بازدید 6677
۴

تذکر به دیوان عدالت اداری برای حل مشکلات فرزندان ایثارگران

کد خبر: ۸۶۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 14 January 2019

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در پی ابطال بخش نامه مربوط به ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران، طی نطقی به دیوان عدالت اداری نسبت به حل این موضوع تذکر داد.

به گزارش مهر، حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رسیدگی نهاد ها به مشکلات ایثارگران تاکید کرد.

نوروزی در تذکر به رئیس دیوان عدالت اداری عنوان داشت: چرا باید در وضعیت کنونی قوانینی نسبت به ایثارگران تصویب شود که موجب بدتر شدن شرایط آن ها شود.

وی با اشاره بر این قوانین عنوان کرد: ابطال بخش نامه مربوط به ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران یکی از این قوانین است که در میانه سال تحصیلی انجام شده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر را دچار مشکل کرده است.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات ایثارگران به ویژه حل مشکل ماموریت آموزشی فرزندان آن ها، اظهار داشت: مسئله عدم تبدیل وضعیت ایثارگران نیز امر دیگری است که از نیاز به رسیدگی دارد.

مرداد ماه سال ۹۶ سازمان بازرسی کل کشور برای لغو ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، با اعلام شکایتی به دیوان عدالت اداری خواستار ابطال ماده ۹ آئین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان ۲۵ درصد شد.

بر اساس این ماده قانونی، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر می توانند در زمان اشتغال و تحصیل به طور همزمان، از مزایای ماموریت آموزشی استفاده کنند.

هیت عمومی دیوان عدالت اداری نیز مرداد ماه سال ۹۷ رای به ابطال ماده ۹ آئین نامه مذکور داد. بر اساس این رای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر از مزایای ماموریت آموزشی محروم شده و تنها فرزندان شهدا حق بهره مندی از امتیاز ماموریت آموزشی را خواهند داشت.

ابطال این ماده موجب بروز مشکلات فراوانی برای فرزندان ایثارگران شده و روند همزمان اشتغال و تحصیل آنان را با مشکل روبرو کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
لطفا به فکر اشتغال غیر ایثارگران باشید. اونها. هم حق شغل. دارند.....
جناب نوروزی این مشکل رو شما باید حل کنید نه دیوان.
تو روخدا این ماموریت اموزشیو برگردونید. خواسته ۵۰هزار فرزند جانباز
به استناد بند «الف» ماده (۴۴) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه مصوب دی‌ماه ۱۳۸۹ فرزندان شهدا هم به استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق‌پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قیدشده، از تمام مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می‌شوند. چندی است که فرزندان شاهدبه عدم اجرای قانون فوق العاده ایثارگری ازسوی آموزش وپرورش معترضند امامسئولان وزارتی اعلام کرده اند فوق العاده ایثاگری به فرزندان شهدای شاغل دروزارتخانه تعلق نمی گیرد
گروه جامعه: وزارت آموزش وپرورش فوق العاده ایثارگری جانبازان و آزادگان این وزارت خانه را از اول خرداد ماه پرداخت کرده است اما فوق العاده ایثارگری فرزندان شاهد واریز نشده است.
تعداد ۱۴ هزار فرزند شهید در وزارت آموزش وپرورش مشغول به کار هستند که برخی از آنان نسبت به عدم واریز فوق‌العاده ایثارگری توسط این وزارتخانه اعتراض هایی دارند.
طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، کلیه دستگاه های اجرائی مشمول این قانون موظفند به جانبازان و ایثارگران بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل بیست و پنج درصد (۲۵%) حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر سال توسط دولت تعیین می‌شود، به‌عنوان فوق‌العاده ایثارگری به‌طور ماهانه پرداخت نماید .
سئوال اینجانست که مواردومندرجات قانونی که برای ایثارگران یک به یک تعریف شده ولازم الاجراست برای کلیه ایثارگران خصوصا"فرزندان معظم شهدااجراشده ویابه دلائل قانونی اگراجرانگردیده مستدل بایدباصورت جلسه ای که باحضورفرزندمعظم شهیدیاایثاگران عزیزکه نسبت به حقوق قانونی خوداعتراض دانندحل وفصل گردد.(لازم بذکراست درمواردی که فقدقانون باشدویامستنددیگری ارائه نگردیده باشد)وحق باایثارگرباشدبه نص ماده (.) قانون (.) حق بامتشاکی بوده .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل