بازدید 2090

ابوالغیط: مداخله‌ها باعث طولانی شدن بحران سوریه شدند

دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه ضمن بررسی آخرین تحولات مسأله سوریه تاکید کرد، دخالت‌های منطقه‌ای و جهانی نقش اساسی در طولانی شدن بحران سوریه دارد.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 27 January 2019

دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه ضمن بررسی آخرین تحولات مسأله سوریه تاکید کرد، دخالت‌های منطقه‌ای و جهانی نقش اساسی در طولانی شدن بحران سوریه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، "احمد ابو الغیط"، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در دفتر این اتحادیه در قاهره میزبان "گی‌یر پدرسن"، فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه بود و در دیداری که میان دو طرف انجام شد، آن دو به تبادل نظر گسترده درباره آخرین تحولات بحران سوریه پرداختند.

ابو الغیط در این دیدار به مهم‌ترین اصول مبنای موضع‌گیری اتحادیه عرب نسبت به بحران سوریه از جمله قطعنامه‌های صادر شده از سال ۲۰۱۱ و نیز رایزنی‌هایی که به تازگی در این زمینه میان کشورهای عضو برقرار شده‌اند، پرداخت و بار دیگر بر محوری بودن نقش اتحادیه عرب در مواجهه با این بحران تاکید کرد و گفت: بحران سوریه مسأله‌ای مرتبط با کشورهای عربی است.

دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت تلاش برای توقف دخالت‌های منطقه‌ای و جهانی در بحران سوریه که آثار و پیامدهای منفی بر روند سازش در این کشور گذاشته است، تاکید کرد و گفت: این دخالت‌ها نقش اساسی در طولانی شدن بحران سوریه داشته است.

ابوالغیط همچنین بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای ریشه‌کن‌سازی خطر تروریسم در سوریه و نابودی کامل آن تاکید کرد.

وی در این دیدار بر اهمیت دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه که خواسته‌های تمامی گروه‌ها در این کشور را برآورده و تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند و بحران انسانی میلیون‌ها سوری را مد نظر قرار دهد، تاکید کرد.

"محمود عفیفی"، سخنگوی ابوالغیط گفت: پدرسن نیز در این دیدار مهم‌ترین نتایج رایزنی‌های اولیه انجام شده با طرف‌های مربوطه در بحران از زمان انتصاب خود در این سمت را بیان کرده و بر تمایل خود برای رایزنی‌های مداوم با ابو الغیط در این چارچوب و اطلاع از ابعاد مختلف موضع‌گیری کشورهای عربی و تحولات آن تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار