بازدید 10813

تراز تجاری چین با آمریکا 323 میلیارد دلار شد

تراز تجاری چین با آمریکا در سال 2018 و علی رغم همه اقدامات انجام شده توسط آمریکا برای محدود کردن واردات از این کشور به بیش از 323 میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 14 January 2019

به گزارش فارس به نقل از ABCNEWS، تراز تجاری چین با آمریکا در سال 2018 به 323.3 میلیارد دلار افزایش یافت.

تراز تجاری چین با آمریکا در حالی افزایش یافته است که دولت آمریکا اقدامات جدی برای محدود کردن واردات کالا از چین در سال 2018 انجام داد و عملا علیه این کشور آسیایی جنگ تجاری به راه انداخت.

آمریکا در سال 2018 بر واردات ده‌ها میلیارد دلار کالای چینی تعرفه اعمال کرد و محدودیت‌هایی را نیز برای خرید شرکت‌های موجود در آمریکا توسط چینی‌ها وضع کرد.

البته قرار بود آمریکا بر واردات حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین نیز در اواخر سال 2018 تعرفه اعمال کند که البته این مسئله به مدت ۳ ماه و برای انجام مذاکره دو طرف متوقف شد و همین امر باعث شد تا واردات آمریکا از چین در ماه دسامبر کاهش یابد.

آمارهای گمرکی نشان می دهد، علی رغم همه اقدامات دولت ترامپ، صادرات چین به آمریکا در سال 2018 بیش از 11 درصد افزایش یافته است.

چین در سال 2018 معادل 478 میلیارد دلار به آمریکا کالا صادر کرد.

در حالی صادرات کالاهای چینی به آمریکا افزایش 11.3 درصدی داشته است که صادرات کالاهای آمریکایی به چین دلیل اقدامات متقابل و مقابله جویانه پکن و اعمال تعرفه بر واردات این کالاها، تنها 0.7 درصد رشد داشته است.

اقدامات چین علیه کالاهای آمریکایی، واردکنندگان چینی را به سمت واردات کالا از کشورهای به غیر از آمریکا سوق داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر