بازدید 3037

وزیر علوم: باید شبکه نخبگان تقویت شود

کد خبر: ۸۷۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 27 January 2019

وزیر علوم گفت: بایدشبکه نخبگان تقویت شود که این کار ضرورت دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات فناوری گفت: جشنواره فارابی همزمان با پیروزی انقلاب در دوره دهم برگزار می شودمسیری که تا بحال طی کردیم نمونه و نشانه های زیادی در علم داشته است این جشنواره نمونه بارزو فاخر علوم انسانی است.

وی افزود: باید شبکه نخبگان تقویت شود که این کار ضرورت دارد.

وی ادامه داد: از توان و ظرفیت علمی دانشگاه های استان کشور استفاده شود زیرا مشارکت آنها به غنای جشنواره و توسعه آن و همچنین حضور ملی آثار کمک می کند.

غلامی گفت: برای افزایش کمیت و کیفیت علوم انسانی برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه مختلف با همکاری سایر نهادها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: جشنواره تصویری از وضعیت علوم انسانی در کشور بوده که نیازمند توجه ویژه است در واقع باید شبکه نخبگان تقویت شود چرا که بخشی از مشکلات کشور ناشی از فقدان اثر بخشی است.

وزیر علوم ادامه داد: جشنواره فارابی برای پاسداشت اندیشمندان و ارائه تصویر واقعی از کمیت و کیفیت علوم انسانی مورد توجه است، سال گذشته اعلام کردیم که نهالی که کاشته شده به درختی پربار تبدیل شده است به طوری که برگزاری دوره‌های مختلف جشنواره دستاوردهای مهمی مانند گنجینه‌های علوم انسانی و معرفی آثار برتر را به همراه داشته است، در این جشنواره کاربردی کردن علوم انسانی بر اساس نیاز جامعه انجام می‌شود زیرا انجمن‌های علمی و اعضای هیات علمی خانم ها اثر بخش بوده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار