بازدید 3759

شهادت 45 نوجوان فلسطینی در غزه

کد خبر: ۸۷۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 19 January 2019

گزارش ویژه کمیته دفاع از کودکان فلسطین به شهادت دستکم 45 نوجوان فلسطینی ازسوی اشغالگران صهیونیست اشاره می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «کمیته بین المللی دفاع از کودکان فلسطین» در گزارشی خطاب به گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد به شهادت دستکم 45 نوجوان فلسطینی در باریکه غزه در جریان تظاهرات موسوم به «حق بازگشت» اشاره کرد.

خبرگزاری «معا» عصر شنبه در این زمینه نوشت که این گزارش 57 صفحه‌ای به اعتراض‌های گسترده در غزه و کشتار غیرقانونی معترضان نوجوان فلسطینی و نیز جزئیاتی دیگر از نقض گسترده قوانین بین‌المللی از سوی صهیونیست‌ها اشاره کرده است.

کمیته بین‌المللی دفاع از کودکان فلسطین این گزارش را هفته گذشته به کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد که بابت اعتراض‌های سال 2018 در فلسطین اشغالی شکل گرفت، تحویل داد.

در این گزارش به شهادت 56 نوجوان فلسطینی در سال 2018 در نواحی اشغالی اشاره شده و آمده است که 45 تن از این افراد از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) به این سو در باریکه غزه و بر اساس مدارک و مستندات جمع آوری شده شهید شدند.

در این گزارش نظامیان و مقام‌های صهیونیست به خاطر نقض قوانین بین‌المللی و کشتن معترضان نوجوان فلسطین در غزه «جنایتکار جنگی» معرفی شده‌اند.

راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی از 10 فروردین 1397 در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در شناسایی شهر «قدس» به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

بر اساس آخرین آماری که سازمان آزادیبخش فلسطین منتشر کرده، از ابتدای این راهپیمایی‌ها تاکنون 253 شهید و 25 هزار نفر زخمی شده‌اند.

شهادت 45 نوجوان فلسطینی در غزه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر