بازدید 3749

روغن پالم امسال ارزان می‌ماند

کد خبر: ۸۷۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 26 January 2019

طبق یک پیش‌بینی جدید، دورنمای قیمت روغن پالم در سال ۲۰۱۹، به دلیل رشد ذخایرش در اندونزی و مالزی نشانی از افزایش چشمگیر ندارد.

به گزارش ایسنا، روبوبانک در جدیدترین پیش‌بینی خود از بازارهای کالاها اعلام کرد با این حال انتظار شکل‌گیری پدیده جوی ال نینو در آسیای جنوب شرقی و تقاضای بالاتر از سوی چین و هند، ممکن است وضعیت نزولی بازار روغن پالم را تعدیل کند.

در این گزارش تاکید شده که ۶۵ درصد احتمال تشکیل ال نینو وجود دارد، با این حال شدت این پدیده جوی معلوم نیست. از آنجا که ال نینو با خود آب و هوای خشک را به همراه خواهد آورد، ممکن است به تولید کمتر روغن پالم در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در آسیای جنوب شرقی منجر شود.

بنا بر گزارش روبوبانک، تقاضا برای روغن پالم از سوی هند و چین مطلوب خواهد بود. واردات این روغن خوراکی از سوی هند در دسامبر بر مبنای ماهانه ۶.۷ درصد رشد کرد و به ۱.۱۵ میلیون تن رسید. با این حال موجودی روغن پالم هند، در اوایل ژانویه سال ۲۰۱۹ به دلیل مصرف بالاتر در دسامبر، به میزان ۷.۵ درصد کاهش ماهانه داشت و به ۲.۰۲ میلیون تن رسید.

انتظار می‌رود هند برای ذخیره سازی مجدد، در ژانویه میزان بیش‌تری روغن پالم وارد کند. کاهش تعرفه واردات هند برای محصولات آسیای جنوب شرقی نیز روغن پالم را در مقایسه با سایر روغن‌ها، جذاب‌تر خواهد کرد.

در این بین، موجودی روغن پالم به دلیل مصرف پیش از سال نوی چینی اندک است و در اوایل ژانویه بر مبنای سال به سال ۱۹.۸ درصد کاهش داشت و به ۵۱۳ هزار و ۱۰۰ تن رسید که ممکن است باعث شود چینی‌ها در ژانویه بیش‌تر خرید کنند. با این حال ذخایر روغن پالم مالزی به دلیل رشد اندک صادرات و افت کمتر از حد انتظار تولید در دسامبر، به رکورد ۳.۲ میلیون تن در دسامبر افزایش یافت.

بر اساس گزارش پلاتس، آمار انجمن روغن پالم اندونزی نیز نشان داد ذخایر روغن پالم این کشور در نوامبر بر مبنای ماهانه ۱۱.۷ درصد کاهش یافت و به ۳.۹ میلیون تن رسید اما با وجود کاهش ماهانه ذخایر، موجودی روغن پالم در مقایسه با سطح سال ۲۰۱۷ همچنان بالا بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل