بازدید 8618
۱

سؤال خبرنگار نیویورک تایمز ترامپ را عصبانی کرد

کد خبر: ۸۶۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 14 January 2019
به گزارش تارنمای 'سی ان بی سی' آمریکا، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگار نیویورک تایمز درباره رابطه احتمالی وی با روسیه با عصبانیت گفت: «هرگز برای روسیه کار نکرده ام».

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا ترامپ در کنفرانس خبری در محوطه کاخ سفید ضمن رد پیشنهاد لیندسی گراهام نماینده دموکرات‌ها در مورد بازگشایی دولت آمریک در خلال سه هفته آینده، گفت: در مورد احداث دیوار پافشاری می‌کنم.

ترامپ با تعطیلی بخشی از دولت آمریکا در پی فشار آوردن به دموکرات‌ها برای تصویب بودجه مورد نظر او به منظور احداث دیوار مرزی با مکزیک است.

بر اساس این گزارش، ترامپ در پاسخ به این سؤال نیویورک تایمزکه تحقیقات اف. بی. آی نشان دهنده روابط احتمالی شما با روسیه است با عصابانیت گفت: «نه تنها هرگز برای روسیه کار نکرده ام، بلکه فکر می‌کنم حتی هدف شما از این سؤال، یک کلاهبرداری بزرگ است.»

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که 'اف بی آی' در این تحقیقات احتمال کارشکنی ترامپ در سیستم قضایی را به واسطه اخراج «جیمز کومی» رییس پیشین اف بی آی مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین این تحقیقات به این مساله می‌پردازد که آیا ترامپ آگاهانه برای روس‌ها کار می‌کرده یا اینکه تحت نفوذ کرملین قرار گرفته؛ موضوعی که تاکنون در مورد آن گزارشی منتشر نشده است.

'اف بی آی' قبلا در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، تردید‌هایی داشته، اما این اولین بار است که ترامپ شخصا در مورد روابطش با مسکو زیر سؤال رفته است.

در همین حال، اخراج کومی از اف بی آی توسط ترامپ، نگرانی‌ها را در مورد عملکرد رئیس جمهوری امریکا و احتمال ارتباط وی با روسیه را افزایش داده است.

کومی که در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به این سمت منصوب شد، در ماه می ۲۰۱۷ به خاطر داشتن اختلاف با ترامپ از این سمت کنار گذاشته شد. در آن زمان گفته شد که ترامپ، کومی را به دلیل عملکرد نامطلوب در رسیدگی به ماجرای جنجالی ایمیل‌های هیلاری کلینتون اخراج کرده است.

دمکرات‌ها گفتند که دلیل اصلی اخراج کومی، اصرارش به ادامه تحقیقات درباره ادعا‌های مربوط به تعاملات سری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا هواپیمای ترابری ارتش برای بخش خصوصی از خارج گوشت حمل می کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار