بازدید 11714

کرباسچی به زندان رفت

کد خبر: ۸۷۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 21 January 2019
حکم قطعی پرونده غلامحسین کرباسچی به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی، امروز اجرا شد.

به گزارش «تابناک» لحظاتی پیش برخی منابع خبری از اجرای حکم یک سال زندان غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر دادند.
 
غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم با اعتراض وکیلش مواجه شد.پس از بررسی این پرونده در دادگاه به استناد ماده ٥٠٠ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ٢٢-٥-٩٧ حکم قطعی صادر و امروز اجرا شد.
 
 
کرباسچی به زندان رفت
 
گفتنی است احمد خسروی‌وفا رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای کرباسچی خبر داده و گفته بود «نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است».

کرباسچی در بخشی از اظهاراتش گفته بود: «لزومی ندارد جوانان ما به جنگ با داعش بروند و کشته شوند، این مشکلات سوریه را می‌توان از راه مذاکره با داعش حل کرد»
 
باید خاطر شان کرد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 اظهار می دارد: هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.
 
تکمیلی:
 
*پس از تردیدهایی که درباره بازداشت کرباسچی مطرح شده بود محمد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس،‌ضمن تایید خبر بازداشت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب متبوعش،‌اظهار داشت: دقایقی پیش کرباسچی با خانواده‌اش تماس گرفته و اعلام کرده که صبح امروز دستگیر شده و برای اجرای احکام به زندان اوین منتقل شده است.
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر