بازدید 6103
۲

پیام‌رسانی که یک شبه رونمایی و غیب شد!

پیام رسانی که چندی پیش به یکباره مطرح و رونمایی شد، به همان سرعتی که از راه رسیده بود، از یادها رفت تا این سوال به وجود آید که براستی چه چیزی رونمایی شده بود؟
کد خبر: ۸۷۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 25 January 2019
پیام رسانی که چندی پیش به یکباره مطرح و رونمایی شد، به همان سرعتی که از راه رسیده بود، از یادها رفت تا این سوال به وجود آید که براستی چه چیزی رونمایی شده بود؟

به گزارش «تابناک»، همزمان با روز دانشجو و در شرایطی که اخبار گوناگونی در این خصوص از دانشگاه های مختلف کشورمان مخابره می‌شد، از واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد خبر رسید که رئیس این دانشگاه از پیام رسانی ویژه و مختص دانشگاه آزاد رونمایی کرده که ویژگی های منحصر به فردی دارد.

پیام رسانی که تاکید می‌شد توسط جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و با حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه راه اندازی شده و تا روز رونمایی ۹۰ هزار نفر کاربر جذب کرده است. آمار و ارقامی که انتظار می‌رفت با رونمایی رسمی از این اپلیکیشن به سرعت رشد بیابد و اخبار رشد آن مخابره شود.
 
پیام‌رسانی که یک شبه رونمایی و غیب شد!

این رشد از آن رو انتظار می‌رفت که در معرفی نرم افزار یادشده، به ویژگی های منحصر به فرد آن اشاره شده بود که از جمله آنها، امکان پرداخت درون برنامه‌ای، امکان مشاهده وضعیت آموزشی و تحصیلی دانشجویان و امکان ثبت درخواست های دانشجویی و پیگیری وضعیت درخواست‌ها بود.

ویژگی‌هایی که گفته می‌شد در فازهای بعدی این نرم افزار ارتقا خواهند یافت تا شامل امکان پرداخت شهریه، ثبت و تأیید نمرات توسط اساتید، دانلود مقالات و استفاده از کتابخانه‌های بین‌المللی، امکان درخواست نقل و انتقالات دانشجویی، برگزاری دوره های آموزشی، درخواست امکانات خدمات از جمله پارکینگ و سلف و امکان ثبت‌نام در برنامه های علمی و فرهنگی شود.

امکاناتی ویژه که قرار بود به ارائه خدماتی ویژه به کارمندان دانشگاه آزاد هم برسد، از جمله امکان مشاهده احکام و فیش حقوقی ایشان. امکاناتی که گفته می‌شد همه به پیوست یک پیام رسان ویژه، در فاز نخست به دانشجویان دانشگاه آزاد و کارمندان آن ارائه خواهد شد و در فاز بعدی قرار است به عموم مردم عرضه گردد.

وعده های مبسوط و دهان پرکن که این سوال را به دنبال داشتند که چرا طراحی و اجرای چنین پیام رسان ویژه ای پیش از روز دانشجو اطلاع رسانی و تبلیغ نشده بود؟ مگر نه آنکه برای پیام رسان، میزان مخاطب مهم ترین عنصر است و این مهم تنها زمانی محقق خواهد شد که پیام رسان برای جذب مخاطب تبلیغات وسیع کند و بکوشد با تکیه به ویژگی های خود، جذب مخاطب کند؟
 
پیام رسان دانشگاه آزاد

سوالی که وقتی کنکاش در خصوص پیام رسان دانشگاه آزاد به هیچ نام و عنوانی برای آن نمی‌رسید، پررنگ‌تر جلوه می‌کرد. ابهامی که نیم نگاهی به وبسایت معرفی شده برای این اپلیکیشن (https://wemessenger.ir) بزرگ ترش می‌کرد و این انتظار را به وجود می‌آورد که به زودی تلاشی از جانب سازندگان این اپلیکیشن برای رفع آنها صورت گیرد، اما این گونه نشد.

ابهاماتی پرشمار که وقتی می‌بینیم با سپری شدن زمان هم قرار نیست پاسخ بیابند و مثلا به عرضه این پیام رسان در مارکت های ایرانی و جهانی اپلیکیشن منجر شوند، ناگزیر از آن خواهیم بود که بپذیریم احتمالا کلیت پروژه چیزی جز یک خبر خوب اما ناصحیح که در روز دانشجو بیان شده نیست.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مثل بي شمار وعده و وعيد و كلنگ زني ها
چيز عجيبي نيست
کلآ همه چیز تو این کشور خالی بندی یه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل