بازدید 4831

1009 کارتخوان غیرمجاز مسدود شد

کد خبر: ۸۷۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 22 January 2019

شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرد: با اعمال نظارت دقیق ‌تر و شدیدتر بر رفتار پذیرندگان دستگاه‌های کارتخوان، 1009 پایانه مرتبط با این دستگاه‌ ها که تراکنش آنها غیرمجاز و مشکوک تشخیص داده‌ شده بود تا پایان دی ماه مسدود شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، 146 پایانه فعال با ابزار موبایلی و پنج هزار و 768 پایانه تعریف‌ شده برای درگاه ‌های پرداخت اینترنتی نیز تا پایان دی ماه مسدود شد.

در مجموع از ابتدای سال 1396 تاکنون تعداد پایانه های انسدادی به 6 هزار و 923 رسیده است.

از میان پایانه ‌های مسدود شده در ابزار پذیرش موبایلی، حدود یکصد پایانه متعلق به یک شرکت ارائه ‌دهنده خدمات پرداخت بود و در پایانه ‌های متصل به درگاه‌های اینترنتی نیز حدود 300 پایانه به یک شرکت پرداختی تعلق دارد.

از این تعداد پایانه مسدود شده در ابزار پذیرش اینترنتی، 2 شرکت پرداختی هر کدام نزدیک به یک هزار پایانه و 2 شرکت دیگر نیز هر کدام حدود 900 پایانه داشته‌ اند.

بر اساس این گزارش، در مجموع یک هزار و 273 شناسه ملی متعلق به پذیرندگان حقیقی و حقوقی کارتخوان های دارای تراکنش غیرمجاز توسط شرکت شاپرک در سامانه جامع پذیرندگان مسدود شده و این افراد بنا به نوع تخلف تا دوره‌های مشخصی امکان دریافت خدمات پرداخت الکترونیک در قالب پذیرندگی را نخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل