بازدید 12676
مرور روزنامه‌های چهارشنبه نوزدهم دی ماه؛

با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟! /سه وجه دیگر از ماجرای ادعای شکنجه/سرنوشت میانه روی و اعتدال بعد از آیت الله هاشمی/ روایت دادستان اسبق انقلاب از دستور امام درباره برخورد با زندانیان

گزارش علت فوت آیت الله هاشمی روی میز رئیس جمهور، تکذیب شفاهی شکنجه، پربازده‌ترین بازار‌ها در ۹ ماهه امسال، گردوخاک ضدآمریکایی اردوغان، اکوتوریسم یا تخریب طبیعت؟، فرار قالیباف و احمدی‌نژاد از بازگشت به «بهشت»، دلایل ایجاد حلقه بسته در کابینه روحانی، حذف ۴ صفر پول در تحریم ها؟، آموزش رایگان از قانون تا عمل و افشای نام متهمان ارزی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵ 09 January 2019

گزارش علت فوت آیت الله هاشمی روی میز رئیس جمهور، تکذیب شفاهی شکنجه، پربازده‌ترین بازار‌ها در ۹ ماهه امسال، گردوخاک ضدآمریکایی اردوغان، اکوتوریسم یا تخریب طبیعت؟، فرار قالیباف و احمدی‌نژاد از بازگشت به «بهشت»، دلایل ایجاد حلقه بسته در کابینه روحانی، حذف ۴ صفر پول در تحریم ها؟، آموزش رایگان از قانون تا عمل و افشای نام متهمان ارزی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه نوزدهم دی ماه در حالی چاپ و بر روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها قرار گرفتند که گزارش‌هایی از دستور رسیدگی به ادعای شکنجه یکی از کارگران همراه با تکذیب این ادعا توسط برخی نمایندگان و مسئولان در کنار ویژه گزارش‌ها و یادداشت‌هایی به مناسبت سالروز در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

بعضی روزنامه‌ها همچنین اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری با عنوان قول می‌دهم به خاطر شما بمانم را در مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب را برجسته کردند و بعضی دیگر همچون کیهان یادداشت روز خود را به ماجرای واکنش‌ها به ماجرای دو گیگ اینترنت رایگان و آثار فضای مجازی در آسیب‌های اجتماعی و نقد آن‌ها اختصاص داده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

سه وجه دیگر از ماجرای ادعای شکنجه
امید ادیب در ستون یادداشت روز امروز روزنامه خراسان با عنوان سه وجه دیگر از ماجرای ادعای شکنجه نوشت: در روز‌های اخیر یک کارگر بازداشتی در ماجرای هفت تپه مدعی شده در دوران بازداشت اش شکنجه شده که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی پیدا کرده است و افراد به مثابه «هر کس از ظن خود» درباره این ادعا اظهارنظر کرده اند. اما فارغ از صحت و سقم این ادعا ـ که البته در جلسه عصر روزگذشته از سوی وزیر اطلاعات به قوت رد شد ـ به نظر می‌رسد طرح آن و بازخورد ش. در رسانه‌ها دستاورد‌ها و عبرت‌هایی برای ما دارد که متأسفانه در جنجال رسانه‌ای کمتر به آن توجه شده است.
با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟! /۳ وجه دیگر از ماجرای ادعای شکنجه/سرنوشت میانه روی و اعتدال بعد از آیت الله هاشمی/ روایت دادستان اسبق انقلاب از دستور امام درباره برخورد با زندانیان
۱ - قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به حق باید مترقی‌ترین قانون تاریخ ایران و یکی از کامل‌ترین قوانین اساسی در جهان قلمداد کرد. قانونی که هم مبانی ایدئولوژیک مدنظر جمهوری اسلامی را تأمین و هم از حقوق شهروندی اتباع خود (که آن هم بخشی از مبانی عقیدتی جمهوری اسلامی است) حراست می‌کند. ۴۰ سال پیش قانون اساسی در اصل ۳۸ خود تصریح کرد که هر گونه‏ شکنجه‏ برای‏ گرفتن‏ اقرار یا کسب‏ اطلاع‏ ممنوع‏ است‏. این اصل حتی می‌گوید اجبار شخص‏ به‏ شهادت‏، اقرار یا سوگند، مجاز نیست‏ و چنین‏ شهادت‏ و اقرار و سوگندی‏ فاقد ارزش‏ و اعتبار است‏. این اصل پا را از این هم فراتر می‌گذارد و برای محکم کاری تأکید می‌کند هر گونه هتک‏ حرمت‏ و حیثیت‏ فرد بازداشت شده هم ممنوع‏ و موجب‏ مجازات‏ است‏. در روز‌های گذشته، رئیس قوه قضاییه دستور پیگیری ادعا‌های اسماعیل بخشی را داده است. مشاور رئیس جمهور و یک عضو هیئت رئیسه مجلس هم از دستور رؤسای قوای مجریه و مقننه دراین باره خبر داده اند. بنا بر این برخلاف آن چه جریان‌های خارجی تبلیغ و ادعا می‌کنند قانون اساسی امروز متروک شده، در عمل می‌بینیم که در پی ادعای یک متهم آزاد شده، رؤسای سه قوه دستور‌های ویژه برای پیگیری می‌دهند و این نشان می‌دهد که قانون اساسی به عنوان یک میراث گران بها همچنان در حال اجراست و بی شک اتکا به این قاموس ملی و استفاده از سازوکار‌های قانونی کلید حل بسیاری از مشکلات موجود کشور است.
۲ - دراین باره البته یک انتقاد جدی وارد است و آن این که به نظر می‌رسد، دستگاه‌های مسئول، در اطلاع رسانی از پیگیری ماجرا تأخیر داشتند. فاصله طرح ادعا تا موضع گیری اولین مسئول موجب شد که جریان معاند به راحتی با ادبیات سازی معاندانه، بخشی از افکار عمومی را از روایت خود متاثر کند. با گسترش فضای مجازی، این الگوی تکراری در ماه‌ها و سال‌های اخیر بار‌ها تکرار شده است. به عنوان نمونه ادعا می‌شود که فلان فعال مدنی اعدام شده است، موج هدفمند هشتگی در فضای مجازی شروع و پس از آن که سوابق فرد و همکاری او با گروه‌های تروریستی پس از چند روز اعلام می‌شود، بسیاری از کسانی که ندانسته با این موج همراه شده بودند، عملا دچار تردید جدی درباره تصورقبلی خود می‌شوند. در ماجرای اخیر هم به نظر می‌رسد تأخیر در موضع گیری و اطلاع رسانی درباره دستور رسیدگی موجب ایجاد بستری برای سوء استفاده و طرح شایعات شد.
۳ - این نکته راهم نباید از یاد برد که در روز‌ها و هفته‌های گذشته و در پی اعتراض‌های کارگران هفت تپه، رسانه‌ها و مسئولان بسیج شده بودند تا مشکلات این کارگران حل شود. دو وزارتخانه کار و اقتصاد هم پای کار آمدند و پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت آغاز شد. شنبه گذشته نیز مدیر اجرایی شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر داد که مراحل اورهال و تعمیرات کارخانه رو به اتمام است و پس از اتمام اورهال و در مدت زمان کوتاهی آماده کار و تولید خواهد شد تا کارگران بتوانند به صورت کامل در کارخانه مشغول کار شوند و عملا موضوع به صورت یک مطالبه صنفی درآمد که تاحد زیادی محقق شده است. هرچند به نظر می‌رسد ادعا‌های یک کارگر مبنی بر شکنجه وی، عملاً مطالبات صنفی و اقتصادی این کارگران را که در مسیر حل و فصل شدن بود، به حاشیه برد و تمرکز رسانه‌ها از مشکلات اقتصادی این کارگران عملاً به یک مسئله فرعی و سیاسی و امنیتی تغییر جهت پیدا کرد. مسئله‌ای که می‌توانست بدون طرح رسانه‌ای موضوع (حداقل پیش از آزمایش سازوکار‌های قانونی) به نتیجه بهتری برسد.

روایت دادستان اسبق انقلاب از دستور امام درباره برخورد با زندانیان
روزنامه قانون در مطلبی با عنوان امام (س) دستور دادند بازپرس‌ها طبق قانون شرع عمل کنند روایتی از دادستان اسبق کل انقلاب درباره توصیه امام در برخورد با زندانیان را منتشر کرده و نوشت: همزمان با طرح ادعای شکنجه شدن اسماعیل بخشی، فعال کارگری سیدحسین موسوی تبریزی، دادستان اسبق کل انقلاب به بیان خاطره‌ای از دهه ۶۰ پرداخت. موسوی تبریزی گفت: ما از امام (س) جز درباره محبت کردن به زندانی برخورد دیگری نمی‌دیدیم. ایشان همیشه افرادی را برای نظارت بر زندان‌ها به شهر‌ها می‌فرستادند. گروهی با پیشنهاد آیت ا... منتظری تشکیل شده بود که برای بازدید از زندان‌ها به استان‌ها و شهر‌ها می‌رفتند.
با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟! /۳ وجه دیگر از ماجرای ادعای شکنجه/سرنوشت میانه روی و اعتدال بعد از آیت الله هاشمی/ روایت دادستان اسبق انقلاب از دستور امام درباره برخورد با زندانیان
محمدی گیلانی و ابطحی از اعضای این گروه بودند. با تشکیل این گروه حتی افرادی که عضو گروهک‌های ضدانقلاب بودند با نظر دادستان و قاضی عفو می‌شدند. دادستان پیشین کل انقلاب ادامه می‌دهد: سال‌ها قبل از آنکه آقای لاجوردی از سوی شورای عالی قضایی کنار گذاشته شود به گوش مجلس رسید که در ارتباط با دادستانی انقلاب اولین رفتار‌های خودسرانه‌ای صورت می‌گیرد؛ بنابراین مجلس آقایان هادی خامنه ای، هادی نجف‌آبادی و دعایی را برای بازرسی از اوین تعیین کرد. من آن موقع دادستان کل بودم و به آقای لاجوردی گفتم این سه نفر باید راحت و بدون مامور و ناظر بیایند و با همه زندانیان صحبت کنند؛ به هرحال ممکن بود آن‌ها را راه ندهند، اما در نهایت به زندان رفتند و سه چهار روز با زندانی‌ها ـ. چه زندانی‌های معمولی و چه آن‌هایی که عضو گروهک‌ها بودندـ حرف زدند. در نهایت به امام (س) گزارشی دادند که به ناراحتی امام (س) انجامید و ایشان دستور داد آقای لاجوردی تغییر کند. موسوی تبریزی می‌گوید: بعد‌ها عده‌ای خدمت امام (س) رسیدند و گفتند شما هر دستوری بدهید آقای لاجوردی انجام می‌دهد و قول می‌دهد دیگر خودسرانه عمل نکند. اگر او الان تغییر کند ممکن است گروهک‌ها فشار بیشتری بیاورند. امام (س) شرایطی تعیین کردند که رفتار‌های خودسرانه گذشته دیگر تکرار نشود. آقای لاجوردی هم قول دادند و تا مدتی هم ماندند. دادستان اسبق انقلاب درباره شرایط امام (س) می‌گوید: امام (س) دستور دادند بازپرس‌ها طبق قانون شرع عمل کنند یعنی هرچه حاکم شرع دستور دهد. اگر حاکم شرع می‌گوید ۱۰۰ ضربه شلاق، حتی یک ضربه اضافه نشود و اگر حاکم، حکم ۱۰ سال زندان می‌دهد به جز دوران حبس، شکنجه دیگری به زندانی تحمیل نشود. اگر بیمار به دوا و دارو نیاز دارد این امکانات باید فراهم شود. ملاقات‌ها باید فراهم می‌شد که البته ملاقات‌ها با خانواده‌ها به صورت خصوصی با همسران‌شان برقرار بود.

با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟!
محمد صرفی در بخشی از یادداشت روز کیهان با عنوان با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟! نوشت: کدخدا‌های امروز جامعه کسانی هستند که مردم را معتاد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند. فضای مجازی برای برخی از آنان نردبان رسیدن به قدرت و حفظ آن است و برای برخی دیگر ابزار شهرت و کسب درآمد‌های آنچنانی. این وسط اگر دلسوزی سربلند کند و نسبت به این اعتیاد خانمان‌برانداز هشدار دهد، باید چنان لجن‌مال شود که دیگر نه خود و نه دیگری چنین جراتی به خود ندهند.
یک سال پیش در همین روز‌ها روزنامه انگلیسی گاردین مقاله جالب توجهی درباره نحوه استفاده مدیران و صاحبان فناوری‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از این فناوری‌ها و شبکه‌ها منتشر کرد. «الکس هرن» در این مقاله خواندنی نقل قول جالبی از تیم کوک، مدیرعامل فعلی اپل می‌آورد. کوک می‌گوید: «من بچه ندارم، اما خواهرزاده‌ای دارم که برایش حد و حدودی گذاشته‌ام. چیز‌هایی هست که اجازه‌شان را نمی‌دهم. نمی‌خواهم آن‌ها عضو یک شبکۀ اجتماعی باشند». هرن می‌نویسد چندماه پس از عرضۀ آیپد به بازار، استیو جابز در گفتگو با نیویورک‌تایمز گفت که بچه‌هایش هنوز به آیپد دست نزده‌اند، چون او و همسرش استفاده از فناوری را برای بچه‌هایشان محدود کرده‌اند. همین ماجرا در زندگی شخصی بسیاری از مدیران شرکت‌های عظیم فناوری صادق است. آن‌ها نه خودشان از محصولات خودشان استفاده می‌کنند و نه اجازه می‌دهند نزدیکانشان چنین کاری کنند. به نظرتان این کار معنای خاصی ندارد؟
با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟! /۳ وجه دیگر از ماجرای ادعای شکنجه/سرنوشت میانه روی و اعتدال بعد از آیت الله هاشمی/ روایت دادستان اسبق انقلاب از دستور امام درباره برخورد با زندانیان
نکته جالب توجه شباهت الگوی رفتاری این مدیران با وزیر ارتباطات کشور خودمان و به احتمال زیاد، شمار قابل توجهی از مسئولان است.
آذری جهرمی چهار ماه پیش در مراسم اختتامیه سومین اجلاس از کنگره دوازدهمین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «من به پسرم اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندادم، زیرا می‌دانم که این شبکه‌ها تهدیدی برای تغییر سبک زندگی است.»


کدخدا‌های امروز جامعه ما سود فراوانی از اعتیاد ظاهراً مجازی مردم که عوارض آن –مانند کلاهبرداری، بی‌اخلاقی، فساد، قتل و... - کاملاً حقیقی است، می‌برند و نه تنها علاقه‌ای به هشدار و درمان آن ندارند بلکه می‌کوشند روز به روز این اعتیاد را گسترده‌تر و شدیدتر کنند. ابزار آن‌ها برای ساکت کردن منتقدان (همان معلم داستان تمثیلی) دوگانه جعلی آزادی-فیلتر است. منتقدان می‌گویند این بزرگراه باید قانونمند و تحت نظارت باشد، در مکان‌های لازم گاردریل داشته باشد، چراغ و خط‌کشی و محدوده سرعت و قوانینی مشخص و ناظرینی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی تا شاهد این مقدار تصادف و تلفات نباشیم. اما شیادان با تمسخر می‌گویند؛ مردم! چه نشسته‌اید که می‌خواهند بزرگراه را ببندد و راهتان را سد کنند. این‌ها مخالف حرکت و سرعت هستند و افکار عصرحجری دارند و می‌گویند باید با اسب و الاغ سفر کنید تا تصادفی رخ ندهد! همان عکس مار که کدخدای داستان می‌کشید. کدخدا‌های امروز جامعه که با فریب افکار عمومی و جوسازی و کشیدن عکس مار، زمینه را برای جولان متخلفان و تشجیع افراد عادی به تخلف در فضای مجازی بازمی‌گذارند، در خون ستایش‌ها شریکند و باید روزی پاسخ بدهند. خانواده‌ها و خود جوان‌ها نباید به فکر فرو روند که این کدخدا‌های لبخند به لب، چرا خود و فرزندانشان مشتری چند گیگ اینترنت رایگان نیستند؟! و این پرسش نیز به‌طور جدی مطرح است که چرا دولت محترم برای قانونمند کردن فضای مجازی اقدامی نکرده و نمی‌کند؟! آیا انفعال دولت، دامن‌زدن به فضای جنایت‌آفرین یاد شده نیست؟!

سرنوشت میانه روی و اعتدال بعد از آیت الله هاشمی
مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس در بخشی از یادداشتی با عنوان جای خالی آیت الله که به مناسبت سالروز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در روزنامه ایران منتشر شده نوشت: سرنوشت میانه روی و اعتدال بعد از آقای هاشمی چیست؟ به نظر می‌رسد در بین مجموعه نیرو‌های معتقد به این روش سیاست‌ورزی به لحاظ میزان نفوذ، سابقه تاریخی و اثرگذاری بر بخش‌های مختلف کسی همپای مرحوم هاشمی رفسنجانی وجود نداشته باشد. در واقع به لحاظ شخصی فقدان ایشان را باید خلأیی دانست که به‌صورت فردی قابل پر کردن نیست. تنها راه ممکن برای پر کردن این خلأ ایجاد و تحکیم حلقه‌ای از نیرو‌های مؤثر در این جریان است که هر کدام می‌توانند واسطه گفت وگو با طیف‌های دیگر این جریان و همین‌طور عامل نگهدارنده عقبه طیف خود در جریان میانه‌رو و قائل به عقلگرایی باشند.


به شکل واضح باید اعتراف کرد که این اتفاق هنوز رخ نداده است؛ به عبارتی هنوز میان چهره‌هایی که لیدری بخش‌های مختلف جریان قائل به میانه روی را تشکیل می‌دهند تقریباً ارتباط ارگانیک و مشخصی وجود ندارد. آن حد از ارتباطی هم که در این چارچوب دیده می‌شود تا حدی وابسته به جایگاه بوروکراتیک افراد است که نمی‌توان آن را به حساب دریافت ضرورت این نوع رفتار از جانب آن‌ها گذاشت.
با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟! /۳ وجه دیگر از ماجرای ادعای شکنجه/سرنوشت میانه روی و اعتدال بعد از آیت الله هاشمی/ روایت دادستان اسبق انقلاب از دستور امام درباره برخورد با زندانیان
به عبارتی این ارتباط، چون وابسته با جایگاه بوروکراتیک شخصیت‌ها می‌شود در صورت کنار رفتن هر کدام از افراد از آن جایگاه، شاهد قطع این ارتباط هم خواهیم بود. به همین اعتبار باید گفت: خلأ حضور و بازیگری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نه تنها در جریان میانه‌رو کاملاً احساس می‌شود که حتی با نبود ایشان می‌توان رگه‌هایی جدی از بروز رقابت‌های غیرسازنده در میان اجزای مختلف جریان یاد شده را هم ملاحظه نمود.


در چنین وضعیتی به نظر می‌رسد باید نگاهی جدی‌تر به آثار و نتایج خلأ حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی در جریان میانه‌رو داشت و حاضران در این اردوگاه سیاسی نیاز دارند تا برای استمرار سیاست‌ورزی و حتی حیات سیاسی خود فکری جدی برای رفع این خلأ به هر نحو ممکن داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
بنازم به فضای مجازی که بقول دکتر زیباکلام از انقلاب مشروطه هم اثرش بیشتر بوده
"قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به حق باید مترقی‌ترین قانون تاریخ ایران و یکی از کامل‌ترین قوانین اساسی در جهان قلمداد کرد"

من موافق نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
کی موافق است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
مسئله اینست که قانون اساسی یا اجرا نمیشه یا به طبع شخصی مسئول اجرا میشه ویا برعکس اجرا میشه مثل اصول 43 و 44 قانون اساسی که دولت احمدی نژاد اونو برعکس اجرا کرد و به اسم خصوصی سازی چوب حراج زد به صنایع ملی و مادرکشور که (اصل قانون اساسی میگه باید دولتی و حکومتی باشه و کنترل بشن )حالا معضلاتی همچنون هفت تپه و هپکو و ... سر برآورده. ضربه ای که آقای احمدی نژاد بنام خصوصی سازی به کارخانه جات و اقتصاد زد در تاریخ ایران بی نظیره . ثروت ملی و کارخانجات ملی رو دودستی داد بدست یمشت آقا و آقا زاده تن پرور بیسواد که نمیتونستند یه مغازه رو مدیریت کنند همچون هپکو اراک و آلومینیم و مس سرچشمه و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
من هم موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
تابناک این منفی و مثبت ها کوش ؟؟
با عرض سلام
همانطوریکه نویسنده محترم اذعان داشتن قانون اسای ایران درخصوص منع بکارگیری شکنجه از جمله قوانین مترقی محسوب میشود.ولی متاسفانه درعمل مانند برخی دیگر از قوانین رعایت نمی شود.
بهتربودبرای رفع شبهات ایجادشده یک رسانه مستقل وازاد باآقای بخشی مصاحبه می کردتاافکار عمومی قانع شود.ولی متاسفانه اینکارنشد با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
چقدر راحت . بنده خدا شکنجه شده ووزیراطلاعات رابه مناظره طلبیده . وزیر بدون روبرو شدن باتوجیه می‌گوید دروغ گفته اصلا شکنجه نشده . ازین بهترجامعه قانع نمی شد.
این مثلا خصوصی کردنها بدون نظارت و آزاد گذاشتن مسئولین شرکت برای عبور از خط قرمزهای مدیریتی و اقتصادی این شرکتها باعث زمین خوردن جدی آنها میشود.اکثر افراد یا گروههایی که شرکتهای قدیمی را میخرند چشم به متراژ بالای زمین آن شرکت دارند تا از کنار آن پول هنگفتی به جیب بزنند لذا پول فروش را برنمیگردانند که هیچ دست به تعدیل پی در پی نیرو و ندادن حقوق به نیروهای باقی مانده میزند.این فرایند ممکن است یک ،دو یا سه سال طول بکشد.در چنین وضعیتی اولین کسانی که متوجه ی حرکات و رفتارهای مدیریت چنین شرکتهایی میشوند مسئولین محلی مانند شهردار ،بخش دار ،مسئولین امنیتی محلی ،فرماندار ،استاندار و ...هستند در نتیجه:
اولا بهتر است واگذاری ها دقیق و درست انجام شود تا شرکتها بدست دزدان و دشمنان اقتصادی کشور نیافتد که بعدا خواسته باشد در کشورهای دیگر دنبال آنها بگردیم.
دوما با توجه به تکرار چنین سناریو هایی از طرف خریداران این شرکتها ،بهتر است از روز اولی که رفتارهای خارج از قاعده از طرف مسئولین شرکت اعمال میشود توسط مسئولین محلی جلوی آنها گرفته شود تا شاهد مسائل حادتر که حتی مسئولین رده بالای کشور را در گیر کند نباشیم.
سوما همه ی کسانی که در صنعت حضور دارند میدانند که دستگاهها نیز در کنار تعمیرات اساسی ،هر چند سال یکبار و بر اساس نظر کارشناسانه باید بروز رسانی شوند تا هزینه ها پایین آمده ،توان رقابت برای آن شرکت بالا برود که اگر چنین نشود خود به خود صورت مسئله بصورت جدی نابود شده و عملا این شرکتها از دایره انتفاع خارج و به دایره زیان دهی جدی وارد می شوند.
آنچه که در رابطه با هفت تپه بگوش میرسد اینست که هر چند مسئولین در پی حل مشکلات هستند ولی کاملا موقتیست چون شرکتی که تازه میخواهد بخشی را اورهال کند تا کارگران باز گردند یعنی شرکتی فرسودست و نیاز به بروز رسانی جدی دارد .یعنی این اورهال کردن ها فقط هزینه شدن از جیب بیت المال است وبس.بجای تعمیرات اساسی اگر شروع به نو سازی بخش به بخش و قدم به قدم شود به مراتب نتیجه ی بهتری خواهد داد.
در یک کلام تا صنعت کشور مورد بازسازی قرار نگیرد ،کارگران بیکار و صنعت کشور رو به نابودی خواهد رفت.
حنای اعتدال و اصلح طلب دیگه رنگی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
حتما حنای اصولگرا رنگ دارد!
خندیدم
بخدا این سناریوی اسماعیل بخشی ، خیلی خوب نوشته شده است. اسماعیل بخشی قطعا شکنجه نشده لابد یک دادهای الکی هم کشیده که بعدها بعضی بگن اره ما صداشو شنیدیم ! ولی اون نفر دوم که گرفتن و گاهی شبکه های خارجی نشونش می دهند در خطر هستش . اسماعیل بخشی شلوغ می کنه . بعد می گن اون با تلفنهای ناشناس تحت فشاره که از حرفش برگرده ! بعد یک عده از همه جا بیخبر میروند و میگویند نه شکنجه ای در کار نبوده ! چون واقعا هم نبوده !!! در مورد ایشون البته نبوده . اگه گروه تحقیق و تفحس می خواد چیزی بفهمه باید بره سراغ اون نفر دوم که بازداشت شده ! بله اون بخت برگشته که قربانی اصلی هستش را که با خانواده اش دستگیر کردند بعد خانواده اش را ازاد کردند قطعا
الان حتی برای یک بچه ۳ ساله هم گوشی و تبلت می خرند که سرگرم شوند و کمتر غر بزنند
شکنجه تکذیب شده
پس فکر میکردید بیایند تایید کنند؟
سلام.در یک نگاه کلی باید گفت که آمریکا و اروپا بعنوان تمدنهای جدید ،سعی در محو کردن تمدنهای قدیمی هند و چین و ایران در جنگ تمدنها دارند و غافل شدن ایران از شرکای قدیمی و امید بستن به تمدنهای جدید یک اشتباه استراتژیک بود و بعد از چند سال جبران شد.شعار ما در سیاست باید نه شرقی -نه غربی و در اقتصاد ،هم شرقی - هم غربی باشد،و نه مثل چند سال گذشته ،نه شرقی-بله غربی ونه مثل حالا بله شرقی-نه غربی ،اگر در سالهای قبل ایران از توسعه روابط با شرق بعنوان اهرم فشار برای امتیاز گرفتن از غرب استفاده کرده بود SPV خیلی وقت پیش راه اندازی شده بود و الان هم اگر یکباره از غرب به شرق رویگردان نشود و برای تامین حداکثری منافع ملی از نقاط ضعف شرق و غرب برای گرفتن امتیازهای حداکثری استفاده کند بهتر است.بفرموده حضرت علی (ع)اعتدال بهتر از افراط وتفریط است.
2
اروپا تضمین یا تحریم بیاورد یا نیاورد تفاوتش برای مسئولین چیست؟
ملت هستند که در حال له شدن هستند. له بشوند و له نشوند تفاوتش برای مسئولین چیست؟
و بالعکس ماندن و یا رفتن جهانگیری تفاوتش برای ملت چیست؟
جناب فلاحت پیشه زبان انسان ممکن است دروغ بگوید ولی چهره انسان نه
بحث این نیست که برخی اصول قانون اساسی مترقی هستند یا نه بحث این است چرا اصولی که حقوق مردم در آن لحاظ شده است اجرا نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر اصول مربوط به حقوق مردم در برابر ساختار قدرت اعتبار نداشته باشد طبیعتا هیچ اصلی از این قانون اساسی اعتبار ندارد.
مشکل ما از قانون نیست از نحوهی اجرای قانون است .از ما مردم قانون گریز و ما مسوولین مجری قانون است .
طبق قانون اساسی تحصیل تا بالاترین مقطع رایگان است آیا اجرا می شود؟؟؟؟؟
طبق قانون اساسی مردم حق دارند برای مطالباتشان تجمع کنند آیا اجرا می شود؟؟؟؟؟
طبق قانون اساسی شکنجه و حکم بر اساس اقرار از شکنجه خلاف است آیا اجرا می شود؟؟؟؟

اگر این اصول اجرا نمی شوند قانون اساسی کلا بی اعتبار است
اعتدال و اصلاح طلب و اصولگرا سر و ته یک کرباسند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر