بازدید 3817

کاهش فرصت‌های شغلی در کشورهای عربی خلیج‌فارس

کد خبر: ۸۷۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸ 22 January 2019

رشد اشتغال‌زایی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از گلف نیوز، موسسه مودی اعلام کرد: به دلیل توافق کشورهای عضو اوپک برای کاهش تولید نفت، رشد اقتصادی شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس در سال جاری احتمالا به ۲.۳ درصد خواهد رسید که در مقایسه با سال قبل تغییر چندانی نکرده است.

موسسه مودی مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی در این کشورها در حوزه غیر نفتی را توانمندی بخش خصوصی در اشتغال‌زایی دانسته است که امسال با کاهش نسبی مواجه خواهد شد.

تدوس بست، تحلیلگر موسسه مودی در یادداشتی نوشت: در فضای کنونی انتظار داریم نرخ بیکاری تغییر چندانی نکند و حتی افزایش یابد. در بلندمدت روند رشد جمعیتی این کشورها به ما می‌گوید باید منتظر افزایش نرخ بیکاری باشیم مگر آنکه بخش خصوصی به نحو موثری تقویت شود. در عربستان و امارات، اشتغالزایی بخش خصوصی غیرنفتی در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

مودی به مقامات عربستان، عمان و کویت هشدار داده که افزایش نرخ بیکاری می‌تواند به کاهش بهره وری و کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد این کشورها منجر شود.

کاهش رشد اقتصاد جهانی یکی دیگر از مشکلات کشورهای عربی است، چراکه تقاضا برای خرید نفت که یکی از عمده‌ترین منابع درآمدی آن‌هاست را کاهش داده است. از سوی دیگر، از بین شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس، پنج کشور بحرین، امارات، کویت، عربستان و قطر چشم‌انداز مثبت اقتصادی دارند و عمان تنها کشوری از کشورهای حاضر در گزارش است که چشم‌انداز اقتصادی آن منفی ارزیابی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی