بازدید 4046

۳۲ درصد سرطان پستان در مردان و زنان

کد خبر: ۸۷۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 27 January 2019

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:ما به ثبت ملی تشخیص زود هنگام سرطان بسیار خوب عمل کردیم و سال به سال پیشرفت بیشتری خواهیم کرد. امروز امار واطلاعات سرطان تا سال ۹۴ نشان می‌دهدکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت اطلاعات آن‌ها در ثبت ملی سرطان جمع اوری شده است.

به گزارش میزان، علی رضا رییسی درافتتاح همزمان مراکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان اظهار داشت:برنامه ملی ثبت سرطان وتوانمندسازی این حوزه و همچنین برنامه مدیریت اطلاعاتی در کشور با سرعت بسیار خوبی در حرکت است. اما در این میان به کمک سمن ها احتیاج داریم و باید پای کار بیایند تا در ثبت ملی سرطان یاری کنند.

وی افزود:سال ۶۰ تصویب قانون ثبت اطلاعات سرطان ابلاغ شد و تاسال ۸۸ جمع اوری اطلاعات داشتیم و بعداز ان با همت دقیق که همکارانم به خرج دادند به این نقطه رسیدیم.

رییسی گفت:اطلاعات جمع آوری شده در حوزه بروز سرطان ۹۸.۴ دهم درصد کل کشور را دربرمی گیرد که خوشبختانه جمع اوری شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد:در سال ۹۴ اطلاعاتی که در حوزه سرطان جمع اوری نشان داد ۱۰۸۷۹۸ مورد بود که ۵۴ درمردان و ۴۷ درصد زنان شایع بود.

وی گفت:در مردان و زنان ۳۲ درصد سرطان پستان.۱۶ درصد پروستات سپس سرطان پوست و سرطان معده و پنجمین سرطان روده است که وجود دارد.

ریسی گفت:در حوزه مردان رتبه اول سرطان معده است و با اختلاف اندک سرطان پوست بعد سرطان پروستاتو بعد روده بزرگ و بعد سرطان مثانه و در زنان اولین سرطان پستان است دومین سرطان روده بزرگ بعد سرطان پوست معده و تیروید است.

رئیسی درباره برنامه ملی ثبت و مدیریت سرطان اظهار داشت: برنامه ملی ثبت و مدیریت سرطان شامل فرآیند‌های اصلی و پشتیبان است ‏که تشخیص و درمان دقیق و مراقبت‌های حمایتی از سیاست گذاری و پژوهش و توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی را شامل می‌شود. ‏

رئیسی گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان موفق باشیم. ‏

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل