بازدید 47452

اختلاف سنی‌های فاحش در ازدواج

به بهانه خبرساز شدن فاصله سنی 20ساله «لادن مستوفی» و همسرش
کد خبر: ۸۶۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 13 January 2019

به گزارش «تابناک»، جواد غفوری نسب، مشاور خانواده در روزنامه خراسان نوشت: هنرمندان از اقشاری هستند که نوع زندگی، روابط و نحوه معاشرت‌شان مورد توجه مردم است. ازدواج و زندگی شخصی هنرمندان برای طرفداران‌شان جذاب است. گاهی اوقات نوع ازدواج هنرمندان تا حدودی خلاف عرف جامعه است و اختلاف سنی زیاد میان سلبریتی ها و همسران‌شان به تازگی مورد توجه قرار گرفته‌است.

چند وقت قبل ویدئویی منتشر شد که «ساعد سهیلی» در آن گفت همسرش «گلوریا هاردی» شش سال از او بزرگ‌تر است. در برنامه جمعه شب خندوانه نیز «لادن مستوفی» از ازدواجش با «شهرام اسدی» که 20 سال از او بزرگ‌تر است گفت. این قبیل موضوع‌ها بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته‌است. به همین بهانه در ادامه از هنرمندانی می‌گوییم که با همسران‌شان اختلاف سنی زیادی دارند و چند نکته روان‌شناسی درباره اختلاف سنی در ازدواج و موفقیت زندگی مشترک در اختیارتان می‌گذاریم.

رضا رویگری: ۴۳ سال
«رضا رویگری» بازیگر و خواننده متولد ۱۳۲۵ با «تارا کریمی» متولد ۱۳۶۸ ازدواج کرده ‌است. اختلاف سنی این زوج ۴۳ سال است.

رامبد جوان: 11 سال
«رامبد جوان» مرد خندوانه‌ای تلویزیون از همسرش «نگار جواهریان» ۱۱ سال بزرگ‌تر است. رامبد جوان متولد 1350 و نگار جواهریان متولد 1361 است.

بهرام بیضایی: 30 سال
«بهرام بیضایی» کارگردان و نمایش‌نامه‌نویس با همسرش ۳۰ سال تفاوت سنی دارند. همسر او «مژده شمسایی» متولد ۱۳۴۷ و بازیگر سینما، تئاتر و چهره‌پرداز است.

سارا صوفیانی: ۲۸ سال
«سارا صوفیانی» متولد ۲۶ فروردین ۱۳۶۴ است. این بازیگر با «امیرحسین شریفی» متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۳۶ ازدواج کرده است.

امیریل ارجمند: 15 سال
«یاسمینا باهر» عروس خاندان ارجمند ۱۵ سال کوچک‌تر از همسرش است. «امیریل ارجمند» متولد 1353 و «یاسمینا باهر» متولد 1368 است.

شهرام شکیبا: 14 سال
«شهرام شکیبا» متولد 1351 و همسرش «ستاره سادات قطبی» متولد 1365 است. او ۱۴ سال با همسرش اختلاف سنی دارد.

بهروز افخمی: 17 سال
«بهروز افخمی» کارگردان، متولد ۱۳۳۵ است و با «مرجان شیرمحمدی» متولد ۱۳۵۲ ازدواج کرده است. اختلاف سنی این زوج ۱۷ سال است.

لادن مستوفی: 20 سال
«شهرام اسدی» کارگردان روز واقعه با «لادن مستوفی» بازیگر چند سال پیش ازدواج کردند و ۲۰ سال تفاوت سنی دارند.

1-علت ازدواج‌های با اختلاف سنی زیاد چیست؟

در تمام دوره‌ها از گذشته تا حال، افراد برای انتخاب همسر ملاک‌های متعددی داشته‌اند. برخی از این ملاک‌ها در گذر زمان از لحاظ اهمیت و قدرت تعیین‌گری دستخوش تغییراتی شده‌اند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سن همسر است. این‌که چرا این اتفاقات رخ می‌دهد و مبنای روان‌شناختی چنین ازدواج‌هایی چیست، مقوله گسترده‌ای است اما به‌طورکلی افراد در فرایند انتخاب همسر، ناخودآگاه دنبال ویژگی‌های پدر یا مادر دلخواه خود در طرف مقابل هستند. به عبارت دیگر ملاک‌های ازدواج در آقایان و خانم‌ها، اگر به صورت دقیق بررسی شود، به نوعی بیانگر خواسته‌های درونی افراد از والدین ایده‌آل‌شان است. معمولا در ازدواج‌هایی که اختلاف سنی زیاد است و به‌خصوص وقتی سن آقا کمتر از خانم است، به صورت مبنایی و ریشه‌ای می توان رگه هایی از والد مطلوب را در ملاک‌های فرد پیدا کرد. از منظر اجتماعی یکی از مهم‌ترین ریشه‌های ازدواج‌های با اختلاف سنی زیاد، بی اعتمادی دختران و پسران نسل فعلی به یکدیگر است. به دلایل جامعه‌شناختی و روان‌شناختی متعددی دختران و پسران به صداقت و توانمندی هم‌نسلان خود اعتمادی ندارند. بنابراین به افرادی از نسل بالاتر روی می‌آورند که تجربه بیشتری نسبت به آن‌ها داشته یا به حدی از بلوغ فکری و رفتاری رسیده‌باشند.

2-عشق مهم‌تر است یا سن؟

این‌که سن ملاک نیست و عشق مهم است، جذاب به‌نظر می‌رسد اما صحیح نیست. در واقع باید تفاوت سنی منطقی بین خانم‌ها و آقایان برای ازدواج وجود داشته‌باشد زیرا فرایند رشدی و تکاملی در زنان و مردان متفاوت است. پژوهش‌ها نشان داده‌است حداقل اختلاف سنی سه سال مطلوب‌ترین حالت ممکن برای یک ازدواج است اما این میزان بر اساس توانایی‌های فردی و قابلیت‌های بین فردی می‌تواند متغیر باشد. با این حال نمی‌توان به صراحت گفت اختلاف سنی بالا در ازدواج اشتباه است یا خیر. هر چه تفاوت سنی بیشتر باشد، امکان نزدیک کردن دیدگاه و فلسفه زندگی افراد با یکدیگر سخت‌تر می‌شود. سن و مقتضیات مربوط به آن نقش مهمی در خواسته‌های انسان از زندگی دارد.

3-یک توصیه به همسرانی که اختلاف سنی زیادی دارند

همسرانی که اختلاف سنی زیادی با یکدیگر دارند باید به یاد داشته‌باشند که هر اندازه از لحاظ ذهنی بتوانند خود را با مسئله تفاوت سنی‌شان سازگار کنند باز هم باید مهارت‌هایی بیاموزند تا با چالش‌های پیش روی‌شان منطقی‌تر برخورد کنند. خانم‌ها یا آقایانی که تفاوت سنی بیشتر از 10سال دارند، ممکن است همواره درباره وفاداری همسرشان نگران و مضطرب باشند. این گروه نیازمند کسب مهارت‌های بیشتری در خصوص توانمند کردن خود و ارتقای سطح روابط‌شان در زندگی مشترک هستند. یک مشاور خانواده حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

منبع سن بازیگران و همسرانشان: فردانیوز، سیمرغ، نمناک، برترین ها

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۲
لطفا به موضوعات مهم تر بپردازید. سن همسر یک موضوع کاملا شخصیه. به این بپردازید چرا در قرن بیست و یک ازدواج دختر 9 ساله آزاده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دقیقا.گیر دادن به سن همسر چیز مسخره ای اونم تو این دوران که هی ایراد میگیرن آمار تجرد بالا رفته
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اگرشخصیه پس شامل همه میشه!چه 9سال وچه 30 سال
امااینکه مسائل مهمترهست حتما درسته
توکشور80میلیونی حالا هزارنفرباافکارخاص زندگی میکنند هیچ عیبی هم نداره ،به هیچ وجه در زندگی خانوادگی هنرمندان الگوی مردم نیستندواتفاقا به شدت موردانتقادمردم هستند!!
خان محمدعلی آقا
| Canada |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دیگه دوره زمونه این حرفا گذشته
مرگ بر اختلاف سنی
البته برخی از اینها ازدواج مجددشان است.
تفاوت 11 سال رامبد اونقدرنیست که برای نمونه آورده بشه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چرا نیست؟یعنی وقتی رامبد داشته دیپلم میگرفته خانمش حتی مدرسه نرفته بود وقتی رامبد سربازی بوده خاننش دوم دبستان بوده
البته خودشون که خوشحالن همین کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
پس 6 سال اختلاف هم زیاده چون وقتی این کلاس سوم بوده و ضرب اعداد رو می دونسته اون یکی هنوز داشته تو شیشه شیر می خورده و حرف زدن بلدنبوده
به نظر من که اختلاف سن نه اینکه مهم نباشه. ولی اهمیتش به اندازه تفاهم و احترام متقابل نیست. من از همسرم 12 سال کوچکترم و 11 ساله ازدواج کردیم. نمیگم مشکل نداشتیم. داشتیم. ولی همسنهای هم تو اطرافیان هم مشکلات خودشونو داشتن. عشق و احترام و تفاهم باشه سن فقط یک عدده
اختلاف سن مهم نیست. سن ازدواج دختر موضوع حساس است. ازدواج با دختر کمتر از ۱۸ سال مورد سوال است.
همسر من چهار سال از من بزرگتر است، ولی همیشه آرزو کردم کاش ۱۴ سال بزرگتر بود. مردان با سن بالاتر مسولیت پذیرتر هستند و خانواده برایشان ارزش دارد و زن در کنار آنها احساس امنیت و آرامش بیشتری دارد. اگر اختلاف سن در ازدواج انتخابی باشد مانعی برای پایداری ازدواج نیست و زندگی پایدارتر خواهد بود.
اختلاف سنی افرادی که در زمان ازدواج کاملا عاقل و بالغ بوده اند به شما یا ما ربطی دارد ؟؟؟
خب که چی هم دیگه رو دوست دارن به ما چه مربوطه کمتر در زندگی دیگران کاوش کنیم
موضوع فقط پول و موقعیت است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما از کجا میدونی ؟
خب اگر زیر 9 سال می بود یه چیزی ولی اینا که فرمودین همشون سنشون بالای 18 هس و آزاد هستند می تونن با یه پیرمرد 90 ساله ازدواج کنن و یا با فرد جوان یعنی فرد خودش تصمیم میگیره و یه چیز کاملا شحصی هست به اجبار نبوده یعنی فرد اختیار داشته و قبول کرده اما در مورد دختر بچه ها که سن پایینی داارن اما پدر و مادرشون به کسی میدن کاملا محکوم هست فرد در شرایط تصمیم گیری نبود ه خانواده براش تصمیم گرفته
حالا 11 سال اونقدر هم زیاد نیست برای رامبد و همسرش! ولی دیگه از 15 سال به بالا تابلو
ازدواج یک موضوع خصوصی بوده و ارتباطی به دیگران ندارد.
مايه دار باش سن مهم نيست ..
دختره باباش با موتور ميبردتش مدزسه الان خاستگار مياد ميگه سوناتا داري يا ازرا؟؟؟
همشون ازدواج مجددكردن
سن ملاك نيست قديم هم نبوده و نه در قانون است پس مشكلي نداره بحث دله
اختلاف سنی تا ده سال اگه با اختلافات دیگه همراه نباشه قابل حله. من یازده سال با همسرم اختلاف سنی دارم و نزدیک به سی سال است که ازدواج کرده ام . به نظرم اختلاف سنی بالای پانزده سال اختلاف سنی یک نسل هست و همسر تقریبا میتونه جای پدر باشه.
کلمه "فاحش" علاوه بر معنی "بسیار" و "آشکار" یا به قول امروزی ها "تابلو" که مورد نظر نویسنده است، معانی دیگری نیز دارد مثل "زشت" ، "قبیح" و "بی شرمانه" که بنظرم به کار بردن آن بعنوان تیتر این خبر که مربوط به هنرمندان کشورمان میشود کار صحیحی نمی باشد.
اینا که میان میگن خصوصیه و چرا نوشتین خوب چرا میخونن عصن >؟
پاسخ ها
حسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
عصن؟؟؟؟ این عصنت منو کشته
باز دمشون گرم تو اين شرايط رفتن زن گرفتن
مرد که پولدار شد زن جوون هم قبولش میکنه ختی با اختلاف 80 سال اما جوونی که پول نداره زن به سن مادر خودش رو هم نمیتونه بگیره حالا اول همتون بشینین ببینین اگه اونقدر پول داشتین اینکارو نمیکردین؟
حالا اگه دختره مجرد می موند و نمیتونست ازدواج کنه خوب بود؟ عقل هم خوب چیزیه اول یه فکری به حال دختران مجرد بکنید بعد به بقیه شرایط بپردازید
در صمن خود خانمها بسیار هم راضی هستند چون از ثروت و معروفیت نمی تونند بگذرند بنابراین با یک فرد پولدار یا معروف می تونه این خواسته شون رو برآورده کنه
باید حقیقت را قبول کرد اما برخی چون هنر پیشه یا .... هستند فکر می کنند طبیعت و حقیقت برای آنها اعمال نمی شود آقا اگر روی آتش نفت بریزی قطعا شعله ور خواهد شد و اگر آب بریزی فروکش خواهد کرد این یک واقعیت است کسی که عکس این موضوع را در ذهن دارد نتایج آن را نیز باید بپذیرد.
عمده ترین مشکل برای این افراد به دنیا آوردن فرزندانی اغلب کند ذهن و عقب افتاده ذهنی و در قیاس توان جسمی عمدتا ضعیفتر از هم سن و سالان خود هستند در ثانی شوهر این گونه زنان به علت اختلاف سنی زیاد زودتر دار دنیا را وداع می کنند و فرزندان بی بهره از مهر پدری می مانند و زن در عنفوان جوانی بیوه می شود و با فرهنگ و عرف جامعه ما در خصوص چنین زنانی وضعیتشان معلوم است چه می شود. همچنین پدری که در سن 50 سال به بالا صاحب فرزندی می شود نه حال و حوصله و نه توان جسمی دارد که واقعا برای فرزندش پدری کند و تربیتی درخور و شایسته را انجام دهد حالا هر کس قبول نداره واقعا استثنائات را علم نکنه بنده کلی گفتم
نوشتن این مطالب انحراف فکرها از افزایش بی سروصدا و رسمی قیمت خودرو نیست؟؟؟؟؟
به ما چه که اینها چقدر اختلاف سنی دارند!!!!!!
به نظر من ازدواج با تفاوت سنی بیش از ۵ سال اشتباه محض هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل