تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 08 January 2019

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی موسسه کلاریویت آنالیتیکس پنج استاد پردیس علوم دانشگاه تهران در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه تهران، طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی کلاریویت آنالیتیکس مربوط به دانشمندان یک‌درصد برتر تعداد پنج نفر از استادان پردیس علوم دانشگاه تهران در فهرست دانشمندان یک درصد برتر قرار گرفتند.

محمدرضا گنجعلی، پرویز نوروزی و فرنوش فریدبد از دانشکده شیمی، سیامک یاسمی و حسن یوسفی آذری (استاد بازنشسته) از دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر پردیس علوم، استادانی هستند که در فهرست ۲۰۱۸ دانشمندان یک‌درصد برتر جهان قرار گرفتند.

اطلاعات موسسه کلاریویت آنالیتیکس هر دو ماه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود و در اعلام رتبه‌بندی‌ها و آمار فعالیت‌های افراد در بازه ۱۰ سال اخیر مدنظر قرار می‌گیرد، برای قرار گرفتن میان محققان و دانشگاه‌های برتر، افراد یا موسسات باید جزو یک‌ درصد اول فهرست از لحاظ تعداد ارجاعات باشند و در خصوص کشورها و مجلات در ۵۰ درصد اول قرار گیرند.