بازدید 4857

روایت فرمانده مرزبانی از وضعیت مرزبانان ربوده شده

کد خبر: ۸۷۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 24 January 2019
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزبانان ایرانی که توسط گروه‌های تروریستی در مرز پاکستان ربوده شده بودند، سلامت هستند.

به گزارش «تابناک» سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی امروز (پنجشنبه) در جمع فرماندهان مرزبانی استان بوشهر اظهار کرد: با این وجود مهمترین دغدغه ما آزادی همکاران مان است، ولی تاکنون جوابی از طرف گروه‌های تروریستی دریافت نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این اتفاق در خاک پاکستان رخ داده، دولت این کشور همسایه در تلاش است که هر چه زودتر زمینه آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی را فراهم کند.
 
 
روایت فرمانده مرزبانی از وضعیت مرزبانان ربوده شده
 
قابل ذکر است که در ساعت اولیه صبح سه شنبه 24 مهرماه خبری مبنی بر ربایش تعدادی از مرزبانان جمهور اسلامی ایران در یکی از پاسگاه های هنگ مرزی میرجاوه منتشر شد . در لحظات اولیه انتشار این خبر ، از نحوه ربایش و سرنوشت این افراد اطلاعی منتشر نشد، اما از همان دقایق اولیه برخی منابع خبری این عملیات را به علت نفوذ تعدادی از عوامل تروریستی دانستند و اعلام کردند در منطقه صفر مرزی لولکدان (منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.) انجام شده است و ۱۴ نفر ربوده شده‌اند. 

پس از آن بود که گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت ربوده شدن تعدادی از نیرو‌های هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت و در اطلاعیه‌ای که از سوی این گروهک تروریستی در این کانال منتشر شد نوشت که بامداد سه شنبه ۲۴ مهرماه یک پایگاه مراقبتی در شهرستان میرجاوه را بصورت کامل خلع سلاح کرده‌اند.
 
 
روایت فرمانده مرزبانی از وضعیت مرزبانان ربوده شده
 
گفتنی است اول آذز ماه هم روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی تلاش‌های به عمل آمده و رایزنی و تعامل با طرف پاکستانی به منظور آزادسازی مرزبانان و بسیجیان بومی ربوده شده توسط گروهک جیش الظلم در میرجاوه، ۵ تن از آنان به نام‌های زبیر ریگی، سعید نوتی زهی، رسول گمشادزهی، محمد معتمدی و مهرداد آبار آزاد و شب گذشته (چهارشنبه ۳۰ آبان) به کشور بازگشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها