بازدید 2975

نسخه‌ی پنهانی‌تری از بیت‌ کوین چیست؟

کد خبر: ۸۶۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ 10 January 2019

بیت‌ کوین را فقط نمی‌توان یک ارز دوران‌ساز نامید که به ایجاد موجی از ارزهای دیجیتال و رمزنگاری‌شده دامن زده است، بلکه آن را باید معیار استاندارد تمامی ارزهای دیجیتال قلمداد کرد. ارزهایی را که از بیت‌ کوین الهام گرفته‌اند، آلت‌ کوین (ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین) نامیده‌اند. همه‌ی این ارزهای جایگزین، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ و بهبودیافته‌ای از بیت‌ کوین هستند.

گرچه استخراج برخی از این ارزها آسان‌تر از استخراج بیت‌ کوین است، اما معایبی هم دارند که از آن‌میان می‌توان به ریسک بالاتری که ناشی از کمتر بودن نقدینگی، حفظ ارزش و پذیرش آنها در بازار است، اشاره کرد. ازآنجاکه قیمت بیت‌ کوین‌ها به‌طور تصاعدی در حال‌ افزایش است، ما در اینجا  ارزهای دیجیتالی را معرفی می‌کنیم که از میان ۷۰۰ ارز رمزنگاری شده انتخاب شده‌اند.

دش (Dash)

Dash (که دراصل دارک کوین نامیده می‌شد) نسخه‌ی پنهانی‌تری از بیت‌ کوین است. این ارز ازآنجاکه روی شبکه‌ی مسترکد غیرمتمرکزی کار می‌کند که ردیابی تراکنش‌ها را تقریبا غیرممکن می‌سازد، امنیت بالاتر و قابلیت ناشناخته‌ماندن بیشتری نسبت‌به بیت‌ کوین دارد.

Dash که در سال ۲۰۱۴، راه‌اندازی شده است طی مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کرد. ایوان دافیلد (Evan Duffield) این ارز دیجیتال را ساخت و می‌توان آن را با استفاده از یک CPU یا GPU کاوید.

در مارس ۲۰۱۵، دارک‌ کوین به دش تغییر نام داد؛ Dash مخفف Digital Cash یا پول دیجیتال با نماد – DASH است. تغییر نام این ارز دیجیتال از دارک‌ کوین به دش هیچ‌یک از ویژگی‌های فنی آن نظیر Darksend و InstantX را تغییر نداد.

منبع: رسانهٔ آموزشی «چطور»

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار