بازدید 2019

اجلاس اقتصادی عرب در لبنان برگزار می‌شود

طی روزهای آینده، اجلاس اقتصادی عرب در لبنان با حضور سران برخی کشورهای عربی از جمله قطر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷ 19 January 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قرار است اجلاس اقتصادی عرب با حضور سران برخی کشورهای عربی و شخصیت های لبنانی در بیروت برگزار شود.

دفتر میشل عون، رئیس جمهور لبنان، اخیرا اعلام کرده است که شیخ تمیم بن حمد آلثانی، امیر قطر، اعلام کرده است که در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

اختلافات جدی بین سران کشورهای عرب بر سر موضوع سوریه و همچنین روابط با ایران باعث شده است که نمایندگان برخی از این کشورها و حتی شخصیت‌های لبنانی از حضور در این اجلاس خودداری کنند.

در حالی که قرار بود سران ۸ کشور در این اجلاس شرکت کنند، تا کنون سران کشورهای سومالی و موریتانی نیز برای حضور در اجلاس اقتصادی پیش رو اعلام آمادگی کرده‌اند.

مقامات لبنانی با رد این موضوع که شاید این اجلاس مورد استقبال سران کشورهای عربی قرار نگیرد، می‌گویند: کویت و مصر نخست وزیران خود را به این اجلاس خواهند فرستاد و وزرای اقتصاد و امور خارجه آنها نیز در اجلاس اقتصادی عرب شرکت خواهند کرد.

یکی از مهمترین مسائل کنونی در میان کشورهای عرب، بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب است و ایران و لبنان، به خصوص میشل عون خواستار استقبال از این مسئله هستند.

ماه گذشته میلادی امیر قطر دعوت سعودی‌ها برای شرکت در نشست شورای خلیج فارس در ریاض را رد کرد و وزیر امور خارجه خود را برای شرکت در این نشست به عربستان فرستاد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار