمی و دو دستگاه اتوبوس نیز واژگون شدند. گردباد به دو فروند هواپیما و یک بالگرد پلیس نیز خساراتی وارد کرد. این گردباد پنجمین گردبادی بود که روز شنبه عبور کرد.

مقامات محلی در شبکه اجتماعی توییتر در خصوص خطرات گردبادهای دیگر در این استان که با بادهای شدید و سیل و طوفان همراه است، به مردم محلی هشدار دادند.

خبرگزاری رسمی آناتولی ترکیه نیز روز پنجشنبه گزارش داده بود در جریان عبور گردبادی در نواحی کوملوجا و فینیکه در همان منطقه دو نفر کشته و 10 نفر نیز زخمی شده بودند. تیم های امداد روز یکشنبه جستجوهای خود را برای یافتن یک دانشجوی دختر 20 ساله که بعد از برخورد گردباد به خودرو وی ناپدید شده است، ادامه دادند.

مراد کوروم، وزیر محیط زیست ترکیه نیز به نوبه خود اعلام کرد 315 ساختمان در دو روز اخیر در این استان به علت بارندگی های شدید دچار خسارت شده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در جریان تجمعی در آنتالیا اعلام کرد خسارات مالی وارد شده در آنجا بالغ بر 100 میلیون لیره ترکیه (19 میلیون دلار و 16/6 میلیون یورو) برآورد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان