بازدید 9792

انتقاد به پاداش میلیاردی تیم ملی و کی‌روش

کد خبر: ۸۷۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 18 January 2019

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از پرداخت پاداش هزاران دلاری به بازیکنان تیم ملی و کارلوس کیروش که بخاطر برد تیم‌های یمن و ویتنام انجام شد، متنی گلایه آمیز منتشر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پس از برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم‌های یمن و ویتنام در جریان رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت های آسیا، بلافاصله جمعا مبلغ ۶۰۰ هزار دلار پاداش به بازیکنان، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و دیگر عوامل تیم پرداخت شد که در این میان کی‌روش ۲ برابر بازیکنان پاداش گرفت.

پس از این اتفاق، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که تیمش را برای حضور موفق در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کند، در صفحه شبکه اجتماعی خود نسبت به این موضوع و تفاوت‌های موجود میان فوتبالیست ها و کادر فنی تیم ملی و دیگر رشته های ورزشی انتقاد کرد.

بنا در بخش هایی از پیام خود آورده است:"امشب دلم گرفت، افسوس خوردم بخاطر این همه تفاوتی که بین فوتبال و بقیه رشته‌هاست. بازم میگم من ورزشکارامونو دوست دارم و برای کسی سوء برداشت نشود. ولی خب بالاخره کشتی‌گیرم، تعصب کشتی دارم، مبارزه تن به تن، پارگی ابرو، پارگی رباط صلیبی، وزن کم کردنای وحشتناک، خستگیایی که از درد داد بزنی. هه رو دیدم و چشیدم. چه زمان کشتی و چه در زمان مربیگری. اما تا الان دم نزدم چون می‌گفتم عشقمه، ورزشمه، دوستش دارم.

ولی امروز یه خبر به من تلنگر زد که در وجودم یه لحظه احساس بی‌ارزشی کردم. خبر این بود؛ پاداش فوتبالیست‌های ما برای پیروزی‌های گروهی داده شد:۳ هزار دلار برای هر برد به فوتبالیست و دو برابر آن پاداش کی‌روش!!!

در فوتبال اگر همین بازی‌های ملی رو فوتبالیست فقط بخاطر عرق ملی بازی کنه و یک ریال هم پول نگیرد باز برای او ارزش افزوده است چرا که بعد از آن قرارداد ۲ میلیاردی‌اش می‌شود ۳ میلیارد!!! پس اگر مجانی هم بازی کنه فقط بخاطر مردمش، چیزی نمیشه جز اینکه قیمتش بالاتر میره، ولی‌کشتی‌گیر، وزنه‌بردار و تکواندوکار، جودوکار، کاراته کا و تمام عزیزایی که تو رشته‌های غیر فوتبالی هستن، اگه زحمت بکشن و مدال نگیرن، هیچی ندارن!"

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵
استاد بنا عزیز، afc بعد از هر برد پاداش میدهد، در واقع این پول همان پاداش است
تأکید میکنم: برد در برابر یمن و ویتنام!!!!
افسوس خوردم بخاطر این همه تفاوتی که بین مردم و بقیه مردم است ... برخی مساوی ترند
درسته آقای بنای عزیز. ولی تفاوت فوتبال با دیگر ورزشها روشنه. جام جهانی فوتبال حتی از بازی های المپیک هم با اهمیت تره و بزرگترین جشنواره ورزشی کره زمینه که حدود چهار میلیارد انسان را به تماشتای آن می بره چه حضورا و چه از طریق تلویزیون. اما واقعا باید بر ای دیگر ورزشها مخصوصا کشتی یه فکری کرد. بهترین راه حرفه ای کردن این ورزشکاران است که هم در زمان ورزشکاری حقوق خوبی بگیرند و هم بعد از کنار گذاشتن حرفه ورزشی با اندوخته زمان ورزشکاری روزگار بگذرانند. می شه بانکهای بزرگ و شرکتهای عظیم که در مملکت کم نیستند و حتی خیرین را برای سرپرستی مالی این گونه ورزشکاران به کار گرفت. یکی دیگر از راه های تامین مالی این گونه ورزشکارها، حق پخش تلویزیونی به باشگاه و یا شخص ورزشکار از طریق پخش تبلیغاتی بازرگانی است. اگر هم مسئولین در این موارد ناآگاه هستند. خوب یه هیئت بفرستند مثلا ژاپن و کره و ببینند اونا چه جوری عمل می کنند. ساعت پخش بازی ها در تلویزیون واقعا خیلی کمه. مسئولین به ورزشهای پر طرفداری مانند کشتی و بسکتبال و هندبال که خیلی مشتاق داره توجه نمی کنند. هاکی و بوکس و تنیس که جای خودشو داره. اینا متوجه نیستند که برای از بین بردن سبگار کشیدن و قلیان کشیدن و استعمال مواد مخدر بهترین راه تعمیم ورزش و قهرمان پروریه.
حرف حق
فوتبال=فساد
در همه جای دنیا
مملکت خیلی شیر تو شیرتر از این حرفهاست جناب بنا! دیگه همه پذیرفتن که چیزی گیر زحمت کش ها نمیاد
اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، فوتبال برد سیاسی، اهمیت اجتماعی-اقتصادی و علاقه‌مندان زیادی داره و ضریب نفوذش خیلی بالاست. بقیه ورزش‌ها اینجوری نیستن و به نسبت، از فوتبال عقب‌تر هستند.
در این شرایط بسیار بد اقتصادی که اغلب مردم به نان شب خود محتاجند آیا پرداخت پاداشهای میلیاردی از بیت المال سزاوار است؟ من که سهم خودم را نمی بخشم
آخه بردن یمن پاداش داره به نظر من در یک کشور اسلامی باید چنین ورزشهایی اساا تعطیل بشه یعنی چی که یک فوتبالیست چنین پولایی بگیره در حالی که یک کارگر که چرخهای تولید کشور روی دوششه شندرغاز پول در ماه بگیره
تو این وضع مملکت برای چی سرمایه کشور را خرج فوتبال میکنین چرا دلار خارج میکنید مگه فوتبال چه گلی به سرمون زده؟
لعنت به نظام سرمايه داري كه ناخواسته بعضي از مسائل را الزام ميكنه مثل همين ارقام نجومي براي بازي فرتبال
کشتی گیرها هم مثل فوتبالیستها پول سازی و در امد زایی کنند پاداشش را هم بگیرند یک مسابقه بارسلونا و رئال مادرید امسال 250 میلیون دلار در امد بلیط فروشی داشت با سود پخش تلویزیونی و اگهی ها ووو نزدیک 500 میلیون یورو شد فقط در اروپا خوب 250 میلیونش هم بدهند به بازیکنان و کادر فنی در عوضش صنعت ورزش چرخش نمیخوابد
کیروش بخاطراختلافش بابرانکوهمه چیزرازیرسوال برد وبخاطر مشکل این اقابابرانکوبازیکن شایسته ای مثل سیدجلال به تیم ملی دعوت نشد وحقش ضایع شد وقت اون رسیده که کیروش غزل خداحافظی روبخونه این به نفع همه هست
بذار بخورند مگر از کیسه کم میشه از فقرا یذار بشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل