بازدید 2945

تولید نفت آمریکا ۲۳ سال سبقت گرفت!

کد خبر: ۸۷۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 26 January 2019

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت این کشور ۲۳ سال جلوتر از برنامه است.

به گزارش ایسنا، یک سال پیش دولت آمریکا انتظار داشت تولید نفت این کشور به طور میانگین به ۱۱.۹۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۴۲ برسد اما تولید شرکت‌های حفاری شیل امسال از این رقم فراتر خواهد رفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش سالانه "دورنمای انرژی" برآورد کرده است که تولید این کشور در سال ۲۰۳۱ به ۱۴.۵۳ میلیون بشکه در روز بالغ خواهد شد.

در واقع طبق توضیح این آژانس، قیمت نفت در کوتاه مدت بالاتر از میزانی بوده که این آژانس سال گذشته برآورد کرده بود و به همین دلیل مبنای تولید بالاتر رفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به این ترتیب آمریکا سال آینده و سال‌ها زودتر از آنچه پیش از این برآورد کرده بود به صادرکننده بزرگ نفت و انرژی تبدیل خواهد شد و این امر به دلیل تولید سریع‌تر نفت و گاز مایع به همراه رشد کندتر تقاضا است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در نخستین پیش‌بینی ۲۰۲۰ خود اعلام کرده است تولید نفت آمریکا امسال به بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز و در سال آینده به حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

آمریکا با رونق تولید مناطق شیل، به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده و در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و رکورد قبلی را که مربوط به سال ۱۹۷۰ بود، شکست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر