بازدید 5230

تاثیر برابر آلودگی هوا و سیگار بر خطر سقط جنین

کد خبر: ۸۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 12 January 2019

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد آلودگی هوا به اندازه استعمال سیگار خطر سقط جنین را تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، پزشکان با بیان اینکه آلودگی هوا همچون استعمال سیگار برای زنان باردار خطرناک است و خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد، اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده نگران‌کننده است و لازم است برای حفظ سلامت نسل آینده با بحران آلودگی هوا مقابله شود.

همچنین آلودگی هوا به جنین آسیب وارد کرده و خطر تولد نارس و با وزن پایین را افزایش می‌دهد.

تاثیر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای آلوده و خطر سقط جنین پیش از این نیز مورد ارزیابی قرار گرفته بود. مطالعات انجام گرفته در برزیل، ایتالیا و مغولستان حاکی از وجود این ارتباط بوده‌ است. هرچند در برخی از بررسی‌ها این ارتباط مورد تایید قرار نگرفته‌ است.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در بررسی اخیر خود تاثیر قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض آلودگی هوا را برای اولین بار مورد ارزیابی قرار دادند و مشخص شد افزایش سطح آلاینده نیتروژن دی‌اکسید که در سراسر جهان رایج است خطر سقط جنین را حدود ۱۶ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه گاردین، این بررسی در سالت لیک سیتی مرکز ایالت یوتا آمریکا و مناطق شهری اطراف آن انجام گرفت و محققان معتقدند نتایج بدست آمده در نقاط دیگر جهان نیز قابل استناد است. به گفته آنها مکان‌های بسیاری در جهان وجود دارند که گرفتار آلودگی هوا هستند و این معضل تنها مختص به ایالت یوتا نیست. سطح آلاینده نیتروژن دی‌اکسید در سالت لیک سیتی با شهرهای دیگری از قبیل لندن و پاریس برابر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر