بازدید 14679
۱
آغاز مدیریت سایه سینمای ایران؛

تشکیل جلسات مدیران سینمایی بدون حضور رئیس سازمان سینمایی!

برگزاری این نشست با این ترکیب بدون حضور رئیس سازمان سینمایی، مباحثی را پیش کشیده که هدف از تشکیلات این جلسات چیست؟ شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که هدف از این نشست، مدیریت سایه سینما به دور از چشم انتظامی و تلاش برای حفظ حداکثری مدیرانی است که در این نشست حضور داشته‌اند. این حلقه قدیمی قصد ندارد سینمای ایران را به راحتی تحویل بدهد و برود و به همین دلیل، روش‌های قابل تأملی در پیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 15 January 2019

تشکیلات جلسات مدیران سینمایی بدون حضور رئیس سازمان سینمایی!گروهی از مدیران ارشد سینما در غیاب رئیس سازمان سینمایی سلسله نشست‌هایی را برگزار کرده‌اند که غایب بزرگ آن حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی بوده است؛ نشست‌هایی که بدون اطلاع رئیس سازمان سینمایی در موسسات وابسته به سازمان سینمایی برگزار می‌شود و مدیر پیشین سازمان سینمایی نیز مدیریت آن را برعهده دارد! این اتفاق چنین پرسشی را پیش می‌آورد که آیا سینمای ایران با مدیریت سایه روبرو است؟!

به گزارش «تابناک»؛ وقتی ساعت اداری به پایان رسیده، آهسته آهسته حلقه نزدیکان مدیران فرامی‌رسند، اکثراً توسط محمدمهدی حیدریان رئیس پیشین سازمان سینمایی منصوب شده‌اند و ممکن است حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی نسبت به تغییر آنها اقدام نماید. یکی از مشاورین و یکی از معاونین سازمان سینمایی به همراه مدیر دو مؤسسه و قائم مقام یکی از این مؤسسات وابسته به سازمان سینمایی و مدیرعامل یک مجموعه صنفی، ترکیب اصلی نشست را تشکیل می‌دهند.

با توجه به آنکه در این نشست‌ها سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سیدصادق موسوی مدیر انجمن سینمای جوان و برخی دیگر از مدیران موثر در حوزه تصمیم گیری و تولید حتی دعوت نبوده‌‌اند، نمی‌توانسته ارتباطی به شورای مدیران سینمای ایران، شورای تولید و... داشته باشد. این نشست که تلاش شده محرمانگی‌اش حفظ شود، یک مهمان ویژه نیز داشته و آن، یکی از مدیران پیشین سینمایی است.

تشکیلات جلسات مدیران سینمایی بدون حضور رئیس سازمان سینمایی!

برگزاری این نشست با این ترکیب بدون حضور رئیس سازمان سینمایی، مباحثی را پیش کشیده که هدف از تشکیلات این جلسات چیست؟ شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که هدف از این نشست، مدیریت سایه سینما به دور از چشم انتظامی و تلاش برای حفظ حداکثری مدیرانی است که در این نشست حضور داشته‌اند. این حلقه قدیمی قصد ندارد سینمای ایران را به راحتی تحویل بدهد و برود و به همین دلیل روش‌های قابل تاملی را در پیش گرفته‌اند.

به عنوان نمونه تلاش‌هایی در جریان بوده تا هیأت امنای یکی از مجموعه‌های وابسته به سازمان سینمایی به نحوی توجیه و همراه شوند که در جلسه انتخاب مدیر تازه این مجموعه سینمایی مجدداً به مدیر کنونی رأی دهند و حسین انتظامی رئیس کنونی سازمان سینمایی را به ابقای مدیر کنونی وادارند. این رویکرد می‌تواند در رابطه با سایر پست‌های کلیدی سازمان سینمایی که دارای امضای طلایی هستند نیز تکرار شود.

نخستین جلسه این گروه دو هفته قبل و جلسه بعدی، چهارشنبه گذشته در خارج از ساعت اداری به میزبانی یکی از مجموعه‌های وابسته به سازمان سینمایی برگزار شد و با توجه به آنکه بر اساس شنیده‌های «تابناک» حسین انتظامی از برگزاری این جلسات اطلاع یافته، مشخص نیست، نشست بعدی در مجموعه‌های وابسته به سازمان سینمایی برگزار شود!

«تابناک» تلاش کرد با برخی مدیران حاضر در این نشست تماس بگیرد و از جزئیات جلسات خارج از ساعات اداری کسب اطلاع کند که با توجه به جنس این رویداد، این مدیران حاضر به پاسخگویی نبودند. با این اوصاف، باید پرسید آغاز مدیریت سایه بر سینمای ایران آغاز شده و اگر چنین شرایطی شکل گرفته، چرا رئیس سازمان سینمایی سکوت کرده است؟ به نظر می‌رسد مقطع حساس کنونی که با برگزاری جشنواره فجر همراه شده، انتظامی را به مدارا با وضعیت موجود واداشته اما ایجاد محفل مدیریتی در کنار تشکیلات رسمی نشان می‌دهد تغییراتی در راه است که برخی مدیران از آن احساس خطر کرده‌اند.

اسامی مدیران حاضر در این جلسات نزد سرویس فرهنگی «تابناک» محفوظ است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار