بازدید 19549

فصل ششم «پایتخت» ساخته خواهد شد؟

کد خبر: ۸۶۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 12 January 2019

سیروس مقدم از بی‌توجهی و کم لطفی مدیران صداوسیما به سریال «پایتخت» گلایه کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، بزرگداشت سیروس مقدم کارگردان مجموعه پنج‌گانه «پایتخت» یکی از بخش‌های مراسم اختتامیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بود که پنجشنبه ۲۰ دی برگزار شد.

مقدم در این مراسم، با بیان اینکه «پایتخت» متعلق به مردم است، از مدیران صداوسیما گلایه کرد و گفت: ««پایتخت» متعلق به مردم است. نه متعلق به سیروس مقدم و محسن تنابنده است و نه متعلق به مدیران فرهنگی تلویزیون و هیچ ارگان دیگری. این سریال متعلق به مردم است و تا زمانی که آن‌ها بخواهند ادامه پیدا می‌کند.

کارگردان «پایتخت» ادامه داد: در مصاحبه‌های این کلیپی که پخش شد، این‌طور به نظر می‌رسید که ما خواهان ادامه «پایتخت» نیستیم، اما این‌طور نیست. خیلی از مسائل را نمی‌توان اینجا گفت اما مطمئن باشید این موضع، نظر تیم سازنده نیست. تا زمانی که مردم دلزده نشدند از «پایتخت»، قطعا ساخته می‌شود ولی ما هم باید سوژه‌های خوب پیدا کنیم.

او افزود: رکن دیگر هم مدیریت فرهنگی ما است که باید ببنیم آیا آن‌ها تمایل دارند به این خواست و مطالبه مردم پاسخ مثبت بدهند یا خیر. تا الان که با شما صحبت می‌کنم، هیچ صحبتی به صورت جدی با تیم «پایتخت» برای فصل ششم نشده است. آقای تنابنده مالامال از سوژه و قصه است، به تعداد آدم‌های این سرزمین قصه وجود دارد و می‌توان آن را روایت کرد. خواسته و مطالبه مردم حتما باید مورد خواست مدیران هم باشد تا به تولید برسد.

مقدم در پایان سخنانش از آمادگی تیم «پایتخت» خبر داد و بیان کرد: با وجود این شرایط، حرفی که می‌زنم به نمایندگی از تک‌تک این عوامل است؛ اگر صدای اعتراض شما از نبودن پایتخت به گوش مسئولان برسد شاید از خواب غفلت بیدار شوند و جدی‌تر به این مجموعه بپردازند. تیم پایتخت آمادگی ادامه این راه را دارد.

در ادامه این مراسم مجید زین‌العابدین مدیر شبکه اول سیما پس از گلایه های مقدم با حضور روی صحنه، ضمن دعوت از مقدم برای ساخت قسمت ششم «پایتخت»، گفت: «سیروس مقدم قاب تلویزیون را به خوبی می‌شناسند و تیم بسیار حرفه‌ای و کاربلدی هم به همراه خود دارند. تا به امروز هم مذاکرات فشرده‌ای با سرکار خانم غفوری همسر همراه و تهیه‌کننده کارهای ایشان داشته‌ایم و واقعا امیدواریم یاری کنند تا امسال از درون مجموعه «پایتخت» ‌هدیه‌ای را در نوروز ۹۸ روانه خانه‌های مردم کنیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۵
به نظر من سریال پایتخت دیگه تولید نشه بهتره. مردم پایتخت رو به عنوان یک سریال سرگرم کننده و طنز می شناسند که متاسفانه این موضوع در فصل پنجم (جنگ با داعش) رعایت نشد. وقتی فیلم هایی مثل به وقت شام و مستندهای متنوع از سوریه وجود داره لزوم پرداختن به این موضوع از طرف یک سریال طنز نادسته. البته پایتخت می تونه از موضوعات ترازیک و دلهره و ... استفاده کنه ولی باید تکلیف خودش با خودش روشن بشه تا مخاطبین هم تصمیم به دیدن سریال بگیرند یا خیر؟
قسمتهای 1 و 2 و 3 پایتخت عالی بود بخصوص قسمت 1 ولی متاسفانه از قسمت 4 و 5 شاهد ضعف فیلمنامه بودیم. از اقای مقدم و تنابندخ خواهش میکنم چنانچه به همین روند می خواهند ادامه دهند به مانند بهبود که نمی خواست دچار چنین مشکلی بشود از ساختن قسمت 6 خودداری نمایند.
پاسخ ها
همشهري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
اقا چي ميگي همش نقد منفي بزاريد كارشونو بكنن الان قسمت پنج پخش ميشه باانيكه كمي اخرش تلخ شد ولي هنوز همه نگاهش ميكنن ودستشون درد نكنه .
طنز فاخر و اصیل چیه؟ بیان حرف ، زندگی و خواسته های مردم در قالبی لطیف ، دلنشین و شاد. اگه غیر از این باشه که میشه دلقک بازی.
به نظر من عوامل سریال پایتخت این ظرفیت رو دارند که با طنز فاخر و به روز ، علاوه بر شادمان کردن مردم ، حرف و مشکلات و زندگی و خواسته های اونها رو هم بیان کنند.
البته بی تردید نقاط ضعفی رو میشه در قسمتهای قبلی این سریال پیدا کرد. با حل این نقاط ضعف ، پایتخت هنوز هم دیدنی و دوست داشتنی است.
وقتی قرارِ محتوای سریال تبدیل بشه به ژانر وحشت و دلهره جنگ و تبلیغ برای ازدواج زیر سن و کودک همسری همون بهتر که دیگه متوقف بشه
همواره با تکرار مکررات حتی از طریق سریال طنز مواجه هستیم. اصلاً و ابداً خلاقیت در خصوص موضوعات مورد بررسی و فیلمنامه دیده نمی شود. همه شبکه ها فیلم ها و سریال های ساخته شده از 40 سال پیش به این طرف را به عناوین مختلف پخش می کنند. مطمئناً فیلم اخراجی ها را هم برای بار صدم خواهیم دید.
با سلام و احترام. سریال پایتخت یکی از بهترین سریال های طنزی بود که تا به حال در ایران ساخته شد و صدا و سیما باید بصورت تمام قد از ادامه ساخت آن حمایت کند نه اینکه سنگ جلوی پای دست اندرکاران آن قرار دهد.
ضمن خداقوت به تمامی دست اندکاران سریال پایتخت واقعااین سریال عالی بودوخواهان ادامه ساخت این سریال هستیم ازتهیه کننده وکارگردان این سریال تشکرمیکنیم وخداقوت
پايتخت در هر سري که ساخته شد قوي تر از سري قبل آن عمل کرده، بعد از اين همه تکرار سريال ، هنوز زماني که تکرار آن در شبکه تماشا پخش مي‌شود کلي بيننده دارد. دست مريضات به محسن طنابنده و سيروس مقدم. پرداختن به موضوعات روز مي تواند سوژه هاي خوبي باشد. نمي توان خرده گرفت چرا که موضوع داعش سوژه آن سالها بوده و در اين سريال هم تا حدودي به آن پرداختند البته با طنز قوي.
پايتخت مي تواند به مدد ذهن خلاق محسن طنابنده بازهم خنده بر لبان مردم بيافريند.
چیزی که پایتخت رو منحصر بفرد می کنه، کاراکترها و دیالوگ ها و البته مکان هاست. در هیچ فیلم یا سریال دیگری، بازیگران این سریال تا این اندازه زیبا و دیدنی بازی نکرده اند، البته بازی مهرانفر و تنابنده در شاهگوش هم فوق العاده و هم استثناء است ولی در اکثر فیلم های دیگه نه بازی این دو هنرمند و نه بازی مهران احمدی چنگی بدل نمی زنه.
پایتخت 6که حرفی نیست ولی ظاهرا قراره این سریال لوس بی مزه حالا حالاها ادامه داشته باشه . انشاءاله تا پایتخت 60 اگر عمرمون به دنیا باشه میبینیم . صدا و سیما دیگه شورشو درآورده . یک سریال درست و حسابی بسازید
انشاالله با یک فیلمنامه عالی پایتخت 6 ساخته شود
بنظرم از بسیاری از سریالهای طنز تلویزیون جذاب تر و پربیننده تر است . خدا کند در ادامه از کیفیتش کم نشود
سریال پایتخت تنها سریال زیبایی است که تا به حال دیدم انشا ال.... فصل ششم هم ساخته بشه
سلام خسته نباشید
اینهایی که میگن پایتخت بی مزه شده احتمالا مشکل از خود ببینده هست یاکه پایتخت ۱و۲و۳و۴و۵ هی تکرارشو میزارن
بازم جذابیت خودش رو داره وای بحال اینکه
پایتخت ۶ تولید شه
پس من خواهش میکنم از تیم پایتخت که به کار خود ادامه بدن و نقش های بهتر وجدیدتری بیارن
متشکرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار