بازدید 3830

کواکبیان: CFT احتمالا تائید می‌شود

کد خبر: ۸۷۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 20 January 2019
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصور بنده این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام CFT را به تصویب برساند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی درباره CFT اظهارداشت: مجلس با این مصوبه کاری را که از حدود یک سال پیش آغاز کرده بود، به اتمام رساند.

وی متذکر شد: مجلس، دولت و شورای نگهبان نظراتشان را درباره ۴ لایحه مربوط به FATF مطرح کردند و همچنین دو لایحه دیگر یعنی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم هم مورد بررسی قرار گرفت و در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده است که دولت، مجلس و شورای نگهبان نظر خود را در این باره ارائه کرده‌اند و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر نهایی را در این باره بدهد.

کواکبیان بیان کرد: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام با برگزاری جلسه‌ای فوق العاده هرچه سریعتر درباره این دو لایحه نظر خود را ارائه داده و از سوی دیگر مجمع باید موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان را مورد بررسی قرار دهد.

وی یادآور شد: اشکالات شورای نگهبان به CFT در چندین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برخی از آن‌ها در کمیسیون اصلاح شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس مصالح و منافع ملی درباره این موضوع باید نظر دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصور بنده این است که پالرمو و CFT در مجمع به تصویب می‌رسد، اما در غیر این صورت باید بزرگان تصمیم بگیرند که باید در مورد FATF چه اقدامی انجام دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی