بازدید 4536

تیم ملی باز هم رکورد شکست

کد خبر: ۸۶۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲ 12 January 2019

تیم ملی ایران در طول تاریخ جام ملتهای آسیا رکوردهای متعددی را به نام خود ثبت کرده است یکی از این رکوردها رکورد بیشترین برد پیاپی در مرحله گروهی است.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی که از سال 1968 پا به این مسابقات گذاشت از همان بازی نخست، بازیها را با پیروزی آغاز کرد و هر 4 بازی مرحله گروهی در آن دوره را با پیروزی پشت سرگذاشت.در جام ملتهای آسیا در سال 1972 و 1976 نیز در هر دوره تیم ملی در مرحله گروهی 2 بازی انجام داد که در هر 2 بازی تیم پیروز میدان لقب گرفت.
سرانجام روند بردهای ایران در مرحله مقدماتی 1980 متوقف شد و ایران تن به تساوی بدون گل مقابل سوریه داد تا رکورد 8 برد پیاپی در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا به نام ایران ثبت شود. این رکورد تا این دوره مسابقات دست نخورده باقی ماند و سایر قدرتهای آسیا نظیر ژاپن ، عربستان و کره جنوبی نتوانستند به آن برسند تا اینکه تیم ملی ایران با پیروزی در 2 بازی نخست خود در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا 2019 توانست رکوردی را که به نام خودش ثبت بود ارتقا دهد.
تیم ملی آخرین دیدار گروهی خود در جام ملتهای آسیا 2007 را برابر مالزی با پیروزی پشت سرگذاشت.پس از آن در جام ملتهای 2011، تیمهای ملی عراق، کره شمالی و امارات را شکست داد و در جام ملتهای 2015 نیز در مرحله مقدماتی تیمهای امارات، قطر و بحرین مغلوب ایران شدند تا ایران به رکورد 7 برد متوالی دست پیدا کند.

درجام ملتهای آسیا 2019 قرعه مناسبی را در 2 دیدار نخست نصیب ایران شد و تیم ملی با 2 پیروزی متوالی برابر یمن و ویتنام رکورد تاریخی خود را بهبود بخشید.پیروزی مقابل عراق در آخرین بازی مرحله گروهی این دوره از این نظر حائز اهمیت است که نه تنها می‌تواند این رکورد را برای ایران ارتقا دهد بلکه فرصت بهبود آن را برای دوره بعدی حفظ کند. کره جنوبی در حال حاضر در 6 بازی اخیر خود در مرحله گروهی به پیروزی رسیده و در صورت توقف این روند، ممکن است این رکورد توسط این تیم تهدید شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر