بازدید 16168

افزایش انتقادات به روحانی، این بار توسط خودی‌ها؛ رئیس‌جمهور در حلقه «مشایی‌ها»

انتقاد این روحانی نزدیک به دولت و رئیس جمهور، نشان می دهد، او هم دل خوشی از آنچه برخی معاونان، مشاوران و نزدیکان رئیس قوه مجربه انجام می دهند و می گویند، رضایتی ندارد و اتفاقا منتقد این مسأله هم هست؛ موضوعی که چندی است در برخی محافل سیاسی و رسانه ای از آن با عنوان «رئیس جمهور در حلقه و انحصار مشایی ها» از آن یاد می شود و بسیاری به ویژه در میان اصلاح طلب نسبت به آن منتقد و معترضند.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 08 January 2019

توجه مرحوم هاشمی رفسنجانی به گروه تکنوکرات در دولت سازندگی ـ که بعدها همگی به عنوان هسته اصلی تشکیل دهنده حزب کارگزاران سازندگی معرفی شدند ـ و توجه سید محمد خاتمی به طیف تندروی اصلاح طلبان ـ که عمدتا برآمده از دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بودند ـ در دولت اصلاحات، از موضوعاتی بود که هم در دوران استقرار این دولت ها و هم پس از پایان آن، انتقادات زیادی در فضای سیاسی کشور به آن شده و می شود.

به گزارش «تابناک»؛ به رغم وجود این تجربه تاریخی، این مسأله همچنان در دولت های بعد از دولت سازندگی و اصلاحات ادامه یافت و شاید بسیار پررنگ تر هم دنبال شد، تا جایی که در دولت مهرورزی، بسیاری بر این باور بودند که رئیس جمهور به شدت تحت تاثیر اندیشه ها و تصمیمات «اسفندیار رحیم مشایی» است و بیشتر امورات دولت بر اساس نظریات مختص او دنبال می شود؛ مسأله ای که رئیس دولت وقت هیچ گاه آن را رد نکرد.

این موضوع از سوی محمود احمدی نژاد، حتی پس از پایان دولت نیز ادامه یافت و او حاضر شد، هزینه های زیادی از بابت همراهی با مشایی و اندیشه ها و تفکرات او بدهد، تا جایی که این حلقه امروز خود را در جایگاه اپوزیسیون نظام نشانده و انتقادات صریح و بی پرده زیادی که در بسیاری موارد باعث بهره برداری رسانه های خارجی و معاند علیه کشور می شود را مطرح می کنند؛ هرچند بررسی اتهامات برخی اعضای این حلقه در نهایت زندان را نصیب آنان کرده است.

این رویه چنان با انتقاد سیاسیون همراه شده که در دولت فعلی؛ یعنی دولت تدبیر و امید به ریاست حسن روحانی هم برخی به در پیش گرفتن برخی رویکردهای نزدیک به آنچه در دولت قبل در ارتباط با موضوع مرید و مرادی رخ داده است سخن می گویند و طی ماه های اخیر از رئیس جمهور به دلیل در پیش گرفتن همین رویه درباره برخی افراد کابینه انتقاد کرده اند تا شاید بعد مدت ها دولتی پیدا شود که در آن چنین مسأله ای دیده نشود.

انتقاداتی که در این رابطه از حسن روحانی می شود، بیشتر معطوف به توجه ویژه او به حزب اعتدال و توسعه و برخی اعضای ارشد آن نظیر «محمد باقر نوبخت» و «محمود واعظی» است که این دو با داشتن مسئولیت هایی نظیر ریاست سازمان برنامه و بودجه و ریاست دفتر رئیس جمهور اکنون به عنوان نزدیک ترین افراد به رئیس دولت تدبیر و امید شناخته می شوند و همین موضوع انتقاداتی را به ویژه از سوی اصلاح طلبان به دنبال داشته است.

این موضوع را جایی می توان به خوبی دید که با پایان یافتن دولت یازدهم رئیس جمهور تصمیم گرفت ریاست دفتر خود را تغییر داده و آن را به «محمود واعظی» که پیش از آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، بسپارد. بسیاری از اصلاح طلبان این تغییر را به معنای تضعیف این جریان و عناصر آن در دولت دانستند؛ هرچند پیش از واعظی هم «محمد نهاوندیان» اصولگرا و نزدیک به حزب مؤتلفه بر عهده داشت.

همچنین در جریان تغییرات اخیر کابینه ـ که رئیس جمهور ترجیح داد به دلیل شرایط جدید اقتصادی تمامی اعضای تیم اقتصادی دولت را تغییر دهد ـ بسیاری حرف از عوض شدن رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل گماردن فردی همسو با تیم اقتصادی تازه نفس دولت به میان آوردند، ولی این موضوع در نهایت پس از مطرح شدن چند گزینه، مسکوت ماند تا «محمدباقر نوبخت» همچنان عهده دار ریاست این سازمان پراهمیت باشد؛ هرچند بسیاری از اقتصادیون و تحلیلگران انتقادات زیادی را نسبت به رویکرد او داشتند.

در همین زمینه، به تازگی حجت الاسلام «مسیح مهاجری» مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و از حامیان دولت در واکنش به نقش اطرافیان روحانی در تغییرات اخیر کابینه و انتقاد از رویکردی که در این گزارش به آن پرداخته شده، گفته است: «اکنون سخن در این نیست که وزیری نرود و در هیأت دولت جابجایی صورت نگیرد. سخن بر سر این است که اگر رئیس‌جمهور خواهان تحول است، چرا این تحول را در نزدیک‌ترین اطرافیان خود پدید نمی‌آورد؟»

او با انتقاد صریح از این مسأله درباره نزدیکان رئیس جمهور صریحا «محمد باقر نوبخت» را مورد اشاره قرار داده و گفته است: «تا چه وقت باید برنامه ریزی برای بودجه کل کشور بر مبنای تعارف و رودربایستی صورت بگیرد؟ تا چه زمان می‌توان شاهد متورم شدن دستگاه‌های غیرمفید و توصیه‌ای بود که از پستان پر شیر بودجه تغذیه می‌کنند؟ تا چه وقت باید مردم شاهد خاصه خرجی‌ها در تخصیص بودجه باشند؟ آقای رئیس‌جمهور تا کجا می‌توان اظهارنظر‌های برژنسکی مآبانه بعضی از مشاورانتان را تحمل کرد که بودجه میلیاردی می‌گیرند و مثل بعضی دستگاه‌های به اصطلاح فرهنگی حوزه و خارج حوزه فقط کارمند و حقوق بگیران آویزان اضافه می‌کنند؟ سازمان برنامه و بودجه به یک مدیر شجاع نیاز دارد تا بودجه از انحصار‌های تحمیلی کنونی آزاد شود و به مصرف واقعی برسد.»

انتقاد این روحانی نزدیک به دولت و رئیس جمهور، نشان می دهد، او هم دل خوشی از آنچه برخی معاونان، مشاوران و نزدیکان رئیس قوه مجریه انجام می دهند و می گویند، ندارد و اتفاقا منتقد این مسأله هم هست؛ موضوعی که چندی است در برخی محافل سیاسی و رسانه ای از آن با عنوان «رئیس جمهور در حلقه و انحصار مشایی ها» یاد می شود و بسیاری به ویژه در میان اصلاح طلبان به آن منتقد و معترضند.

اصلاح طلبان حتی جدال لفظی و رسانه ای هم با این طیف در دولت دارند؛ تا جایی که اعتقاد دارند حسن روحانی رأیش را از بدنه اجتماعی و هوادار این طیف گرفته و به مرور از دولت یازدهم تا امروز ار اختیارات اصلاح طلبان در دولت کاسته و بر اختیارات حلقه اطراف خود افزوده است؛ همین موضوع باعث شده که حتی جریان اصلاحات، بهانه کافی برای شانه خالی کردن از مسئولیت دولت روحانی پیدا کرده و خود را فاقد اختیار و نفوذ در دولت بخوانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۲
ریس جمهور ، ائمه جمع، فرماندهان سپاه و ارتش، وزرا و نمایندگان مجلس اگر سعی کنند سکوت کنند مشکلات کمتری برای مردم و کشور ایجاد میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اقای روحانی اگر همانقدر که اعلام می کنند که شفاف هستند و به ملت ایران تعهد دارند باید شجاعانه اعلام کنند که این رویه و این تحریمها برای اینده ملت ایران بسیار خطر ناک است و هر روزی که این روند ادامه یابد بازی در زمین دشمنان ایران است ولی مانند همه سابقه 40 ساله ایشان در قدرت ایشان و یا اقای ظریف اولین تعهدشان به خود و خانواده و عافیت طلبی است و اگر چیزی باقی ماند خرج ملت کنند.
ناشناس
| - |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اگه شماهم سکوت کنی کسی نمیگه لال هستی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
پس کی باید حرف بزند!؟
فیتیله را بالا پایین بردن تمام شد!
اکنون وقت صداقت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
واعظی جلوی طیف تندرو اصلاح طلب اییتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
هر جامعه ای همچون یک بچه روزی بدنیا میاد دوره های مختلف رو ميگذرونه این یک قانون جبريست این فرآیند در ایران هم صدق میکنه تنها فرآیند ی که به این تحول کمک می کنه مطالعه و خوندن کتابه که متاسفانه سرانه مطالعه ما چند دقیقه بیشتر نیست این باعث طولانی شدن این تحول میشه
سه یا چهار نفر از معاونین سابق آقای نوبخت در سمت وزیر یا سرپرست در کابینه روحانی مشغول هستنند(اخیراً آقای نمکی سرپرست وزارت بهداشت ودرمان و.....) آقای نوبخت برای آینده چه برنامه ای دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
تا حالا چه برنامه ای داشت؟ از این به بعد هم همونه..... برنامه اصلی جیب مبارکه ولاغیر
در حکومت جمهوری اسلامی ، افرادی با گرایش سرمایه داری ملی شکل نگرفته است ، با اینکه بنا بگفتهٔ جناب سردار قالیباف بیش از ۸۰٪ ثروت ،و امکانات کشور در اختیار ۴٪ جمعیت کشور میباشد لاکن همین ۴٪ ها به منافع ملی اعتقادی ندارند ،و به منافع شخصی ،و جناحی پایبند هستند بهمین لحاظ است که بخش خصوصی را بخش خصولتی مینامند ،و کارایی ندارد ؟ و دیگر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی مشکلات عدیده ای دارد که متناقضات فراوانی در آن هست ؟ که مردم در آن اهمیتی ندارد ، و اینکه ریس جمهور نیز اختیاراتی محدود دارد که موانع سخت ،و فراوانی در مقابل آن هست ؟ که در این سه دهه اخیر هیچ یک از دولتها نتوانسته اند ، به شعارهای انتخاباتی ،و ، وعده های داده شده عمل کنند ،برای اینکه موانع ،و هسته های سخت در مقابل آن میباشد ؟، که همهٔ اینها باعث بوجود آمدن فسادهای گسترده شده است که اینک جامعه را به مرز انفجار نزدیک نموده است ،و کافی است جرقه ای زده شود ؟ آنگاه شاهد فروریزی همهٔ ارکان نظام خواهد شد ، چونکه هر کسی بفکر خود میباشد ،نمونهٔ آن ارقام نجومی حسابهای خارج از کشور مربوط به مسولین وابستگان ،و منصوبین حکومت جمهوری اسلامی است ؟ ،، آیا کسی هست وضعیت سخت اقتصادی که برای مردم بوجود آمده است را بعهده بگیرد ‌‌ ، و بخواهد راه صحیح برون رفت از آنرا که. مقبول عامهٔ مداخله کنندگان در حاکمیت را بیان ،و اجرا نماید ؟ یقینا ،،،خیر ،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
برخی از رفقا و همکاران آقای قالیباف هم جزء همان 4 درصدی ها هستن
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
حق با شماست
ولی وقتی برخی آقایان جزئی از ۴ در صدی هاهستند ،،مشکل نمیتواند حل کنند چون خود مشکل است
روحانی دیگه به رای مردم نیازی نداره، همه چیز رو فراموش کرده. فقط منتظره که دوره ریاستش تمام بشه. ملت هم 3 سال دیگه بین بد و بدتر یکی دیگر را انتخاب میکنن و دوباره این داستان تکرار میشه.
البته با این وضع تحریم نفتی خدا میداند دیگر ملت رغبتی دارد برای صندوق رای یا خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
و جالب اینکه همواره مردم فریب تبلیغات رو می خورند و بدتر رو اننتخاب می کنند
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اگرالان دلارصدتومان بشه مادیگه رای نمیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
این ملت شهیدپرور وهمیشه درصحنه باحضور حماسی خود ورپای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان استکبارجهانی خواهد زد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
شما بین بد و بدتر، بدتر رو انتخاب کردید. اگر این ور نفهمید، دوباره همین اتفاق در انتخابات های بعدی هم میفته.
همگی گول خوردیم
| Germany |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری اگر آقای رئیسی بعنوان رئیس جمهور انتخاب شده بود بمراتب اوضاع بهتر از این بود ولی متاسفانه مردم فریب وعده و عید های روحانی را خوردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
در کل سیستم حکومتی اشتباه است و معلوم نیست که بابت مشکلات باید یقه کی را گرفت. در کل هم هر رییس قوه مجریه باید فقط برای چهار سال یا یک دوره انتخاب شود. زیرا تجربه نشان داده است که همه آنها در دور دوم اگر مجددا انتخاب شوند دیگر حتی به فکر وعده و وعید های داده شده هم نیستند و همه چیز را به حال خود رها می کنند.
مهدی
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
مردم روحانی را انتخاب کردند که رئیسی نیاید و خیلی خوب هم میدانستند که قول های آقای روحانی در امکانات ایشان نیست.
فکر کنم حسام جون رو میگی؟!!
شرایط نابسامان اکنون به علت حضور 5 سالع اقای نوبخت در برنامه و بودجه و ناکارامدی ایشان هست 5 سال زمان کمی برای اصلاح ساختار های غلط کشور نبود.ایشون درگذشته نیز کارنامه قابل قبولی نداشتن
درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها
اقای دکتر روحانی با نوبخت شمس و مولانا شده اقا تا کی مردم این بی تدبیری را تحمل کنند. والله تا نوبخت هست امکان نداره بازار روی ارامش به خود ببینه
رییس جمهور با رای مردم انتخاب میشه ولی حامیان او قبل از ‌پیروزی اش در انتخابات سهم و منافع خود را تقسیم کرده اند
بخاطر همین باید گفت رییس جمهور هیچ کاره است و درواقع این مشاوران و وزرا هستند که باید به توصیه دیگران و خواسته های مردم گوش بسپارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
اصلا رییس جمهور نیست بلکه رییس قوه مجریه است. اگر در تفکیک قوا کمی دقت شود پی به تقریبا بیهوده بودن وجود رییس جمهور می بریم
مهم مردم هستند کی هرکی از هرجناحی میاد بدبخت میکنه ملت را می ه خداحافظ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
این جناح بندی ها فقط بازی با کلمات است و سرگرم کردن مردم وگرنه همه سرو ته یک کرباسند. و با حرفهای بیهوده مردم را سرگرم می کنند
این لفاظی.ها و انشاآت را بگذارید و به اهم درد خلق.الله برسید.
تدبیر کجا بود؟!امید کجا بود؟! همه اش خالیبند بود و برای رسیدن بقدرت،درست مانند قبلیها!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
روحانی دمت گرم . تو پدر ملت را در آوردی. دیگه این ملت پای صندوق رای نمی روند با کاری که تو کردی . واقعا اگه هوا نداشتیم روحانی تو هوای ما را داشتی
روحانی نماینده مردم دیگر نمی باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
روحانی نماینده مردم و کارمندان و کارگران نیست ایشان مردم را دور زده و نماینده قوم اشراف است
مسولیین کارشون شده ابادکردن کشورهای دیگه ،امنیت نمیخواهیم اقتصادرادرست کنید،ثروتمندثروتمندترمیشه وفقیرفقیرترعجب عدالتی
مهم ترین مشخصه یک رئیس جمهور ظرفیت تحمل آن است که متاسفانه آقای روحانی در این چند سال گذشته نشون دادن که نه تنها ظرفیت چندانی ندارند بلکه بسیار هم عصبانی هستند، لذا همین ضعف باعث خالی شدن اطراف ایشان از مسئولین صدیق و کار بلد میشه که هزینه آن را غیر مستقیم به مردم خواهند پرداخت
نوبخت ریس جمهور اصلی است
نان هم گران شد...فردا هم بنزین...چی مانده که گران نشده؟من نمی دونم اقای روحانی چه کاری برای این مملکت کرد؟؟من کارمند که کمرم در اثر قرض و وام له شده بایس چی به روحانی بگم....فقط میتونم بگم شما رو بخیر ومارو بسلامت...اشتباه کردم بتون رای دادم اقای روحانی....تابناک لطفا سانسور نکن و پخش کن...
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
سانسور نکرد و پخش کرد، تابناک سعه صدرش بالا رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
احسنت
هزاران نفر در مجلس و کابینه و مسئولان ایران دکترا دارند اگر بیسواد بودند چه اوضاعی داشتیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
بی سوادی از سواد ناقص خطرناکتر است
اگر بی سواد بودند به دانشگاههای واقعی کشور مراجعه میکردند و مشاوره میگرفتند. الان خودشان فکر میکنند که خودشان به اندازه کافی کارشناس هستند. من مدتی مشاور علمی یک سازمان دولتی بودم. بعد از دو سه سال همکاری بالاخره حکم مشاوره من تمام شد و تمدید نشد و تودیع هم نشدم. کنجکاو شدم ببینم کدامیک از همکاران دانشگاهی به جای من رفته آنجا. متوجه شدم که هیچ مشاور علمی نگرفته اند. از یکی از دوستان پرسیدم گفت که شاخص علمی سازمان بالا رفته و خود سازمان چند نفر دکترا و چند ده نفر کارشناس ارشد دارد و دیگر گفته اند پول بیخود برای حق مشاوره علمی به استادان دانشگاه ندهیم (البته کل پولی که در سال میدادند کمتر از پانصد هزار تومن بود) و غافل از این بودند که دکترها و فوق لیسانسهای دانشگاههای آزاد و غیر انتفاعی و پردیسهای کذا و کذا فقط مدرک دارند و هنوز هم از این امر مهم غافلند. به هر حال من پیگیری نکردم چون ممکن بود حمل بر این شود که به خاطر دو ریال حق و حقوق مشاوره دنبال این مسایل هستم ولی بعدها دیدم در چند سازمان بزرگ دیگر هم همین اتفاق افتاده و میزان ارتباطات بسیاری از همکاران دانشگاهی با دستگاههای دولتی به شدت کاهش یافته است. صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
مهدی
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
این دلیلی بر آن است که مدارک چاپی دکترا این افراد سواد نمی آورد.
اون آقایانی که از روحانی حمایت کردند الان کدام کجا هستند .بیان جواب بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
سید ممد سید حسن اکبر ناطق کجائید!؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
رای دهندگان بودند،آیا باید همه به دادگاه بیایند و جوابگو باشند و یا شخصی که توانایی انجام وظیفه اش را ندارد،صادقانه برود و انتخابات جدیدی بر قرار شود ولی بدون پارتی بازی و کلک!
زن و نون
حاحاحاحاحاحا
هیچکس به فکر این ملت ستمکش نیست.هیچکس.
خلاص.
این صدا و سیمای ما هم که همش آمار خاک برسری آمریکا و مسئولان آنرا می دهد و هی گزارش می دهد که فلان رییس جمهور طبق نظر سنجی از چشم مردم کشورش افتاده است و ... کاش یک نظر سنجی هم در مورد مسوولان ما انجام می داد تا ملت حساب کار دستشان بیاید....
تابناک جون، چرا آیکون رای دهی روی نظرات رو برداشتی از سایتت؟
یعنی سانسور نظر و رای مردم به شما هم رسیده ؟
واقعا جای تاسف داره...
ببینید این دولت و روحانی نمیخواهند برای مردم کار کنند برای همین بایستی یا آقای روحانی استعفا دهد بصورت خیلی محترمانه و یا در غیر اینصورت با یک فراخوان خواهان استعفای وی خواهیم شد.‌خیلی هم زمان ندارند. دولت جای چرت زدن نیست .شما نمی‌خواهید کار کنید پس بایستی وقت کشی را بگذارید کنار و استعفا بدهید. فقط یک ماه و یا کمتر فرصت دارید در غیر اینصورت مردم مثل آوار سر این دولت خراب خواهند شد.‌فقط یک‌ فراخوان کافی است آنقدر خواهید دید که مردم تا چه حد شما را تحمل کرده اند!
با سلام. معمولا در کشورهای خارجی اگر شماره سریال اسکناس ارزی در سامانه بانک مرکزی ثبت نشده باشد و نیز خرید و ارز خارج از صرافی ها نباشد . بعنوان اخلاگر ارزی شناخته می شود .و نیز اسکناس انها بعنوان قاچاق و یا دزدی ضبط می شود . و نیز یکی از مصادیق پول شویی این است که وام دریافتی از بانکها در محل تعیین شده استفاده نشود . درکشورما چطور؟
الان دیگه ازاین انتقاد ها گذشته ,مردم بیچاره شده و هر روز ناله ونفرین می کنند
این که این رییس جمهور خوب بود ان بعد سال 68 باید ادامه نمیدادیم چون جزئ خسارت چیزی دیگه نبود فرقی بین هیچکدام ندارد به نظر من برای کم کردن مراکز ثصمیم گیری وجلوگیری از افزایش بدنه اجرایی کشور با خذف ریاست جمهوری وانتخاب نخست وزیر از طریق رهبری مقام اجرایی را تغییر داد ورهبری مستقیم بون واسطه میدان راهبرد نظام باشد وبهانه هم ودرگیری بین جناحها کم میشود رهبری هم که غیرمستقیم منتخب مردم است وخدشه ای به دمکراسی وارد نمیشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان