بازدید 2412

اعتیاد خطرناک چین به بدهی خارجی

بدهی فزآینده خارجی چین در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ برای پکن است و تازه ترین آمارها حاکی از رسیدن آن به رقم ۱.۹ تریلیون دلار است.
کد خبر: ۸۶۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷ 07 January 2019

بدهی فزآینده خارجی چین در حال تبدیل شدن به یک معضل بزرگ برای پکن است و تازه ترین آمارها حاکی از رسیدن آن به رقم ۱.۹ تریلیون دلار است.

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بدهی خارجی چین به سرعت در حال افزایش یافتن بوده و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ فزآینده در چین است.

بر اساس آمار رسمی، بدهی خارجی چین به رقم بی سابقه ۱.۹ تریلیون دلار رسیده است. بدهی کوتاه مدت چین تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۲ درصد از مجموع بدهی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ یعنی چین در سال جاری میلادی باید ۱.۲ تریلیون دلار دوباره از طریق انتشار اوراق قرضه یا گرفتن وام سرمایه گذاری کند.
 
در حال حاضر سرعت افزایش بدهی خارجی چین نگران کننده است. مجموع بدهی خارجی این کشور در سال گذشته میلادی ۱۴ درصد افزایش یافته و از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۵ درصد روند صعودی به خود گرفته است.

بدهی خارجی چین دیگر بخش اندکی از ذخایر ارزی چین را که بیش از ۳ تریلیون دلار تا پایان ماه نوامبر ۲۰۱۸ میلادی ثبت شده را تشکیل نمی‌دهد. همچنین بدهی خارجی کوتاه مدت چین در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به ۳۹ درصد افزایش یافت؛ در حالی‌که این رقم برای مارس ۲۰۱۶ میلادی ۲۶ درصد ثبت شده بود.

 
بر پایه این گزارش، مجموع تعهدات خارجی چین با ذکر رقم ۱.۵ تریلیون دلار از سوی برخی از نهادها نمی‌تواند رقم صحیحی باشد. متوسط بدهی خارجی چین در هر دوره سه ماه از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد تا ۷۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. اگر روند بدهی خارجی چین افزایش پیدا کند، پکن باید ذخایر ارزی خود را به شدت کاهش دهد یا ارزش یوآن را تنزل بخشد که هر دو اقدام، ریسک‌های اضافی به دنبال خواهند داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان