بازدید 2493

انتخاب همسر در دوران دانشجویی صورت می‌گیرد

کد خبر: ۸۶۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 08 January 2019

کارشناس مسائل خانواده گفت: در دوران دانشجویی انتخاب‌های دقیق‌تری صورت می‌گیرد و در واقع ازدواج در دوره دانشجویی جزء بهترین ازدواج‌های به‌هنگام است.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک، کارشناس مسائل خانواده و از مدرسین بیست و دومین دوره طرح ازدواج دانشجویی گفت: یک زندگی پایدار بر پایه انتخاب درست هدف تشکیل زندگی و شناخت کامل و دقیق طرفین شکل خواهد گرفت و این اصول از ابتدای خلقت تا الان مانند تنفس که عامل حیات است به عنوان اصول ازدواج پایدار توأم با آرامش مطرح بوده و اگر رعایت نشوند عصاره روح و جان از زندگی مشترک گرفته می‌شود.

وی در ادامه سخنانش افزود: دوران دانشجویی دوره آرمان‌خواهی، پاکی، تلاش و نشاط است و در دوران دانشجویی انتخاب‌های دقیق تری به لحاظ ازدواج صورت می‌گیرد و در واقع ازدواج دوره دانشجویی جز بهترین ازدواج‌های به هنگام است.

مدرس کارگاه‌های بیست و دومین دوره طرح ازدواج دانشجویی اظهار کرد: در سال‌های گذشته با توجه به تحقیقات صورت گرفته در خصوص آمار بالای طلاق در جامعه، ازدواج‌های دانشجویی نزدیک ۲ درصد به جدایی منجر شده است؛ در حالی که در همان دوره تحقیق شده آمار جامعه غیردانشجویی بسیار بیشتر از این ارقام بوده است.

سرلک بیان کرد: ترویج ازدواج به هنگام به عنوان اولویت اصلی جوانان از سوی مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید بوده و ایشان معتقدند که اگر کسانی به بهانه تحصیل و کسب علم ازدواج را به تأخیر بیندازند، دچار خسران و اشتباهی بزرگ می‌شوند. همچنین معظم‌له به ازدواج در این دوره اعتقاد زیادی دارند و پیگیری و تاکید ایشان و پیامی که دادند در باره ازدواج دانشجویی، نشان دهنده توجه ویژه ایشان به ازدواج در این دوره است.

این کارشناس مسائل دینی و خانوادگی دنیای ازدواج را تنها ظرف طبیعی برای رشد انسان معرفی کرد و خطاب به جوانان گفت: مراقب فضای حاکم بر جامعه باشید چه بسا فضای امروزی به دلیل گسترش منیت مجال به این تعهد بزرگ نمی‌دهد و فضایی خالی از حس مسئولیت‌پذیری است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز زن و شوهر باید به مقبولیت و محبوبیت، به عنوان دو اصل اساسی در زندگی زناشویی توجه کنند؛ تنوع در عرصه خانواده، این نهاد را از دورن دچار مشکل می‌کند و به سمت طلاق سوق می‌دهد و می‌بایست زوج‌ها دقت کنند تا در این بازار متنوع به مقایسه نپردازند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر به برکات ازدواج و همچنین مخاطرات مدیرت نادرست آن اشاره کرد و گفت: هنگام خواندن خطبه عقد اگرچه عشق، دوستی، تعهد، مسئولیت‌پذیری و سرآمد همه اینها حس مودت و رحمت در دل زوجین جاری می‌شود، ولی اگر مدیریت و مهارت لازم را زوجین کسب نکرده باشند واژه طلاق هم سایه‌ به‌ سایه این مفاهیم حرکت می‌کند و می‌تواند پایه‌های زندگی را سست کند.

سرلک در پایان سخنانش گفت: توصیه من به جوانان این است که پیام مقام معظم رهبری به طرح همسفر تا بهشت را کلمه‌ به‌کلمه و دقیق بخوانند و این ازدواج را یک پیوند ابدی و مقدس بدانند؛ ازدواج همانقدر که می‌تواند خیر و برکت‌هایی داشته باشد اگر رعایت نکنیم می‌تواند همانقدر آفت و مضرات داشته باشد، زوجین باید مواظب آفت‌ها باشند، دل یکدیگر را نرنجانند، برای خوشبخت کردن همدیگر وقت بگذارند و برای یک زندگی شاد و پرنشاط حتماً معنویت خود را تقویت کنند.*

*در نگارش این مطلب از وب سایت ستاد جذب و پذیرش بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی استفاده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر