بازدید 4492
واعظی:

رییس‌جمهور و هیات‌دولت از ظریف حمایت می‌کنند

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره صحت شایعه استعفای محمد جواد ظریف از وزارت خارجه گفت: این شایعه صحت ندارد و دولت از شخص رییس جمهور تا اعضای هیات دولت به صورت جدی از آقای دکتر ظریف حمایت می کند.
کد خبر: ۸۶۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 09 January 2019

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره صحت شایعه استعفای محمد جواد ظریف از وزارت خارجه گفت: این شایعه صحت ندارد و دولت از شخص رییس جمهور تا اعضای هیات دولت به صورت جدی از آقای دکتر ظریف حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» پیش از ظهر امروز -چهارشنبه- در پایان جلسه هیات وزیران درباه شایعات استعفای وزیر امور خارجه اظهار داشت: آقای ظریف یکی از وزیران خارجه بسیار موفق ما از اول انقلاب است.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: ظریف، فردی بسیار متخصص ، مذاکره کننده خوب ، متدین و میهن پرست است . همه ما تعبیراتی که رهبری نسبت به ایشان داشتند را شنیده ایم.
واعظی افزود: فکر می کنم در این موقعیت که دشمن این گونه به کشور هجوم می آورد حتما یک وزیر خارجه مقتدر را باید حمایت کنیم.
وی تاکید کرد: دولت از شخص رییس جمهور تا اعضای هیات دولت با صورت جدی از آقای دکتر ظریف حمایت می کند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که شایعاتی که این روز ها در خصوص وی وجود دارد به هیچ عنوان صحت ندارد، تاکید کرد: ظریف با قدرت در حال کار کردن است و شبانه روز ندارد . با همه وجود چه در تهران و چه در سفر و ماموریت در کشورهای مختلف با جدیت کار می کند و جز و افراد نزدیک به رییس جمهوری است.
رییس دفتر رییس جمهوری با ابراز تأسف از اینکه برخی علیه ظریف شایعه پراکنی می کنند و وی را تخریب می کنند گفت: برخی اتاق های فکر تشکیل شد و افرادی را بی جهت در لیست می آورند که اینها می خواهند برای ١۴٠٠ نامزد ریاست جمهوری شوند و تخریب شأن می کنند.
وی ریشه برخی از تخریب ها را به انتخابات آینده ریاست جمهوری مرتبط دانست گفت : در دولت ما هیچ کسی برای انتخابات ١۴٠٠ ندارد من اسامی افراد مختلف را می شنوم که در محافل خصوصی سیاسی در جناح های مختلف چه اصلاح طلب چه اصولگرا و حتی برخی افراد از نهادها را مطرح می کنند و تخریب می کنند.
واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود گذشت 2 سال از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی خط تخریب ایشان توسط برخی ادامه دارد، گفت: زنده بودن افراد به جسم آنها نیست بلکه به عملکردشان هست، به اعتقاد من آیت الله هاشمی هنوز زنده هستند و به دلیل اینکه عملکرد او، هم قبل و هم بعد از انقلاب، عملکردی اعتدالی بوده به همین دلیل وی را تخریب می کنند.
واعظی بیان کرد: این تخریب توسط هر جایی که انجام شود یک نوع بی اخلاقی است. ما باید به بزرگان نظام احترام بگذاریم زیرا که با این کار به بچه هایمان و افراد مختلف درس می دهیم و اینگونه تخریب ها در واقع آیت الله هاشمی را کوچک نمی کند، بلکه وی را بزرگ می کند.
واعظی افزود: مردم ما وفادار و قدرشناس هستند و هر کسی که برایشان خالصانه کار کند و زحمت بکشد هرگز زحمات او را فراموش نمی کنند.
واعظی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن، هر آنچه که در توان داشت برای پیروزی انقلاب و اینکه در رکاب امام راحل باشد انجام داد، بعد از انقلاب چه در دورانی که حضرت امام (ره) زنده بود در خدمت وی بود، بعد از ایشان هم در خدمت مقام معظم رهبری بودند.
وی بیان کرد: آیت الله هاشمی چه در دوران ریاست مجلس و چه در دوران ریاست جمهوری و چه در زمانی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت را بر عهده داشتند، سهم بسیار بزرگی دارند.
واعظی افزود: خوشبختانه ما شاهد هستیم که مردم قدردان آیت الله هاشمی هستند و دیدید که در مراسم تشییع جنازه مردم چگونه وی را بدرقه کردند.
رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: ما باید قدردان بزرگانمان باشیم و آنها را حفظ کنیم چه کسانی که در قید حیات هستند و چه کسانی که در بین ما نیستند. این بی اخلاقی ها و تخریب هایی که نسبت به آیت الله هاشمی انجام می شود از طرف افراد معدود است که اینها را نه باید به مردم نسبت داد و نه به دولت و نه به حکومت.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: توصیه من این است که اینگونه بی اخلاقی را کنار بگذارند.
واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اروپایی ها قول داده اند SPV را تا 2 هفته دیگر اجرا کنند و تا الان هم ما منتظر اجرایی شدن قول آنها هستیم، تصریح کرد: من هیچ وقت چنین حرفی نزدم. من گفتم که آنها قول داده اند که تا آخر سال میلادی یعنی همان حرفی که خود خانم موگرینی زد.
وی عنوان کرد: اکنونخودشان عذرخواهی کردند و گفتند که ما همه برنامه هایمان را تنظیم کردیم و فشارهای آمریکا کمی کار ما را به تاخیر انداخته است ولی ما از هدفمان دست بر نداشته ایم و در حال پیشبرد کارها هستیم.
رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمد هاشمی اعلام کرده است که جزییات علت فوت آیت الله هاشمی در دست رییس جمهوری است؟ گفت: در این مورد هیچ اطلاعی ندارم و چنین گزارشی را ندیدم.
واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاریخ سفر رییس جمهوری به استان گلستان مشخص شده است؟ تاکید کرد: البته با توجه به شرایط جوی کشور و اینکه بالاخره در سفرهایی که رییس جمهوری انجام می دهند، یکسری دیدارهای مردمی دارند ما نمی خواهیم که مزاحمت برای مردم ایجاد کنیم و از طرفی اعتقادمان بر این است که ارتباط مردمی مسئولین مهم است و انشالله هفته آینده سفر خواهیم کرد.
رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که تندروها و اصلاح طلبان گفته اند که آقای روحانی در سال 96 با حمایت آقای خاتمی رییس جمهوری شدند در حالی که شما در سخنانتان گفته بودید که حزب اعتدال و توسعه برنده انتخابات بوده، نظرتان در این خصوص چیست؟ افزود: شما حرفی را می زنید که من هرگز آن را نگفته ام. به نظر می رسد شخصی، این توییت را براساس حرف های من نوشته است، در صورتی که من چنین حرف هایی را نزده ام.
واعظی ادامه داد: حرف ها و نوشته های این فرد کاملا مشخص است، عملکرد وی عملکرد مناسبی نبود. ما از عملکرد وی در داخل و خارج از کشور و همچنین رفتار وی اطلاع کامل داریم.
وی گفت: از آنجایی که من هیچ وقت بنا ندارم که به مسائل افراد وارد شوم، هیچ وقت اسم کسی را نمی آورم و پرونده وی را رو نمی کنم. من هیچ وقت چنان حرفی بیان نکردم و از شما هم تعجب می کنم با اینکه خبرنگار هستید و بایستی در کارتان بسیار دقیق باشید، حرفی را می زنید که من هیچ وقت نگفته ام.
واعظی در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید که آیا پیشنهاد شما در مورد انتخابات 98 همدلی بین اعتدالیون و اصلاح طلبان است؟ اضافه کرد: به اعتقاد من همه اعتدالیون نه فقط در انتخابات بلکه همیشه باید دست به دست هم بدهند.
رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این ادعا که عده ای از ایرانیان در خارج از کشور یارانه دریافت می کنند، گفت: ما وقتی که یارانه های جدیدی را بررسی و برنامه ریزی می کردیم، از کارهایی که انجام دادیم، ارتباط سیستم یارانه را با خارج از کشور قطع کردیم و به این معنا که هیچ کسی از خارج از کشور نمی توانست آن روزهایی را که مشخص کرده بودیم نام نویسی در سیستم ما انجام دهد. لذا ما کاری کردیم که ایرانی های خارج نشین نتوانند برای یارانه ها نام نویسی کنند. اگر کسی در ایران بوده است و آن زمان نام نویسی کرده والان رفته در آنجا زندگی می کند، حتما اطلاع نداریم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره مباحث مطرح شده در جلسه امروز دولت گفت: در جلسه امروز در رابطه به معیشت مردم، همه دستگاه ها همکاری نزدیک داشته باشند، تا آرامش در قیمت کالا بوجود بیاید و مردم در آستانه بیست و دوم بهمن ماه و چهل سالگی انقلاب و عید نوروز دغدغه ای نسبت به این مسائل نداشته باشند.
وی افزود: در جلسه امروز همچنین بر این موضوع تاکید شد در رابطه با خودکفایی، بیشتر به جوانان توجه کنیم، به طور مثال در حال حاضر برخی از قطعه ها و نیازمندی ها قبلا از خارج وارد می شد و اکنون زمان بسیار مناسبی است این روند برای جوانان تعریف شود که رییس جمهوری دستور داد هم به وزارت علوم و هم به معاونت علمی و فناوری دستور داد که نیروهای خود را بسیج کنند و بخش های مختلف و متخصصین که در خدمت صنعت کشور چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی قرار گیرند.
واعظی با اشاره به بررسی طرح استانی شدن انتخابات در جلسه امروز دولت ، گفت: مجلس در این زمینه نظر دولت را جویا شد که دولت تصمیم گرفت که از این طرح حمایت کند.
رییس دفتر رییس جمهوری درباره دستور رییس جمهوری در خصوص ادعاهای اسماعیل بخشی ، گفت: امروز وزیر اطلاعات گزارش کاملی از بررسی‌های خود در مورد این ادعاها ارائه کرد، در این بررسی‌ها حتی با خود با اسماعیل بخشی هم صبحت شده است و مشخص شد آن چه که این شخص ادعا کرده به هیچ وجه درست نبوده است و متاسفانه یک اقدام تبلیغاتی، هم در داخل ایران و هم خارج از کشور شده بود.
واعظی با بیان این که حقوق شهروندی همواره مورد حمایت دولت است، افزود: براساس دستور هفته پیش رییس جمهوری وزیر اطلاعات هیاتی را به استان خوزستان فرستاد و از همه بخش های ذیربط بررسی به عمل آمد.
واعظی تصریح کرد: وزارت اطلاعات همواره تلاش زیادی می‌کند تا در مسیر قانون مداری حرکت کند و قرار شد این حق برای وزارت اطلاعات و نظام در نظر گرفته شود که از اسماعیل بخشی شکایت شود و قوه قضاییه بر اساس روش مقررات خود نیز به این موضوع رسیدگی می کند.
وی تاکید کرد: موضوع ادعای اسماعیل بخشی برای دولت و شخص رییس جمهوری خیلی مهم بود که بر همین اساس دستور رسیدگی دادند، اما این گونه نمی‌شود که بعضی ادعایی مطرح کنند و نظام زیر سوال برود؛ زیرا یکی از مسائلی که دشمنان همواره به جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی فشار می آورند، موضوع حقوق بشر است که ما آن را دنبال می کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری درباره لایحه اصلاح قانون انتخابات گفت: قانون انتخابات تعداد زیادی تبصره دارد و در نوبت رسیدگی و بررسی در دولت است؛ اما باید درباره آنچه که بعنوان طرح در دولت مطرح شده بود، نظر دولت را به مجلس انتقال می دادیم.
واعظی افزود: ما از بند خاص استانی شدن انتخابات که در طرح مجلس شورای اسلامی است، استقبال کردیم و اعلام کردیم لایحه دولت هم که به مجلس می رود قطعا می تواند این موضوع را نیز در بر بگیرد.
وی درباره گزینه انتخابی رییس جمهوری برای وزارت بهداشت گفت: ما برای این وزارتخانه سرپرست تعیین کرده ایم و هم بستگی به عملکرد آقای دکتر نمکی دارد، البته طبیعی است که بر اساس قانون سه ماه فرصت داریم وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کنیم، اما هنوز تصمیم گیری نشده است.
رییس دفتر رییس جمهوری درباره انتقاد برخی اصلاح طلبان در خصوص اظهارات چند هفته گذشته وی گفت: من در این زمینه فقط یک بار صحبت کردم، خبرنگاران در این مورد از من سوال پرسیدند که من گفتم من با همه گروه‌هایی که معتدل هستند، روابط بسیار خوبی داریم و با آن ها همکاری می کنیم و جزو مدیران خود ما هستند.
واعظی با بیان این که با گروه‌های اصلاح طلب هم در سال 92 و هم در سال 96 همکاری بسیار نزدیکی داشتیم، ادامه داد: در حال حاضر هم با گروه های مختلف اصلاح طلب روابط خوبی داریم، اما در این دولت با گروه‌های تند، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا رابطه نزدیک آن چنانی نداریم.
وی ادامه داد: از من پرسیدند با این گروه ها ائتلاف داشته اید که من پاسخ دادم با آنها نه در 92 و نه در 96 ائتلافی نداشتیم اما برخی در رابطه با صحبت‌های من نسبت به گروه‌های تندرو جواب می‌دهند بسیار متاسفم و آنها باید خود را اصلاح کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر این که برخی صحبت‌های من را اصلا نخوانده اند و بر اساس توئیت کسی موضع گیری و اظهار نظر می‌کنند، تصریح کرد: برخی از آنها به دنبال مطرح کردن خود هستند. توصیه می‌کنم به دنبال اختلاف نباشند، ما به دنبال وحدت و همکاری و صمیمیت هستیم.
واعظی افزود: این اقدامات و طرح این مسائل به ضرر خود این افراد است، نمی‌شود از یک طرف به دولت انتقاد کنند و از طرفی دیگر بخواهند در دولت حضور داشته باشند، باید تکلیف خود را مشخص کنند.
وی گفت: وقتی از دوستان آنها در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و معاونت وزرا و در دولت حضور دارند. وقتی به دولت انتقاد می‌کنند یعنی به بخشی از همفکران خود انتقاد می‌کنند؛ آنها باید تکلیف خود را مشخص کنند، نمی‌شود هم در دولت باشند و هم انتقاد کنند؛ این اقدامات دارای تضاد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار