بازدید 24705

گزینه‌های افزایش 30 و 25 درصدی و حداقل 3 میلیون تومان حقوق روی میز نمایندگان/ مازاد درآمد دولت، صرف افزایش حقوق شود

پس از افزایش نرخ دلار و بالا رفتن قیمت‌ها در بازار، بیش از هر قشر دیگری، افراد حقوق‌بگیر و کسانی که درآمد ثابت دارند متضرر شدند، بسیاری از کارمندان حقوق دریافتی آنها حتی کفاف ده روز اول ماه را نیز نمی‌دهد و باقی مانده روزهای ماه را باید در انتظار دریافت عایدی باشند که سر برج دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 17 January 2019

نزدیک به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار وجود دارد/ با وجود کاهش فروش نفت رقم ریالی بودجه افزایش یافته استپس از افزایش نرخ دلار و بالا رفتن قیمت‌ها در بازار، بیش از هر قشر دیگری، افراد حقوق‌بگیر و کسانی که درآمد ثابت دارند متضرر شدند، بسیاری از کارمندان حقوق دریافتی آنها حتی کفاف ده روز اول ماه را نیز نمی‌دهد و باقی مانده روزهای ماه را باید در انتظار دریافت عایدی باشند که سر برج دریافت می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ ادامه این روند و بی توجهی دولت برای افزایش حقوق دریافتی کارگران و کارمندان باعث شده تا نارضایتی‌ها در میان این قشرها، بیش از هر زمان دیگری باشد، به گونه ای که در ماه‌های گذشته بارها اخبار مربوط به اعتصابات کارگری و کارمندی در گوش و کنار کشور به گوش می‌رسد.

نکته جالب این که دولت به هیچ عنوان حاضر نیست قبول کند سیاست‌های ارزی اعمال شده در اواخر سال گذشته باعث ایجاد این بحران‌ها گشته و جالب‌تر اینکه حتی تلاشی هم برای ترمیم اوضاع موجود ندارد و بودجه‌ای که قرار بود نگاه ویژه‌ای در آن به این قشر ضعیف داشته باشد نیز به‌گونه‌ای بسته شده که تأثیر چندانی در وضعیت معیشتی مردم ایجاد نخواهد کرد.

هم‌اکنون بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس در دست بررسی است؛ اما امید چندانی به افزایش‌هایی که از مدت‌ها پیش بود وجود ندارد و اعضای کمیسیون تلفیق در اولین جلسه این کمیسیون با نظر دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان موافقت کردند.

اما اکنون صداهایی از داخل مجلس به گوش می‌رسد که نشان از نارضایتی سایر نمایندگان از وضعیت موجود دارد و به همین علت، برخی از نمایندگان دیگر مجلس پیشنهادهایی برای افزایش حقوق کارمندان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌اند و تنها امید بازمانده برای افزایش حقوق و دستمزد، بستگی به نظر نمایندگان در صحن علنی مجلس خواهد داشت.

در همین زمینه، محمود شکری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت معیشتی کارگران، گفت: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه 98 در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، بنابراین پیشنهادهای متعددی از سوی نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح شده است.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس، حدود سه پیشنهاد را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده و طبق بودجه 98 مطرح کرده‌اند که این پیشنهادها به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس گزینه‌های افزایش 30 درصدی، 25 درصدی و حداقل 3 میلیون تومان را برای کارگران پیشنهاد کرده‌اند که این پیشنهادها برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون تلفیق ارائه شده است.

شکری با تأکید بر اینکه هنوز هیچ تصمیمی برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده اتخاذ نشده است، گفت: همه گزینه‌‌هایی که برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح است، در حد پیشنهادهای نمایندگان است و تصمیمات نهایی باید در صحن مجلس و با رأی اکثریت نمایندگان صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا کمترین آسیب در سال آینده به کاگران از نظر حقوق و دستمزد و سطح معیشت وارد شود، البته منابع نیز محدود است.

همچنین علی بختیار با اشاره به موافقت دولت با افزایش حقوق کارمندان و مخالفت آن با افزایش حقوق کارگران بیان کرد: با توجه به بههای دلار و افزایش قیمت آن نسبت به آنچه مجلس بر اساس آن بودجه سال جاری را بست، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مازاد درآمد دولت در سال جاری است و باید در این خصوص تصمیم گیری شود.

رئیس فراکسیون گفت‌: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد مازاد دولت در سال جاری است که بخشی از آن برای بسته‌های حمایتی و بخش دیگر برای ترمیم حقوق کارمندان و کارگران باید در نظر گرفته شود.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از این درآمد به بسته های حمایتی کالاهای اساسی برای تأمین نیازهای مردم و بخشی دیگر برای ترمیم حقوق کارمندان و کارگران دولت تخصیص خواهد یافت. قطعا این ترمیم حقوق باید برای کارمندان و کارگران در بخش های مختلف لحاظ شود. اگر این افزایش حقوق به شکلی باشد که برای کارگران لحاظ نشود، قطعا یک ایراد است و همه بخش‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اما موضوعی که باید مد نظر قرار گیرد، این است که افزایش حقوق نباید به گونه ای اعمال شود که بالا رفتن نقدینگی در کشور را به دنبال داشته باشد. دولت باید در شرایطی ترمیم حقوق را انجام دهد که موجبات افزایش تورم در جامعه را فراهم نکند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۴۱
هی پایه پولی رو ببرید بالا تا تورم بیشتر و بیشتر بشه. اشتباه است افزایش حقوق، برعکس باید هزینه ها را کم کرد. ثبات ارزی برقرار کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
شما هم یه چیزی یاد گرفتی هی بلغور میکنی. این دو میلیون کارمند که فوتوسنتز نمیکنن عزیز من. تا حالا هم هیچی ارزون نشده. حقوقاشون نه تنها باید افزایش پیدا کنه بلکه باید 300 درصد هم زیاد بشه نه 20 درصد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
آقای پایه پولی ؛در طول چهل سال گذشته مدام بحثهای اینچنینی بین سیاسیون مثلا طرفدار کارگر و دیگران بوده ولی کافیست حداقل حقوق کارگری سال 60را با حداقل حقوق بقیه ی کشورهای همپای .آنروز ایران مقایسه کنید و بعد آنرا با حداقل حقوق امروز کارگران ایران و همان کشورها مقایسه کنید.در طول این چهل سال علیرغم وجود این مثلا طرفداریها ،کارگر ایرانی تبدیل به ارزاترین کارگرهای دنیا شده.و تو نگران پایه ی پولی کشوری.!!! شاید هم از کسانی هستی که از این موضوع مستقیما منتفع میشوی ؟و گرنه اشکالات پایه ی پولی در جاهای دیگریست که یا میترسی بیان کنی و یا برایت نفعی ندارد.فقط یک نمونه ،وقتی مدیران پاداشهای میلیاردی میگیرند پایه ی پولی مشکل پیدا نمیکند ؟وقتی ارز 4200تومانی در بازار آزاد 12،13هزار تومان فروخته میشود پایه پولی مسئله دار نمیشود.وقتی پول این کشور به دست آقازاده ها در بلاد کفر خرج میشود پایه ی پولی مشکل دار نمیشود و یا وقتی . . .
کار فرما در این رکود چطورب باید از پس این حقوق ها بر بیاید. نتیجه اش تعطیلی واحدهای صنفی به جا مانده از گذشته است.
به شدت سطح رفاه مردم پایین اومده و اوضاع اقتصادی به شدت تنزل کرده ، خدا خودش رحم کنه
علی برکت اله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
الی برکت الله
از رای خبری نیست هرکاری دولت انجام میدهد مجلس هم شریک است اقای شکری خیلی دیر شده
اگر فقط ۲۰ درصد افزایش یابد مثلا چه فرقی با پارسال داشت که تورم قبلا ۱۰ درصد بود و لی الان کمش ۴۰ درصد است طبق امار رسمی؟
در ضمن این ۲۰ درصد هم فقط بخشی از سود دولت و دلال ها و کارفرماها است و مابقی ان می رود در جیب این بزرگواران
متاسفانه هم به دولت و هم به مجلس بايد گفت:
مرا به خير تو اميد نيست، شر مرسان.
به گمانم اگر در اين چهل سال مملكت بدون مدير اداره مي شد فرق چنداني با الان نداشتيم.
هی افزایش دهید هی تورم خنثی و بی اثرش می کنه
دستتون درد نکنه ولی با ۳۰ درصد هم بازهم حقوق یک و نیم میلیونی ما به ۳ میلیون نخواهد رسید
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
کلمه پلکانی جدیدا دستاویزی برای دولت شده تا درصد افزایش حقوق را بالا اعلام بکنه و یک سوم اون رو افزایش بده و دهان همه رو هم ببنده. باید فرمول افزایش پلکانی در قانون نوشته شود.
حقوق کفاف ده روز انهم اگر به بانکها از بابت وام بدهکار نباشند با 1/700هزارتومان حقوق بازنشستگی مبلغ نهصد هزارتومان اقساط بانک پرداخت میکنم پنج سر عائله سه فرزند بیکار 43 ساله مجرد ومریض انوقت آقایان در کاخ های فرعونی ملت را به استهزا گرفته اند غارت پشت غارت هر لحظه میلیاردها اختلاس وزمین خواری .وهر ساعت تورم وگرانی هرروز ترس از محروم شدن از خرید نان خالی
بادرود، بیچاره کردند ،کشتند ،نابود کردنداکثرجامعه (زیرطبقه متوسط وطبقه متوسط) رافقط تنها بعضی دالان وغنی ثروتمندتروفقیرفقیرترشدبا۲۰درصددیگر مشکل کارمندوکارگرحل نمی شود.
نمی دانیم چگونه از این همه زحمات شبانه روزی دولتمردان سپاس و تشکر وقدر دانی کنیم.زبان الکن و کلام قاصروقلم را توان نوشتن سطوری که نشان دهنده میزان تشکر و مراتب قدردانی ما از مسؤولان باشد نیست.مطمئنا کشورهای دیگر جهان به اینکه ما اینهمه در خوشی وشادمانی ورفاه زندگی می کنیم به ما حسادت می کنند وآرزو می کنند روزی آنها هم دولتمردان و مسؤولین و نمایندگان دلسوز وزحمت کش مانند کشور ما داشته باشند.
بالا بردن حقوق به دنبال بالا رفتن تورم جز بیچارگی و بدبختی و ننگ چیزی ندارد خود باعث وخیم تر شدن اوضاع میشود باید شرایط کسب و کار و بازار و رونق تولید رشد کند تنها راه همین است
این ها هذیان های انتخاباتی است وگرنه بودجه ای که دهها هزار میلیارد تومان کسری دار هیچ ظرفیتی برای افزایش دستمزد ندارد حتی اگر نصف مملکت هم گرسنه باشند.تنها منبع موجود چاپ پول بی پشتوانه است که نتیجه ان هم معلوم است
دولتی که کمبود بودجه دارد،چگونه از مازاد درآمدش حقوق بپردازد!
طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی،افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد وگرنه ظلم وبی قانونی اشکاراست.اگر این مصوبه رعایت نشود،بعد از چند سال قشر متوسط به سمت خط فقر واقعی سوق پیدا خواهند کرد ویکی از تبعات این اتفاق،رکود در صنایع تولیدی خواهد شد،
در وهله بعدی افزایش بیکاری،افزایش فقر،جرم و....خواهدشد.ای مسولین محترم لطفا به تبعات کارهایتان متوجه باشید و ...
همان همسانسازی حقوق بازنشستگان را که تصویب کردید به اصطلاح برای 7 پشت ما بس است
ای کاش مسولینولین فقط یک ماه با حقوق بازنشستگان ( مخصوصا قبل از سال 86 ) زندگی میکردند تا اقلا می فهمیدند این قشر از جامعه چطو فطق یک ماه با حقوق بازنشستگان ( مخصوصا قبل از سال 86 ) زندگی میکردند تا اقلا می فهمیدند این قشر از جامعه چطور زنگی میکنند
ما بازنشستگان که فعلا بهیچ راهی دسترسی نداریم حز اینکه از خدا بخواهیم همچنان که مسولین در عمل بفکر ما نسیتند رورز بروز رسواتر بفرما امین
من یک معلم ناامید در معیشت و منزلت ...هستم
دولت محترم کاری کرده است که مردم بجای زندگی به زنده مانی فکر کنند . مخصوصا کارگران و کارمندان چون حقوق به ریال دریافت وبه دلار هزینه می کنند و این موضوع غیر قابل تحمل شده است .
آخرش ۶ درصد تصویب میشه میگی نه، نیگا کن
همه سر کاریم ...
پدر بیامرز افزایش حقوق 30 درصد وانهم اگر نمایندگان دنبال تصویب ان باشد باز کارگران و کارمندان زحمتکش تنها کفاف هزینه 20 روز از ماه را جبران میکند وباز هم کم می اورند با این هزینه های سرسام اور چطور نقدینگی بلا میرود اخر کمی هم با تفکر بیشر صحبت کنند خوب است اقایان یک چیزی یاد گرفتند ولی نمیدانند کجا استفاه کنند برادر من شما چون بالای 50 میلیون و بیشر حقوق میگیرید فکر میکنید ایا دیگران هم چنین پولی میگیرند؟!
اگر پول هم نمیخواهید بدید چطور به بابک زنجانی و... کشتی کشتی نفت دادید بماهم برای هر چند نفر یک کشتی نفت ،ویاکمی از اموال وسرمایه واملاک مصادره ای بنیاد وحساب امام وصندوق توسعه بدهید ،ماراهم در ردیف حزبالله لبنان وفلسطینی ها ویمنی ها وطالبان وحشدالشعبی عراقی ها ببینید چه میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
کاش اینهایی گفتی بشود و ما را در ردیف این ها ببینند.
کاشکی میشد.!!!
دولت همین ارقامی را که قوه قضاییه اعلام میکند ،از اختلاسگران ،و رانتخواران ،و اخلالگران نظم اقتصادی پس گرفته اند ،و به خزانهٔ کشور واریز نموده است را اگر به ترمیم حقوق همهٔ اقشار حقوق بگیر اختصاص دهد ،همین ارقام کفایت میکند ؟،،
ان شا ا... دور بعدی به هیچ کدام از این نمایندگان مجلس رای نمیدیم.
اقا به نظرتون اصلا پنجاه درصد هم حقوق کارگر اضافه کنید .این.میشه با اضافه کاری وسایر مزایا نهایت دو تومن .خدا پیغمبری الان کسی مستاجر باشه .این پول فقط برای اجاره خونه میشه .وجدانن .خودتون میتونید ده روز با این حقوق زندگی کنید .اگر دنیایی دیگر وجود داشته باشد حساب وکتاب مردم با مسولین باشد برای ان دنیا که اینقدر دارید به مردم ظلم میکنید .وزندگیمون وعمرمون تباه شد بدون اینکه دلخوشی به اینده داشته باشیم
رویایی بود به نام ایران.خدایا چرا اینجوری شد!
وقتی قیمتها تا 3 برابر هم زیاد شده چرا فقط 30 درصد میخوان به حقوق اضافه کن؟؟؟
افرایش حقوق کارگران تا این میزان یا مبلغ ذکر شده معادل است با اخراج صدها هزار کارگر از محل کارشان در کل کشور بعنوان یک تولید کننده خدمتتان عرض میکنم افزایش حقوق معادل است با افزایش حق بیمه حق سنوات حق عیدی اخر سال وووو با این وضع بازار تولید و مصرف و عدم توانمندی مردم در باز پرداخت بدهی ها من تولید کننده با 16 کارگر و دو متخصص توان پرداخت 10 میلیون اضافه پرداخت یا بیشتر را در ماه نخواهم داشت همین الان ماهیانه 37 میلیون حقوق کارگران و هشت میلیون حقوق حسابدار و مهندس کار گاه من است حدود 14میلیون هم حق بیمه میدهم اگر قرار باشد 60 میلیون حقوق بدهم باید 700 میلیون فروش محصول داشته باشم تازه هزینه های بیمه و برق و اب و گاز به کنار پس ترجیح میدهم نه غصه چک های وصول نشده را بخورم نه گرانی مواد اولیه ونه ........ کارگاهم را تعطیل میکنم میروم خانه تماشای فوتبال تازه من یک تولید کننده و یک مقدار صادر کننده هستم پول ارز ناشی از صادرات را که باید با هزار بدبختی برگردانیم دلارمیشود 18 هزار تا میخواهیم ارز را برگردانیم صد جور مشکل ایجاد میشود ،دلار میشود ده هزار مواد را باید با نرخ 18 هزار بخریم من پارسال 76000 دلار صادرات داشتم امسال تا الان 41000 هنوز هم پولش دستم را نگرفته با این وضعیت به زن و بچه ام رحم میکنم کارگاه را تعظیل میکنم تا سکته نکرده ام به این عزیزان بفرمایید ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید راست میگویید نان و گوشت و لوبیای کارگران را کوپنی به قیمت ارز دولتی برسانید دستشان دعاگویتان شوند
این اضافه حقوق ها فقط به بیکاری این قشر می افزاید
ظلم وجفایی که دولت روحانی باپرداختیهای ناعادلانه بین مقامات ووزرا با کارمندان وبازنشستگان انجام داددرهیچ دوره ای حتی دردوره احمدی نژاد هم انجام نشده بود هیچوقت بازنشستگان وکارمندان بخاطر مشکلات عدیده معیشتی اینقدر در فشاراقتصادی وشرمنده خانواده هایشان نبودند
شیخ حسن روحانی در سال 92 که عضو شورای امنیت ملی بود اعتراف نمودقدرت خرید کارمندان انقدرضعیف شده که درمدت 5روز حقوق تمام میشود حال که درمدت دوروز حقوق تمام میشود چرا دغدغه کاهش بی سابقه قدرت خرید کارمندان راندارد نکند فقط دغدغه خودش راداشت که با گرفتن حقوق کلان دیگر اعتراض نمیکند
هموطنان ایرانی چشم باز کنید و در پایان سال ۹۸ به هیچ کدام از نمایندگان فعلی رای ندهید ،با این تورم نزدیک به ۲۰۰ درصد ،آقایان در مجلس طرح برای گرانی و سهمیه بندی سوخت میدن اقا تو رو خدا به ما رحم کنید اون دنیا هم هست باید جواب بدید
حقوق سه ملیون دیروز با احتساب دلار ۱۲۰۰۰ تومانی یعنی یک میلیون اان ! کسی که الان سه میلیون میگیرد به همان نسبت در طول خدمت بیمه پرداخت کرده است و یا دارای مدیریت یاسرپرست بوده است. با این وضع دلار مبنا باید ۸ میلیون باشد
مکروا مکرالله والله خیرالماکرین. برخی مسئولین خدا رو فراموش کردند و به دستورات قرآن پشت کردند.ولی از این غافل هستند که کیفر خداوند مثل ذات خداوند بی نهایت خواهد بود.
پارسال هم کلی جلسه گذاشتن و شعار دادن پلکانی افزایش میدن
ولی ۶ درصد واسه همه یکسان افزایش دادن
خدا پدر احمدی نژاد بیامرزد نزدیک به تورم افزایش حقوق میداد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی