بازدید 2526

قیمت نفت کاهش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت اگرچه به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا کاهش یافت اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت تا ۷۰ دلار در هر بشکه را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۷۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴ 17 January 2019

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام کاهش یافت. خبرگزاری رویترز نوشت: امروز پنج‌شنبه قیمت نفت خام به دلیل اینکه تولید نفت آمریکا افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت و به ۱۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شد، افت کرد. البته در کنار این، نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل تضعیف اقتصاد جهانی به ویژه جنگ تجاری آمریکا و چین نیز به کاهش قیمت دامن زد. 

براین اساس قیمت نفت برنت امروز با ۵۶ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۰ دلار و ۷۶ سنت معامله شد، نفت آمریکا هم کاهش ۵۹ سنتی داشت و بشکه‌ای ۵۱ دلار و ۷۲ سنت به فروش رفت.

رئیس بانک پاریباس گفت: لازم است قیمت نفت به همان ۶۲ دلار گذشته برگردد و پس از آن می‌توانیم درباره نفت ۶۵ دلار هم صحبت کنیم. 

وی تأکید کرد که مسیر برای رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۰ دلار هم باز است در صورتی‌که عوامل منفی درباره بازارهای نوظهور و همچنین جنگ تجاری بین چین و آمریکا وجود نداشته باشد قیمت تای این سقف بالا خواهد رفت.

به گزارش رویترز؛ افزایش بی‌سابقه تولید نفت آمریکا که به تولید ۱۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شد نگرانی‌هایی را درباره سرمایه‌گذاری و تجارت این ماده خام ایجاد کرده که عرضه‌ای بیش از اندازه در بازارهای جهانی تقاضا را کاهش خواهد داد.

در پاسخ به کاهش قیمت نفت در نیمه دوم سال گذشته کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک نظیر روسیه و عمان به توافق رسیدند که تولید نفتشان را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

براساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: تولید نفت آمریکا از ژانویه ۲۰۱۸ ، ۲.۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و ذخایر نفت خام و پالایشگاه‌های این کشور به شدت رشد پیدا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر