بازدید 1728

دو مقام عالی امنیتی سودان به پارلمان احضار می‌شوند

پارلمان سودان از استیضاح دو مسئول امنیتی در پی خشونت بیش از حد علیه معترضان در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 27 January 2019

پارلمان سودان از استیضاح دو مسئول امنیتی در پی خشونت بیش از حد علیه معترضان در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "الجریدة" سودان، " صلاح عبدالله قوش"، رئیس دستگاه امنیتی و اطلاعات ملی سودان و "الطیب بابکر"، مدیر کل نیروهای پلیس طی ۴۸ ساعت در مقابل کمیسیون قانونگذاری، عدالت و حقوق بشر پارلمان سودان احضار می‌شوند تا به سوالات در خصوص به کارگیری از خشونت بیش از حد علیه معترضان پاسخ داده و اطلاعاتی در خصوص وضعیت انسانی و سلامتی بازداشت‌شدگان ارائه دهند.

روزنامه الجریدة سودان در شماره امروز خود نوشت که این اقدامی بی سابقه است.

در همین راستا، "حسن دکین"، عضو کمیته قانون‌گذاری و عدالت در پارلمان سودان گفت: ابراهمی أحمد عمر، رئیس شورای ملی با احضار این دو شخص موافقت کرده است و پیش‌بینی می‌شود این دو مسئول امنیتی طی ۴۸ ساعت در مقابل این کمیسیون حاضر شوند.

وی تصریح کرد: أحمد عمر ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت و طی این نشست، به بررسی هویت یگان‌های امنیتی که با معترضان سودانی با خشونت برخورد کردند و همچنین آسیب‌های وارد شده به جان‌ها و دارایی‌ها و رخدادهای بیمارستان "أم درمان" و وضعیت جانی و انسانی بازداشت‌شدگان خواهند پرداخت.

دکین از برگزاری نشست قریب‌الوقوع کمیسیون عدالت با دادستان کل در خصوص کمیته‌های تحقیقات و روند فعالیت در آنها و همچنین تسریع در ارائه ابلاغیه‌ها به دستگاه قضائی خبر داد.

سودان از نوزدهم ماه گذشته میلادی صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی است. طبق بیانیه‌های دولتی در این اعتراضات ۲۶ تن کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل