بازدید 6445

افزایش نرخ دلار کاذب است

عضو هیئت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، معتقد است که قیمت و نوسانات اخیر ارز در کشور کاذب است چراکه میزان عرضه و تقاضای ارزهای خارجی در ایران واقعی نیست.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 13 January 2019

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر، گفت: تعیین ارزش پول ملی کشورها در برابر ارزهای رایج بین المللی که تحت عنوان قیمت ارز شناخته می شود تحت تاثیر ثبات اقتصادی، ثبات سیاسی و نگاه مثبت به آینده تحولات در کشورها خواهد بود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارزش پولی ملی کشورها به پشتوانه های مالی، ذخایر مالی، پس اندازهای یک کشور و میزان عرضه و تقاضا در جامعه بستگی دارد، افزود: قیمت و نوسانات اخیر ارز در کشور کاذب است چراکه میزان عرضه و تقاضای ارزهای خارجی در ایران واقعی نیست.
جلیل رحیمی جهان آبادی

دسته بندی های مختلف ارز رانت و بازار سیاهی برای ارز دولتی ایجاد کرده است

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت در عرضه که بازار ارز را دسته بندی کرده سیاست نادرستی بوده است، ادامه داد: دسته بندی های مختلف ارز رانت و بازار سیاهی برای ارز دولتی ایجاد کرده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم نوعی نگرانی نسبت به آینده و ثبات اقتصادی در کشور دارند، تاکید کرد: در این شرایط مردم به جای پس انداز کردن پول ملی و به جای آنکه در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند نیاز کاذب ایجاد کرده و ارزهای رایج بین المللی را خریداری می کنند چراکه احساس کرده ارزش پول ملی در برابر ارزهای رایج بین المللی کاهش پیدا می کند و از این طریق می توانند ثروت خود را حفظ کرده و یا افزایش دهند.

مهم ترین عامل در نوسانات نرخ ارز سیاست چندنرخی کردن ارز توسط دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسانات اخیر ارز ناشی از شرایط روانی و سیاسی است، افزود: برخی عوامل اقتصادی همانند تحریم ها، کاهش فروش نفت و کاهش ذخایر پول ملی در کاهش ارزش پول ملی تاثیرگذار بوده است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مهم ترین عامل اثرگذار در نوسانات نرخ ارز سیاست چندنرخی کردن ارز توسط دولت و ایجاد تقاضای کاذب در بازار توسط دلالان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر