بازدید 2905
۴

واگذاری رشته‌های پزشکی به بخش خصوصی

کد خبر: ۸۶۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 15 January 2019

نایب رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی گفت: واگذاری رشته‌های پزشکی به بخش خصوصی به نفع سلامت مردم نیست و بهتر است وزارت بهداشت خود این رشته‌ها را سرویس دهد.

به گزارش ایسنا، محمد حسین طیرانی با اشاره طرح خصوصی سازی رشته‌های پزشکی اظهار کرد: نباید رشته‌های پزشکی را به بخش خصوصی واگذار کرد چراکه با جان مردم سروکار دارند، لذا اگر خود وزارت بهداشت مدیریت و سرویس دهی این رشته‌ها را بر عهده داشته باشد، به نفع سلامت جامعه خواهد بود.

وی با تاکید براینکه واگذاری رشته‌های پزشکی به بخش خصوصی درست نیست، زیرا امکانات زیادی می‌طلبد، ادامه داد: شاید موسسات آموزش عالی که وارد بخش خصوصی می‌شوند بتوانند رشته‌های ساده مثل پرستاری را ارائه کنند اما رشته‌هایی نظیر پزشکی و دندان پزشکی باید در انحصار وزارت بهداشت باشند.

نایب رییس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی یادآور شد: در مجموع من با ایجاد دانشکده‌های پزشکی خصوصی موافق نیستم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
من با این طرح موافقم،معترضین به فکر درآمد خودشون هستن نه جان مردم،به نظرم هرچقدر هم پزشک داشته باشیم بازهم کمه،اتفاقا به نفع جان مردم هم هست،یک پزشک توانا و لایق در نهایت باید دروس دانشگاهی را به خوبی پاس کند نه کنکور که محتوای ش هیچ ربطی به پزشکی و درمان نداره،پس الکی شلوغش نکنید،این طرح فقط ورودی را راحت‌تر کرده اما اگر خروجی را سخت کنن به کسی ظلم نمیشه،مطمئن باشید اگر کسی لایق نباشد از همان آزمون علوم پایه رد میشود،پس باز هم افراد مستعد میتونن ادامه بدن، بزارید اون دسته از افرادی که علاقه دارند اما به هر دلیلی نتوانستند در کنکور موفق باشند در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنن،همانند دیگر کشور ها،که ملاک علاقه هست،پس دست بردارید از مخالفت
همه کشور های دنیا با ایجاد امکان تحصیل در رشته های مثل پزشکی پول در می یارن. از طرفی با این همه پول آموزش پزشکی و درمانشون رو به روز می کنن.
فکر کنم دیگه نیاز نیست برای پزشکی خواندن بریم خارج.
خیلی خوبه
داداش امسال رفت ورشو پزشکی بخونه. حدود 8 هزار یورو پول از ایران برد که شهریه سال اولش که فقط کلاس زبان هستش رو پرداخت کند .اگه بشه این پول ها رو تو ایران جمع کنن مثل همه جای دنیا دانشگاه پزشکی خصوصی بسازن خیلی خوب می شه
آفرین
با این همه پول میشه بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه ها و بیمارستان های خصوصی دنیا رو ساخت.
خيلي ايده خوبيه اميدوارم واس رشته هاي پيراپزشكي هم اجرا شه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی