بازدید 4852

انصاری: ما به لحاظ اخلاقی دچار عقب‌گرد شده‌ایم

کد خبر: ۸۶۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 15 January 2019

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به لحاظ اخلاقی که یکی از پیام‌های مهم اسلام و انقلاب بوده، دچار عقب‌گرد و افت شده‌ایم.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم ایران علیرغم تمام مشکلاتی که با آن مواجه هستند، به خوبی نسبت به اهداف و آرمان‌های اولیه انقلاب که امام(ره) مطرح کردند و شهدا برایش جان دادند، پایبند و وفادار هستند.

وی افزود: شهدا متعلق به همین مردم بودند. ما صدها هزار شهید و جانباز را از متن همین مردم داشتیم، از دورترین روستاها تا تمام اقشار، حتی غیر مسلمین یعنی هموطنان ارمنی و زرتشتی ما شهید داشتند. مردم حتما نسبت به آرمان‌های انقلاب و ایران پایبند و وفادار هستند. ممکن است از عملکرد برخی جریان‌ها انتقاد داشته و خسته شده باشند اما مردم اصلاح‌طلبی و اصولگرایی واقعی و اصل عمل را می‌پسندند و انتظارشان از مسئولین این است که امور را اصلاح کنند و اصلاح‌طلبی اصلاح امور و مشکلات است.

انصاری با بیان اینکه اگر مردم دلخوری دارند و ضعفی را در جریان‌های سیاسی می‌دانند به معنای عبور از آن‌ها نیست که نیازمند جریان سومی باشد، عنوان کرد: همه چه اصولگرا، چه اصلاح‌طلب، چه عامه مردم، چه جریانات سیاسی دیگر و چه افرادی که در قالب احزاب و گروه‌ها تعریف نمی‌شوند و خودشان استقلال سیاسی دارند، باید تلاش کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در شرایط فعلی هویت اصلی کشور اتحاد و انسجام ملی برای حل مشکلات کشور است و در راس مشکلات، مشکلات اقتصادی، اجتماعی، امنیت روانی جامعه و روابط درست با دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد: مردم از ما چیز غیر ممکنی نمی‌خواهند، آن‌ها باهوش و تحلیلگر هستند، اگر احساس کنند مسئولین و جریان‌های سیاسی در مسیر رفع مشکلات آن‌ها گام بر می‌دارند، همراهی می‌کنند؛ کما اینکه در چهل سال گذشته نیز در جنگ و غیر جنگ همراهی کردند و همواره مردم پیشتاز مسئولین بودند، بنابراین اگر همه بر محور وحدت نه برای خود، حزب، باند و گروه، بلکه برای مردم، ایران و انقلاب تلاش کنیم، مردم نیز اعتمادشان جلب و تقویت خواهد شد.

انصاری در خصوص بزرگ‌ترین چالش انقلاب در دهه پنجم آن، تصریح کرد: ما به لحاظ اخلاقی که یکی از پیام‌های مهم اسلام و انقلاب بوده، دچار عقب‌گرد و افت شده‌ایم. اخلاق پایه و اساس هر تمدن و اصلاحی است و این بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی که متاسفانه بر بستری از فضای مجازی نیز سوار شده و امواج تهمت، تخریب، یاس‌آفرینی و بداخلاقی‌های مختلف وجود دارد، باید متوقف شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با نسل جوان بالنده و تحصیلکرده‌ای مواجه هستیم، متاسفانه میلیون‌ها نفر از دختران و پسران تحصیلکرده و توانمند ما به دلیل مشکلات، امکان اشتغال در مکان مناسب با تحصیل و علاقه خود را ندارند، ما باید بستری فراهم کنیم که زمینه سرمایه‌گذاری برای مردم، بخش غیر دولتی و سرمایه‌گذاران واقعی خارج از کشور فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید تجربه‌های موفق دنیا و مسیری که دیگران همچون مالزی، اندونزی، چین و کشورهای دیگر رفتند و رشد اقتصادی دو رقمی را طی 10 سال تجربه کردند را کسب کنیم. باید تلاش نماییم که در روابط ما با دنیا آرامش حاکم شود، نباید داوطلبانه با نادانی و بداخلاقی در دام صهیونیست‌ها و دشمنان بیافتیم. دشمنان ما شامل اسرائیل و دیگران، روابط خوب ایران با اروپا و کشورهای منطقه را نمی‌خواهند، ما نباید بگذاریم که اهداف آن‌ها حاکم شود، بلکه باید با دیپلماسی عاقلانه و اقتصادی، با تلاش مضاعف در داخل کشور و با تکیه بر توان داخلی خود موجبات اقتدار اقتصادی را فراهم کنیم.

انصاری با بیان اینکه اگر امروز اقتدار نظامی می‌خواهیم، باید اقتدار اقتصادی داشته باشیم، عنوان کرد: این امر بدین دلیل است که اقتصاد بزرگ است. حدود 5 درصد از بودجه عمومی ما خرج اقتدار نظامی می‌شود، این 5 درصد در اقتصاد کوچک فعلی یک عدد است اما اگر اقتصاد ما 5 برابر شد، این 5 درصد نیز 25 برابر خواهد شد، بنابریان اگر ما اقتدار نظامی و سیاسی می‌خواهیم، باید در حوزه اقتصاد قوی شویم. اقتصاد نیز جز با وحدت، انسجام ملی، همه با هم بودن و آرامش در فضای کسب و کار به دست نخواهد آمد. این موارد اولویت‌های فعلی ما بوده که باید به آن‌ها بپردازیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی