بازدید 3714

اعلام آخرین جزئیات از ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌ها

کد خبر: ۸۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 10 January 2019

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی یک هفته گذشته در حوزه فناوری و آموزش با ما همراه باشید.

به گزارش دانشجو، حوزه فناوری و آموزش در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

نحوه پذیرش بدون کنکور از هفته پایانی دی ماه اعلام می‌شود

براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو روز‌های ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، باید پذیرش حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی زیر نظام‌های آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام شود.

پذیرش دانشجوی صرفا سوابق تحصیلی در بهمن ماه ۱۳۹۷ و مهر ماه سال ۱۳۹۸ در دو بخش خواهد بود که اطلاعیه‌های آن‌ها به ترتیب در ۲۵ دی ماه واواسط بهمن ماه منتشر می‌شود.

حذف تکمیل ظرفیت از سال ۹۸

شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم از حذف تکمیل ظرفیت از سال ۹۸ خبر داد و گفت: از سال آینده مرحله تکمیل ظرفیت حذف می‌شود و دانشگاه‌ها تنها در دو مرحله بهمن و مهرماه دانشجو پذیرش خواهند کرد.

پذیرش دانشجوی بدون کنکور در دانشگاه پیام نور از ۲۹ دی آغاز می‌شود

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: داوطلبان پذیرش در دانشگاه پیام نور می‌توانند از تاریخ ۲۹ دی تا ۶ بهمن ماه ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش در این دانشگاه ثبت نام کنند.

جدول زمانبندی بیستمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اعلام شد

اعلام آخرین جزئیات از ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها/ بیستمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی منتشر شد

دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری تسهیلات می‌گیرند

بنیاد ملی نخبگان براساس آیین‌نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را به دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل در دوره دکتری اعطا می‌کند و متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از این تسهیلات به سایت بنیاد مراجعه کنند.

نتایج آزمون‌ای پی تی و فراگیر مهارت‌های عربی دانشگاه آزاد اعلام شد

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نتایج آزمون‌ای پی تی و آزمون فراگیر مهارت‌های عربی دی ماه ۹۷ را اعلام کرد.

تمام داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی http://English.iau.ac.ir/ept از نتیجه این آزمون آگاهی یابند.

بیش از ۱۴ هزار نفر در آزمون‌های دستیاری پزشکی ثبت‌نام کردند

داوطلبان آزمون‌های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی پزشکی که در بازه‌های زمانی اعلام شده موفق به ثبت نام در آزمون نشده بودند، فرصت داشتند در مهلت یک روزه دوشنبه ۱۷ دی ماه در این آزمون‌ها ثبت نام کنند.

چهل و ششمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در روز ۲ اسفند ۹۷ در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود و تاکنون ۱۳ هزار و ۴۴۴ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

ثبت‌نام آزمون زبان دکتری پیام‌نور ۲۲ دی آغاز می‌شود/ برگزاری آزمون؛ سوم بهمن ماه

بهنوش سلیم بهرامی رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام‌نور با اشاره به آغاز ثبت‌نام بیست‌وهفتمین دوره آزمون دکتری تخصصی این دانشگاه از ۲۲ دی‌ماه گفت: این دوره از آزمون سوم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

تست ماهواره‌های ایرانی با موفقیت پاس شد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دیشب تست ماهواره‌های ایرانی با موفقیت پاس شد.

اعلام آخرین جزئیات از ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها/ بیستمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی منتشر شد

شیوه‌نامه پیش‌بینی بودجه سال ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیوه‌نامه پیش‌بینی بودجه سال ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استانی دانشگاه، واحدها، واحد‌های برون‌مرزی و سازمان سما ابلاغ کرد.

ایران جایگاه چهارم خود در تولید علم نانو را برای سال ۲۰۱۸ حفظ کرد

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی پایگاه آمار و اطلاعات استت‌نانو (StatNano)، نسبت به سال ۲۰۱۷ تغییری در رتبه‌ی کشور‌های برتر در تولید علوم نانو در جهان ایجاد نشده و جمهوری اسلامی ایران جایگاه چهارم خود را که از سال ۲۰۱۷ کسب کرده بود، در این سال نیز حفظ کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران استعفا کرد+ سند

مسعود ناصری‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از سمت خود استعفا کرد و استعفای وی روز دهم دی ماه مورد تایید وزیر سابق بهداشت قرار گرفت.

اعلام آخرین جزئیات از ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه‌ها/ بیستمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی منتشر شد

جلیل کوهپایه زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران شد

سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی جلیل کوهپایه زاده را بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب کرد.

بخشنامه «لزوم اجرای موارد ایمنی در دانشگاه آزاد اسلامی» ابلاغ شد

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ایمن‌سازی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، بخشنامه «لزوم اجرای موارد ایمنی» را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تأکید شده است: با عنایت به لزوم ایمن‌سازی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی اعم از آتش‌سوزی، زلزله، حوادث راهنمایی و رانندگی و... مقتضی است در تمامی واحد‌های دانشگاهی اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی صورت گیرد.

جذب بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک خیرین برای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

فوژان صباحی مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بنیاد حامیان و خیرین با تأکید بر اینکه این بنیاد نوپا با توجه به گستردگی بالای واحد‌های فنی و حرفه‌ای در کشور می‌تواند از بنیاد‌های پیشرو در جذب خیرین آموزش عالی باشد، گفت: بنیاد حامیان و خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۱۴ ماهی که از تاسیس آن می‌گذرد بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک از خیرین حامی دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب کرده است.

نخستین اقدام ملی برای اعتبارسنجی آموزش‌های دانشگاهی آغاز می‌شود

محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: نخستین طرح اجرایی در سطح ملی، به منظور اعتبارسنجی آموزش‌های دانشگاهی کشور و در جهت تحقق برنامه‌های زیربنایی ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کشور، در قالب تفاهم‌نامه اعتبارسنجی برنامه‌های آموزش مهندسی با یکی از موسسات معتبر مرتبط با انجمن‌های علمی، هفدهم دیماه ۱۳۹۷ منعقد شد.

۵ استاد دانشگاه تهران در بین دانشمندان ۱ درصد برتر دنیا قرار گرفتند

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی کلاریویت آنالیتیکس مربوط به دانشمندان یک‌درصد برتر تعداد پنج نفر از استادان پردیس علوم دانشگاه تهران در فهرست دانشمندان یک درصد برتر قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار