بازدید 11518

خریدار نباید تاوان ایرادات خودروسازها را بدهند/ زدوبند بسیار در پیش‌فروش خودروها وجود دارد

روز گذشته، بار دیگر یکی از خودروسازی‌های کشور، قیمت‌های جدید برای تولیدات خود اعلام کرد. در لیست قیمت‌های منتشره قیمت‌های جدید به صورت معناداری با قیمت‌های قبلی فاصله دارد و حتی قیمت برخی خودروها بیش از 1.5 برابر و برخی نیز حدود دو برابر افزایش داشته‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 13 January 2019

خریدار نباید تاوان ایرادات خودروسازها را بدهند/ زدوبند بسیار در پیش‌فروش خودروها وجود دارد روز گذشته، بار دیگر یکی از خودروسازی‌های کشور، قیمت‌های جدید برای تولیدات خود اعلام کرد. در لیست قیمت‌های منتشره قیمت‌های جدید به صورت معناداری با قیمت‌های قبلی فاصله دارد و حتی قیمت برخی خودروها بیش از 1.5 برابر و برخی نیز حدود دو برابر افزایش داشته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ با این‌ حال، اخبار و اطلاعات ضدونقیضی درباره صنعت خودروسازی به گوش می‌رسد. در برخی گزارش‌ها مطرح می‌شود، ایران خودرو در سال جاری، حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان ضرر کرده است. از سوی دیگر، قطعه سازان از عدم افزایش قیمت‌ها برای خرید قطعه گلایه‌مندند. قیمت خودروهای عرضه شده به بازار نیز در برخی موارد افزایش 1.5 برابری داشته‌ است.

اکنون پرسشی که مطرح است، اینکه چگونه شرکت‌های خودروساز ـ به رغم افزایش قیمت خودرو و عدم افزایش قیمت قطعات موردنیاز ـ دچار ضرر و زیان شده‌اند؟

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس ادعای برخی، حدود 90 درصد مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تولید خودرو از داخل تأمین می‌شود، اظهار داشت: نمایندگان پیگیر حل مشکلات حوزه صنعت هستند و باید وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع ورود کند، چون هم اکنون شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و... ادعای زیان می‌کنند و قطعه‌سازان نیز از قیمت قطعه‌ها و مردم از قیمت خودرو ناراضی هستند.

وی بیان کرد: باید با ارزیابی درست و نظارت دقیق، از یک سو، زمینه‌های رونق صنعت خودروسازی فراهم شود و به سوددهی برسد و از سوی دیگر، قطعه‌سازان به منابع درآمدی موردنیاز خود دست پیدا کنند و مصرف کنندگان نیز بیش از این تحت فشار افزایش قیمت‌ها قرار نگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و درمان مجلس اظهار کرد: زدوبند بسیاری در پیش فروش خودروها وجود دارد، چون خودروسازان، خودرو پیش فروش می‌کنند؛ اما به وعده خود عمل نکرده و در موعد مقرر خودرو را تحویل نمی دهند، ولی می بینیم که برخی با زدوبندهایی که انجام می دهند، صاحب همین خودروهایی هستند که خودروسازها ادعا دارند از تحویل آن به مردم عاجزند.

اما بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر نحوه قیمت‌گذاری خودروهای پیش فروش شده، گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان مردم در مجلس، شرکت‌های خودروسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌ها به منظور تعیین قیمت خودرو، نحوه واگذاری خودروهای پیش فروش شده و ساماندهی مشکلات صنعت خودروسازی... تشکیل شده که این کارگروه دوشنبه (24 دی ماه) جلسه‌ای برای رسیدگی به مشکلات مذکور تشکیل خواهد داد.

وی با طرح این پرسش که مسئولان بر چه مبنایی قیمت خودروهای پیش فروش شده را از ابتدای شهریور ماه افزایش دادند، اظهار کرد: برای ساماندهی وضع موجود باید در وهله نخست وضعیت افرادی که در پیش فروش خودروها ثبت نام کردند، تعیین تکلیف و سپس درباره قیمت گذاری‌های جدید تصمیم گیری شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است نتیجه جلسه دوشنبه کارگروه مجلس مصوبه ستاد تنظیم بازار را تغییر دهد، توضیح داد: قطعا؛ تصمیمی که در این جلسه گرفته می‌شود با تصمیم مسئولان متفاوت خواهد بود. اگر قرار بود درباره نحوه واگذاری خودروهای پیش فروش شده و... تصمیم گیری توسط مسئولان انجام شود تشکیل کارگروه متشکل از نمایندگان مردم در مجلس، شرکت‌های خودروسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی ضرورتی نداشت. در جلسه‌ای که در روز دوشنبه برگزار می‌شود، تصمیمات نهایی درباره تمامی مسائل صنعت خودرو گرفته می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره برخی اخبار مبنی بر عدم شماره‌گذاری خودروهای دوگانه سوز به دلیل ایرادات محیط زیست، تأکید کرد: این مسائل ارتباطی با مصرف‌کنندگان ندارد. خریدار نباید تاوان ایراداتی که محیط زیست از خودروها می‌گیرد را پس دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۲
حتی از اعرابی که مسخره شان میکردیم پایین تریم

نتونستید یه کمپین رو به سرانجام برسونید

لیاقت شما همین خودروهاست

تحریم و نخریدن تنها راه مبارزه با گرانی بود که شما بخاطر منافع شخصی خود آنرا زیر پا گذاشتید
پاسخ ها
فریدون از اراک
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
بخدا قسم اگه اجازه میدادن خودروهای ارزان خارجی وارد بازار بشن این دو خودروساز باید خط تولید فرقون راه می انداختن
ایکاش بتوانم از ایران بروم

آرزوی من و همه کسانی که ظلم را بر نمی تابند.
پاسخ ها
Asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
همه آرزویم اما
چه کنم که بسته پایم.
به کجا چنین شتابان؟
به هر آن کجا که باشد
به جز این سرا، سرایم
سفرت به خیر اما تو و دوستی، خدا را
چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه‌ها، به باران
برسان سلام ما را

من پایبند به ایران هستم.چه کنم که حب وطن بسته پایم و نمیتوانم رها کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ایران وطن ماست و هیچ جا نمیرویم.این اب و خاک متعلق به همه ایرانیان است.هر جابروی بیگانه ای بیش نیستی. قدر خانه را مستاجر میداند..
زد و بند كجا نيست؟ ميتوني بگي؟
باورکردنی نیست !!!
پول تویوتا بدی ولی ارابه سوار بشیم !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تنها در يك صورت مشكل حل مي شود: نخريدن
مافیای خودرو (خودروسازان+دولت و مجلس) چهار دهه است که مردم را گروگان گرفته اند و با وجود همکاری تمام قد گروگانها هر سال حدود۲۰هزار نفر را میکشند.
حطاب کنید اگر تعرفه خودرو و عوارض حذف بشه با مابه تفاوت خودرو الان با اون شرایط چند سال میشه بنزین به نرخ اروپا زد
خودروسازان در ۲۵ سال گذشته به اندازه فروش یک قرن تویوتا سود کردند کجا رفته اینهمه سود ؟؟؟
تویوتا دومین شرکت بزرگ خودروسازی جهانه
معلوم شد فساد در خودروسازی ایران قبل از ظهور آقازاده ها و تحریم ها وجود داشته
کجا رفت آنهمه هزینه ای ایران خودرو و سایپا در چند کشور برای ساخت خودروهای بنجولشان پرداخت کردند ولی هیچ کشوری آنها را نخواست ؟
مصر ، ونزوئلا، سوریه، بلاروس، آذربایجان، .........

آقای منطقی از بستگان هاشمی رفسنجانی چه بلایی بر سر ایران خودرو آورده ؟
کمپین نخریدن خودرو فقط ۴ ماه
خودروسازان با اینهمه بدهی و فضاحت تو همین ۴ ماه متلاشی میشن.

مرد باشید و کمپین را نشکنید.
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نه عزیزم دولت پول چاپ می کند و انها را حمایت می کند هیچ کس هم هیچ کاری نمی تواند بکند بیخود افسانه نباف پول حمایت از انها را هم از جیب خودت بر می دارد
خدا کند برخی از نمایندگان به داد مردم برسند .یعنی کسی بداد مردم می رسد؟
با اینکه خورو ها رو گران کردند چرا نباید تمام اپشن ها رو ماشین نصب بشه و خودرو ساز ها بساط اد شان هارا جمع کنند کجای دنیا اینجوریه وسایل را نمیزارند رو ماشین واپشن فروشی میکنن واقعا مسخره است بعد اینکه ماشن تحویل میشه باید کلی خرج بعضی از وسایل برای نصب رو ماشین کنیم..؟؟؟؟؟؟
مگه دلار پایین نیومده بود ؟؟؟

چرا اینقدر سوتی میدین ؟
معلوم شد قیمت واقعی دلار این نیست.
چشم به دلارهای خانگی دوخته اید
چرا خودرو و همه اجناس روبه بالاست ؟؟؟؟
.....
وقتی مرداد پیش فروش سایپا انجام می شد، اختلاف قیمت ناچیزی با بازار داشت، الان چرا باید همان خودرو را که فقط 2 میلیون از بازار کمتر بود را با اختلاف قیمت 9 میلیونی تحویل مشتری بدهند؟ اونم با چند ماه تاخیر در تحویل؟!
خو‌درو سازی ایران تا مدتی دیگر متلاشی خواهد شد
معلوم شد این ۴۰ ساله خودروسازان وطنی در حد سنگ پا و روشوی حمام هم خودکفا نبوده اند .

ولی در دزدی رشد داشته
عمده سهامدار خودروسازان خود دولت است حالا نه به صورت مستقیم ولی اگه ته سهامداران این لگن سازها رو پیدا کنید به دولت میرسید
دولت هم که همیشه مظلوم جلوه میکنه و میگه من چاره ای ندارم و باید با افزایش قیمت موافقت کنم ....
هروقت دولتی روی کار آمد که سمت مردم بود بدونید پراید در حد 4-5 میلیون میشه
یادمان باشد که ایام دهه فجر نزدیک است وانواع مقایسه های قبل وبعد انقلاب به خورد مردم داده می شود .
پیگیری هایتان مانند بقیه پی گیری ها برای کاهش قیمت گوشت و لبنیات و .... نتیجه ای نخواهد داد کار اساسی باید کرد....
بابا وارادات خودرو نو و بخصوص دست دوم ازاد کنید مردم خلاص کنید بابا bmw x6دست دوم تر تمیز تو سلیمانیه میدن 25 هزار دلار یعتی 250 میلیون ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
یعنی ۸۵ میلیون

به من و شما چه که با بی کفایتی تمام دلار ۳۵۰۰ تومانی را ۱۱ هزار تومان کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ناشناس27؛17 تقریبا درست میگه چون اگر شرایط ایران درست و عادی بشه دلار زیر هزار تومن میرسه ودرامد سرانه ایرانی ها از کشورهای عربی بالاتر میره چون اونها فقط نفت دارند یا دبی درامد توریستی داره و قطر درامد از گاز داره ولی ایران هم گاز هم نفت هم پتانسیل توریستی شدن هم تاریخ هم چهارفصل بودن هم تولید زعفران هم تولید خاویار هم تولید قالی و گلیم و گبه هم ......... هر چقدر پتانسیل های ایران را بشمریم باز جا داره
پس چرا وضعیت مردم اینه!؟ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
الان تیگو 5 میدن 250 شده
هم وطن خودت مقصر هستی...چرا باید سمند که دوتا چراغ عوض کردند و با اسم دنا با یه موتور من درآوردی که صدای تراکتور میده رو تا60الی80میلیون بخری؟؟؟؟؟
چرا باید لگنی مثل پراید را30تا40میلیون بخری؟؟؟؟؟
چرا باید آشغالهای چینی را بخری و توو رویای خودت فکر کنی عجب ماشینیه؟؟؟؟؟
به خدا جای اینها توو سطل زباله است نخر عزیزم نخر
برلیانس چیه اصلا؟؟تلفیقی از چین و پراید ... نخر گلم نخر تا زمانی که صف وامیستید حق امون همینه
نماینده ای نمیبینم.نماینده اونه که از حق مردم دفاع کنه اگه نماینده ای بود که قیمت خودروها و بیکاری و رانت وفساد نبود
پاسخ ها
حامد
| United States of America |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
الان همه چیز سه برابر شده. اگر بنابر نخریدن باشد باید هیچ چیزی نخریم.
خداییش باید جمع کنن این ایران خودرو و سایپا رو
یا از نو بکوبن درست و حسابی دربیارن
چه وضعشه با این قیمتها راضیم نیستن
از ده سال پیش تا الان چند برابر شده قیمتهاش
فساد همه جا هست...، دیگه حالم داره بهم میخوره
شرمنده همه دوستان هیچ کاری نمیشه کرد
نخر که چی. با دوچرخه بری بیرون. الان حدود یکساله ماشین ندارم. سختیهاش رو دقیقا میدونم. خدا پدر مادر تاکسی تلفنی و اینترنتی رو بیامرزه که هستن وگرنه بی ماشینی سخته. اردیبهشت ثبت نام کردم دویست و شش اس دی تحویل مهر به قیمت روز. تحویل ندادن و قیمتش رو اعلام کردن که همون قیمت چهل و دو میلیون و خرده ای بود. طوری نیست تحویل ندادن شرایط کشور سخته. الان قیمتش رو کردن پنجاه و پنج میلیون بعد من باید به این قیمت تحویل بگیرم؟؟ چرا؟؟ بی عرضگی خودرو ساز رو من باید تاوان پس بدم؟؟ بذارن سال 1400 تحویل بدن که قیمت صد برابر شده. بعدم بگن خب سود پولت رو میدیم دیرکرد میدیم. الان سود پول من بزور بشه یه میلیون چجور من باید سیزده میلیون اضافه بدم. ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
من یه عمر ماشين ندارم. هیچ سختی نداره. خوشبختانه هم اتوبوس واحد و تاکسی هست، هم میشه یه کم زودتر راهی شد و پیاده رفت. توی این ترافیک شهرها ماشین تازه باعث اعصاب خردی است. یه کم به خودتان زحمت بدهید عمری از بندگی این لگن سازهای ایرانی راحت هستین.
گرانی را دولت روحانی به مردم تحمیل کرد مقصر نه کارخانه است ونه مردم مقصر بدبختی مردم ایران اقای نوبخت و اقای روحانی هستند
اینجا ایران است و بس......
تا وقتی پشت به پشت خریدار میاد توو صف می ایسته، این دو فرغون ساز و ماشین چینی فروشا هم هر مدل دلشون بخواد میفروشن. نخرید تا مجبور بشن قیمت رو بیارن پایین. نه اینکه هول میزنین که یه ماشین آشغال ثبت نام کنین و بعدش خوشحالین که فیششو گرونتر میفروشین به همسایتون.
آقا همینه که هست منتظر قیمتای بیشتر هم باشید.
خودرو ساز حیا کن مملکت ورها کن
نماینده ای که با خودرو لاکچری خود می رود گمرک با یک وارد کننده خودرو شما از این نمایندگان انتظار پیچیدن نسخه ای برای دوای درد ملت را داریم
آرزوی قلبی همه مردم اایران نابودی خودروسازان آهای مسئولین خودتان رابه آنرانزنیدکاری کردیدکه مردم آرزوی نابودی صنعت خودروسازیشان یابخوانیدلگن سازی راداشته باشند
خودروسازها فقط یک آلت دست حقیر بیشتر نیستند.

اصل ماجرا اون بالا بالاها توی دولت و مجلس است.

به خودروساز می گن سالی اینقد هزاران میلیارد باید آورده داشته باشی.

حالا هر کاری که می خواهی بکن.
سلام ، شما رو خدا به داد این مردم نگون بخت برسید ، خودرو ساز از یک طرف جیب مردم رو خالی میکنه ، دارایی از یک طرف ، بازاری از یک طرف ، مردم دیگه توان ندارند خدا خودش کمک کنه
مگه ما خودرو ساز داریم؟ پیچ و مهره بستن بهم اسمش و گذاشتن خودرو ساز.مردمی که خرید میکنه اینها هم هرجوری میخوان موش میدونند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار