بازدید 4225
گزارش

ایران - عمان؛ آیا کی روش کار زمین مانده برانکو را تمام می کند؟

کد خبر: ۸۷۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 19 January 2019

در تاریخ جام ملت های آسیا ایران تنها یک بار با تیم ملی عمان دیدار کرد و آن هم در جام ملت های سال 2004 بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم میلان ماچالا رفتند و نتیجه ای بهتر از تساوی 2-2 کسب نکردند.

به گزارش تابناک ورزشی، در آن دیدار معروف ایران با ابراهیم میرزاپور، یحیی گل محمدی، رحمان رضایی، علی بداوی، محمد نصرتی، محمد علوی، مهدی مهدوی کیا، جواد نکونام، علی کریمی، علی دایی و آرش برهانی به زمین رفت. در دقیقه 31 روی غفلت مدافعان ایران و در صحنه ای مشکوک به آفساید مهاجمان تیم عمان با میرزاپور دو به تک شدند و عماد علی توانست دروازه ایران را باز کند. 9 دقیقه بعد یک سانتر از سمت راست دفاع ایران راه را برای گل دوم باز کرد و بازهم در میان ناباوری مدافعان ایرانی و از بین یحیی گل محمدی و رحمان رضایی سرزن، عماد علی گل دوم را هم به ثمر رساند تا کار برای برانکو حسابی پیچیده شود.ابراهیم میرزاپور دروازه بان تیم ملی ایران هر دو توپی که روی دروازه اش آمد منجر به گل شد.

یکی از مهم ترین اتفاقات این مسابقه در اواسط مسابقه رخ داد. جایی که پس از خطای رحمان رضایی روی مهاجم عمان، او به سمت علی بداوی رفت و مشاجره لفظی با دفاع چپ تیم ملی را شروع کرد. لحظاتی بعد اتفاقات بدتری هم رخ داد و کار این دو به درگیری فیزیکی کشید که البته با دخالت بازیکنان باتجربه خاتمه یافت. دقایقی پس از این درگیری برانکو علی بداوی را از زمین بیرون کشید و ستار زارع را به جای او فرستاد.

صورة ذات صلة

بداوی در نیمه نخست هم روی یک صحنه با بازیکن حریف درگیر شد و به نوعی در این مسابقه عصبی بازی می کرد. رحمان رضایی در نیمه نخست چند پاس رو به جلوی اشتباه داد که یکی از آن ها در ادامه منجر به گل نخست تیم ملی عمان شد. ایران

تغییری که ایران در نیمه دوم نسبت به نیمه اول داشت، خروج آرش برهانی بود. مهاجم تیم پاس تهران در ترکیب اصلی زوج علی دایی در خط حمله بود اما بسیار متزلزل نشان داد و حتی در کنترل توپ های ساده نیز ناتوان ظاهر شد. به جای او رضا عنایتی آقای گل لیگ به زمین آمد که از قد و قامت بلندتر و قدرت سرزنی خوب بهره مند بود و می توانست در حملات ثمربخش تر باشد.

ناامیدی بین هواداران ایرانی بیشتر شد اما دقیقا لحظاتی بعد روی حرکت تکنیکی علی کریمی در محوطه جریمه و فریب زیبای مدافع تیم عمان، او به زیبایی دروازه حریف را گشود و اختلاف را در فاصله یک ساعت تا پایان مسابقه به یک گل رساند. در حالی که اکثر فوتبال دوستان شکست را پذیرفته بودند، سانتر ستاره تیم هامبورگ روی سر محمد نصرتی نشست و ضربه او در شرایطی که دروازه بان حریف خروج اشتباهی داشت، در درون دروازه عمان قرار گرفت تا ایران در دقیقه 90 به یک امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

در این مسابقه اگرچه تمام بازیکنان تلاش بسیار زیادی برای بازگشت ایران به مسابقه انجام دادند اما این نکته قابل کتمان نیست که درخشش 2 ستاره لژیونر ایران یعنی علی کریمی و مهدی مهدوی کیا باعث بازگشت تیم ملی شد. مهدوی کیا که آن زمان در هامبورگ بود و علی کریمی نیز یک سال بعد به بایرن مونیخ رفت تا جمع ایرانی ها در بوندس لیگا جور شود.

بدترین بازی ایران در جام ملت های 2004؟

بازی با عمان را بسیاری بدترین نمایش ایران در جام ملت های آسیا 2004 می دانند؛ جامی که ایران برای چهارمین بار در آن به مدال برنز رسید و شاید اگر ناداوری بازی نیمه نهایی نبود، می توانست به مقام قهرمانی هم برسد. ایران در آن بازی در فرآیند دفاعی نامستحکم نشان داد و همچنین از موقعیت سازی هم عاجز بود. این اتفاق در حالی رقم خورد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ پیش تر با ارائه فوتبالی تماشاگر پسند تایلند را 3-0 بردند و در ادامه نیز کره و بحرین را 4 تایی کردند و در مجموع تیم خوبی نشان دادند.

گل هایی که حکم به صعود ایران دادند

شاید نتیجه 2-2 مقابل عمان یک نتیجه ضعیف برای ایران باشد اما همان کامبک تاریخی حکم به صعود تیم ملی ایران داد چرا که در صورت پیروزی عمان، آن ها با 6 امتیاز در رده دوم قرار می گرفتند و ایران با 4 امتیاز پایین تر از ژاپن و عمان، برای دومین بار در تاریخ از صعود به مرحله حذفی باز می ماند و در کمال شگفتی، عمان و ژاپن راهی مرحله بعد می شدند. حالا باید دید این طلسم که توسط برانکو شکسته نشد، با فکر و ایده های کی روش گسسته می شودیا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار