بازدید 12738

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان در سال آینده

کد خبر: ۸۷۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 18 January 2019
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ اعلام کرد: در سال ۹۸ همه حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما نرخ مالیات این حقوق‌ها به صورت پلکانی با توجه به میزان دریافتی‌ها افزایش پیدا کند که این موضوع فردا به تصویب نهایی خواهد رسید.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سال گذشته طی یک مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ کل کشور درباره حقوق‌ها و دستمزد، افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۷ شامل حال افرادی که بیش از ۵ میلیون تومان دریافتی ماهانه داشتند نشد.

بر اساس این مصوبه افزایش حقوق کارکنان برای افرادی که زیر پنج میلیون تومان دریافتی داشتند در نظر گرفته شد و به موجب آن دولت مجاز بود ۱۰ تا ۱۸ درصد حقوق افرادی که زیر ۵ میلیون تومان دریافتی داشتند را افزایش دهد.

طبیعتا بر اساس آن حقوق افرادی که کمتر از ۲ میلیون تومان دریافت می‌کردند امکان افزایش ۱۸ درصدی آن وجود داشت.

اما کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور امسال برای حقوق و دستمزد‌های سال آینده تصمیم دیگری گرفته است.

در همین رابطه محمدحسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: درخصوص حقوق و دستمزد برخی اعضا پیشنهاد داشتند که حقوق‌ها به صورت پلکانی همانند سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته عده‌ای هم انتظار داشتند به صورت ثابت برای همه حقوق‌ها اضافه شود، عده‌ای هم نظرات دیگری داشتند، اما نهایتاً احتمال تصویب این پیشنهاد که ۲۰ درصد حقوق‌ها برای همه کارمندان و کارکنان اضافه شود از همه بیشتر است، اما در صورت تصویب نهایی آن مالیات حقوق به صورت پلکانی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور افزود: روال سال گذشته اینگونه بود که حقوق‌های بالا ۵ درصد رشد پیدا کند و حقوق‌های پایین شامل ۲۰ درصد افزایش باشند، اما در سال ۹۸ همه حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما نرخ مالیات این حقوق‌ها به صورت پلکانی با توجه به میزان دریافتی‌ها افزایش پیدا کند که نهایی شدن این پیشنهادات درباره مالیات و پلکانی بودن آن نهایتاً در کمیته مذکور به جمع‌بندی خواهد رسید.

حسن نژاد در ادامه تصریح کرد:‌در صورت تصویب نهایی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی همه کارکنان و کارمندان حقوق مدیران، نمایندگان و همه مسئولان نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه عنوان کرد که ما حتی پیشنهاد ۴۰ درصد افزایش حقوق را هم دادیم، اما بحث فکر معیوب تورم و نقدینگی را مطرح کردند، اما ما گفتیم مگر تقصیر مردم است که نقدینگی ایجاد شده است. دولت خوب کار نکرده و نهایتا نقدینگی ایجاد شده است. آنگاه باید هزینه آن را مردم دهند؟ اما نهایتاً بحث ۲۰ درصد افزایش به توافق رسیده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۲
ببین منو ! هر هفته این خبر تکراری رو منتشر کنید .
خیلی خوبه . . !!!
مگر قرار نبود حداقل به اندازه تورم باشه ؟ ظاهرا مواقعی که کمتر از 15 درصد تورم داریم این قانون را رعایت می کنید که خدای ناکرده یه وقت یک تومان به کارگر اضافه بدید اما مواقعی که تورم 300 درصدی داریم رشد حقوق همان حداکثر بیست درصد پلکانی !
اگر اختیار دست مسئولین باشد پزشکان هم باید در حد کارگران حقوق بگیرند ظاهراً فرقی بین کارگر و کارشناس و متخصص نیست. ممکن است یک عده بدون ضابطه زیاد حقوق بگیرند این ربطی به کسانیکه طبق تخصصشان و جایگاهشان دریافتی بالا داشته اند نمیشود. اینکه سطح زندگی همه یکسان شود عدالت است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
بله عدالت است. همه باید در سطح نرمالی از رفاه باشند. مگر کسانی که تخصص ندارند، حق زندگی ندارند؟ کسانی که استحقاق حقوق بالاتر را داشته باشند خودشان می توانند آن را به دست آورند. در پرداخت حقوق، مساوات عین عدالت است
افزایش پلکانی به عدالت نزدیک تره
جالبه اونی که مثلا الان حقوقش 18 میلیونه ، میشه 21600000 تومن که با ضافه کاری و غیره به 25 تا 30 ملیون دریافتی میرسه و شخصی که حقوقش 2000000 هست میشه 2400000 که با اضافه کاری و بقیه موارد تازه میشه 3000000 تومن . واین مصداق بارز عدل علیست. یادمه چند سال پیش رهبری در این باره تذکر دادند و رهنمود فرمودند ولی کو گوش شنوا.
تورم 300 درصد
تو رسانه اعلام می کنن 20 درصد
تو عمل 13 درصد (افزایش سال پیش آموزش و پرورش )
خسته نباشن واقعا
سلام: نفس دولتی ها و نمایندگان مجلس از جای گرم درمیاد ، انها که مشکلات وام و مالیات و عوارض و...... ندارند ، حقوق های چند ده میلیونی میگیرند ، دلار رو ۳ برابر کردند ، مردم رو به روز سیاه نشوندند ، حالا که میخوان به مردم امتیاز بدهند ، دستشون میلرزه و صحبت ۵۰ درصد افزایش حقوق در نهایت شد ۲۰ درصد ، اونم چشممون اب نمیخوره ....
کارمندانی که بیش از ۳ میلیون دریافتی خالص دارند نباید ، حقوقشان افزایش پیدا کند.بلند کردن ۴ تا کاغذ و خودکار کار سختی نیست.
بیچاره کردید 20 درصد زیاد میکنید حقوق 100 بار می گیید کوشت وماشین 90 درصد بالا رفت یک بار گفتید
این افزایش 20 در صد چه تناسبی یا هزینه های سه برابری دارد
با این تورم و اقتصاد خراب و این مقدار افزایش حقوق هر ساله قشر حقوق بگیر بیچاره تر و فقیرتر میشود.
این حرفها همه بی ارزش هستند چون چیز دیگری اجرا می‌شود حقوقهای 20 ملیونی هم اضاف میشود
کارمند و کارگران بدبختند کسانی برای آنها تصمیم می‌گیرند که جز قشر مرفه جامعه اند
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میادِ
افزایش حقوق سالیانه طبق قانون مصوب باید با نرخ تورم یکسان باشد الان تورم حدود سیصد در صد است آنوقت آقایان میخواهند بیست در صد حقوق کارکنان و بازنشستگان را آنهم بصورت پلکانی افزایش بدهند ؟ ! رو که نیست ... خودشان و اعوان و انصارشان زندگی لاکچری دارند فرزندان و نوه هایشان در اروپا و آمریکا هستند انتظار دارند مردم ایران زندگی نکبتی داشته باشند
وقتی حقوق خالصت یک میلیون و چهارصد باشه بیست درصد دردی رو دوا نمیکنه
20 درصد همون هیچه فقط 20 درصد تورم همون عیده
بازنشستگان از تبعیض و بی عدالتی موجود کلافه شده اند از سال ۹۲ به بعد از همه طرح هایی که برای شاغلین اجرایی شده است محروم بوده اند و شکاف زیادی ایجاد شده است لذا اگر حقوق این قشر همانند شاغلین افزایش یابد ظلم بزرگ است پیشنهاد می شود حقوق بازنشستگان حداقل دو برابر شاغلین افزایش یابد
افزایش دستمزدها اگه کمتر از فوب خلیج فارس باشد قابل قبول نیست .
تا فروردین ۹۸ بااین گرانی و تورم این افزایش برتن کارمندان میماند
در ابتداي سال 1397 حقوق بنده را 6% افزايش دادند ولي همزمان 3.5% ماليات را هم زياد كردند . در نتيجه 2.5% كلاً در اين سال پر تورم افزايش حقوق داشتم. ممنون دولت تدبير و اميد !! دولت بايد متناسب با تورم حقوق كارمندان و كارگران را افزايش دهد تا مشكلات معيشتي شان در اثر افزايش تورم حل گردد. اولاً دولت اين رقم 6% را از كجا آورد و طبق كدام معيار ، تورم را 6% محاسبه كرد ؟ از آن گذشته چرا افزايش ماليات؟ دولت با يك دست قطره چكاني پول تو جيب حقوق بگيران ميذاره و با دست ديگه از جيب ديگه پولها شو در مياره . خوب مردم هم حتماً نمي فهمن !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار