بازدید 6415

تظاهرات زنان انگلیس در اعتراض به تبعیض جنسیتی

کد خبر: ۸۷۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 20 January 2019

هزاران تن از زنان انگلیس روز شنبه و برای سومین سال پیاپی با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور به تبعیض جنسیتی و نابرابری حقوق زنان و مردان اعتراض کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی موسوم به «راه‌پیمایی زنان» شعارهایی را همچون 'بی عدالتی را تمام کنید' و 'دوران نابرابری جنسیتی به پایان رسیده' سر ‌دادند. آن‌ها پارچه نوشته و شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که در آن خواستار برابری جنسیتی، توجه به نگرانی‌های محیط زیستی، حقوق مهاجران و دیگر مسائل شده اند.

در جریان این تظاهرات، معترضان پس از تجمع مقابل ساختمان بی.بی.سی، به سمت میدان مشهور ترافالگار در قلب لندن راهپیمایی و در پایان فعالان حقوق بشری سخنانی را در دفاع از حقوق زنان مطرح کردند.

نخستین تظاهرات اعتراضی زنان در مارس 2017 هم زمان با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ که به اظهارات سخیف و توهین‌آمیز علیه زنان شهره است، برگزار شد. در جریان این حرکت اعتراضی بیش از 6 میلیون زن در بسیاری از شهرهای آمریکا و اروپا تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری ترامپ از قدرت شدند.

زنان انگلیس همچنین در جریان سفر ترامپ به این کشور در تابستان گذشته دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند. آن‌ها در تظاهرات گسترده خود به حضور رئیس جمهوری آمریکا در انگلیس، در خیابان‌های مرکزی لندن خشم و انزجار خود را از وی به نمایش گذاشتند.

ترامپ تیرماه گذشته پس از شرکت در نشست ناتو در بروکسل به انگلیس سفر کرد؛ اما از ترس مواجهه با معترضان در اقامتگاه خارج از شهر نخست‌وزیر با ترزا می ملاقات کرد.

گفتنی است که هم زمان با حرکت اعتراضی روز شنبه در لندن، هزاران تن از زنان در شهرهای آمریکا و دیگر کشورهای جهان در چارچوب «راه‌پیمایی زنان» تظاهرات کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل