بازدید 2186

سئول تعبیر "دشمن" برای کره‌شمالی را از گزارش دفاعی خود حذف کرد

درحالی که اوضاع در شبه جزیره کره و روابط میان سئول و پیونگ یانگ در حال تغییر است، وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش جدید دفاعی خود واژه "دشمن" را که به کره شمالی اطلاق می‌شود، حذف کرد.
کد خبر: ۸۷۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 16 January 2019

درحالی که اوضاع در شبه جزیره کره و روابط میان سئول و پیونگ یانگ در حال تغییر است، وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش جدید دفاعی خود واژه "دشمن" را که به کره شمالی اطلاق می‌شود، حذف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش دفاعی وزارت دفاع کره جنوبی سندی است که به صورت هر دو سال یکبار تدوین می‌شود و به بررسی اوضاع و شرایط دفاع در شبه جزیره کره می‌پردازد.

یکی از مهمترین ابداعات در این گزارش تعیین دشمن است. پیش از انتشار این سند، رسانه‌های کره جنوبی گفته بودند که دولت سئول در نخستین گزارشش از استفاده از اظهارات تند و شدید درباره کره شمالی امتناع می‌کند؛ در گزارش‌های دفاعی دولت‌های قبلی،‌ سئول کره شمالی را به صورت مستقیم دشمن خود می‌دانست.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای مطبوعاتی در پی انتشار این گزارش اعلام کرد که بیان دشمن از لحاظ اهداف دفاع ملی نه تنها به تهدید کره شمالی مربوط نیست بلکه به تهدیدهای نهان و رو به رشد غیرنظامی و فراملی مربوط می‌شود.

با وجود آنکه در این سند، تغییرات شگرفی در ارتباط با سپاسگزاری مربوط به پیونگ یانگ و توافقات دو جانبه در ایجاد اعتماد در زمینه نظامی وجود دارد اما در آن آمده که سئول همچنان آماده مقابله با هرگونه تحریک از سوی کره شمالی است.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین به ارزیابی انبارهای مواد اتمی کره شمالی نیز پرداخته و براساس این سند، کره شمالی ۵۰ کیلوگرم پلوتونیوم و مقادیر قابل توجهی از اورانیوم غنی شده دارد.

در این سند یکبار دیگر به تصمیم گیری کره جنوبی برای تقویت آمادگی ضربتی این کشور درباره جزایر مورد مناقشه "دوکدو" که ژاپن نیز مدعی مالکیت آنهاست، تاکید شده است.

در این اسناد، همچنین بر ضرورت افزایش حس رقابت در صنایع دفاعی ملی و افزایش شفافیت سازی در زیرساخت‌های نظامی برای جمعیت کره جنوبی تاکید شده است.

همچنین در این گزارش آمده که بودجه دفاعی کشور باید در سال‌های آتی افزایش پیدا کند. برنامه دفاعی که اوایل ژانویه سال جاری میلادی منتشر شد، هزینه دفاعی را در پنج سال آتی ۲۴۳ میلیارد دلار اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل