بازدید 2726

دیپلمات چینی در کشورش ناپدید شد

منابع خبری به نقل از وزارت خارجه استرالیا گزارش دادند: یک دیپلمات سابق چینی که تابعیت استرالیا را هم داشته اخیرا پس از سفر به جنوب شهر گوانگجو ناپدید شده است.
کد خبر: ۸۷۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 23 January 2019
منابع خبری به نقل از وزارت خارجه استرالیا گزارش دادند: یک دیپلمات سابق چینی که تابعیت استرالیا را هم داشته اخیرا پس از سفر به جنوب شهر گوانگجو ناپدید شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرن مقام‌های امنیتی استرالیا اعلام کردند ' Yang Hengjun دیپلمات پیشین، نویسنده و رمان نویس، شاعر و فعال مدنی چینی که دارای تابعیت استرالیا نیز می‌باشد، هفته گذشته پس از سفر به جنبو شهر گوانگجو در چین ناپدید شده است.

طبق گزارش شبکه‌ای بی اس، این رمان نویس چینی- استرالیایی برای تعطیلات سال نو میلادی به چین سفر کرده بود.

وزارت امورخارجه استرالیا گزارش داده که مسئولان این کشور در پی یافتن این تبعه استرالیا و یافتن اطلاعاتی ازسرنوشت وی که درچین ناپدید شده، هستند.

سیدنی مورنینگ هرالد در این زمینه گزارش داد که براساس اطلاعات به دست آمده این فرد به همراه همسر و فرزندش برای تعطیلات سال نو میلادی در روز ۱۸ ژانویه (ماه جاری میلادی) به چین سفر کرده اند.

این رسانه استرالیایی نوشت: ناپدید شدن این تبعه استرالیا و از مخالفان سیاسی پکن، نگرانی‌ها را در مورد احتمال دستگیری و پیگیری وی به دستور مسئولان چینی افزایش داده است.

استرالیا اخیرا در مورد بازداشت دو تبعه کانادا در چین در اقدام تلافی جویانه در قبال بازداشت مدیر اجرایی شرکت هواوی هشدار داده بود.

طبق این گزارش، تبعه چینی – استرالیایی فردی فعال در رسانه‌های استرالیا و از فعالان مدنی بوده است.

سیدنی مورنینگ هرالد در گفت: وگو با یکی از دوستان فرد گمشده نوشت: این تبعه چینی ابتدا در وزارت امورخارجه استرالیا فعالیت داشت، اما مدتی بعد پس از خروج از چین اقدام به نوشتن چند رمان با موضوع جاسوسی کرد و چندین بلاگ چینی علیه دولت را راه اندازی کرده بود.

'یانگ' در سال ۲۰۱۱ به عنوان ' با نفوذ‌ترین وبلاگ نویس سیاسی ' چین شناخته شد. وی درهمین سال مدتی ناپدید شد، اما پس از مدتی در وبلاگ خود نوشت: ناپدد شدن وی یک سوء تفاهم بوده است.

کانادا نیز پیشتر از مفقود شدن دو تبعه این کشور در چین خبر داده بود.

طبق گزارش رسانه‌های بین المللی، مایکل اسپاور، بازرگان کانادایی با کره شمالی همکاری تجاری داشته و مایکل گوریک، دیپلمات سابق کانادایی نیز برای گروه بین‌المللی بحران کار می‌کرده که هر دو آن‌ها در چین مفقود شده اند.
چین در پی دستگیری منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی در اول دسامبر ۲۰۱۸ اعتراض‌های تندی در قبال این موضوع داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان