بازدید 2929

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی با بهبود ریسک‌پذیری در بازار اوراق قرضه که اثر احتمال توقف افزایش نرخ بهره را خنثی کرد، کاهش یافت.
کد خبر: ۸۷۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ 22 January 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز با احتمال توقف افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، ثابت ماند اما بهبود ریسک‌پذیری در بازار اوراق قرضه سبب کاهش قیمت این فلز گرانبها شد.

هر اونس طلا با 3.65 دلار کاهش 1278.6 دلار فروخته شد.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار در سنگاپور گفت: «لحن ملایم فدرال رزرو سبب شده است تا ارزش دلار تحت کنترل بماند و طلا را تقویت کند اما از طرف دیگر، روند نزولی در بازارهای اوراق قرضه کاهش یافته است.»

کمتر از دو هفته مانده به نخستین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در سال جدید، مقامات این بانک در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره تردید ایجاد کردند.

رشد اقتصادی کندتر در جهان، رکود بازارهای بورس در سه ماهه گذشته و تعطیلی بخشی از دولت آمریکا که اعتماد و هزینه‌های مصرفی را تهدید می‌کند، از نگرانی‌های بانک مرکزی آمریکاست.

لو گفت: «ما شاهد شرایط بسیار مثبتی در اوراق قرضه آمریکا بوده‌ایم و دلار نیز شاهد یک سری مبادلات مثبت بوده است. تمامی این موارد تاثیرگذار مانع جذاب شدن بیشتر طلا شده است.»

وی افزود طلا با مقاومت فنی شدیدی در سطح 1300 دلار مواجه است.

طلا از زمانی‌که به کمترین رقم یک سال و نیم اخیر در نیمه آگوست رسید، بیشتر به علت بازارهای اوراق قرضه آشفته و تضعیف دلار، بیش از 10 درصد افزایش ارزش داشته است.

پس از اینکه وال استریت چهارمین هفته افزایشی را هفته گذشته ثبت کرد، بازارهای بورس آسیا امروز ثابت ماندند.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 1.5 درصد افزایش یافت و به 809.76 تن رسید.

در عین حال، پالادیوم هفته گذشته، رکورد 134.50 دلار را ثبت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار