بازدید 3992

جنگ امارات-قطر؛ سیاسی‌ترین بازی جام ملت ها

کد خبر: ۸۷۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 26 January 2019

تیم فوتبال امارات در شرایطی و پس از 100 دقیقه نفس گیر به جمع چهار تیم نهایی رسید، که همه کارشناسان شانس استرالیا را بیشتر می دانستند، اما حالا آنها هستند که در دیدار نیمه نهایی باید مصاف عجیبی با قطر داشته باشند.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار عربستان و قطر در شرایطی برگزار شد که از آن به عنوان سیاسی ترین بازی جام نام برده می شد؛ دیداری که تحت تاثیر مناقشات سیاسی چند سال اخیر دو کشور قرار داشت و از نگاه فوتبالی هم پیروزی شاگردان سانچس به نوعی حذف عربستان را رقم زد که باید برای رسیدن به مرحله یک چهارم، سخت ترین بازی این مرحله را مقابل ژاپن برگزار می کردند و در نهایت هم شاگردان پیتزی تاوان شکست مقابل قطر را دادند و با شکست مقابل ژاپن از گردونه رقابت ها کنار رفتند؛ شکستی که بازتابی بسیار منفی نزد رسانه های سعودی داشت.

پس از این دیدار شاید کسی تصور رقم خوردن دیداری سیاسی تر را حداقل در این جام نمی کرد؛ چرا که تصور رسیدن دو تیم قطر و امارات به نیمه نهایی چیزی شبیه غیرممکن بود ولی با تفرکات آلبرتو زاکرونی با تجربه و فیلیکس سانچز اسپانیایی، این اتفاق مهم تبدیل به واقعیت شده است.

حالا که قطر برخلاف پیش بینی ها موفق به حذف کره جنوبی شده و برای اولین بار در تاریخش به نیمه نهایی رسیده، امارات هم در عین شگفتی و برخلاف پیش بینی ها مانند 4 سال پیش، موفق به حذف شاگردان گراهام آرنولد و رسیدن به جمع 4 تیم برتر شد تا دو تیم و کشوری پای دیگر مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا باشند که این روزها به هیچ وجه روابط خوبی ندارند و این مسابقه می تواند جایی باشد برای تسویه حساب های سیاسی.

روابط امارات و قطر به حدی این روزها تیره و تار شده که هیچ هواداری از این کشور در امارات حاضر نشده و اذیت شدن چند خبرنگار قطری و بازگرداندن آنها به کشورشان و همینطور راه ندادن نائب رئیس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا به امارات که در ابتدای رقابت ها رخ داد، سبب شده این روابط تیره تر و بدتر از زمان شروع رقابت ها هم بشود.

به هر ترتیب امارات به نیمه نهایی رسید و شاهد دیداری حیثیتی و البته عجیب در این مرحله خواهیم بود؛ مسابقه ای که زیر سایه مناقشات سیاسی ایجاد شده طی دو سه سال اخیر میان دو کشور قطر و امارات، می تواند با برخوردهای فیزیکی زیاد و احتمال ایجاد محرومیت برای بازیکنان دو تیم هم همراه شود. پیش بینی ای که اگر درست از آب در بیاید، می تواند کار را برای یکی از دو تیم ایران و ژاپن که یک پای فینال خواهند بود، با توجه به خستگی حریف آسان تر کند.

با این حال پیش از اینکه فینال از راه برسد، هر چقدر دیدار دو تیم ایران و ژاپن می تواند از نگاه فنی به آن نگریسته شود، دیدار قطر و امارات میزبان مسابقات، مصافی خواهد بود که مسائل سیاسی بر آن سایه می افکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار