بازدید 4605

آخرین وضعیت توزیع گاز و سوخت در مناطق زلزله‌زده

گزارش های رسمی نشان می دهد که به دنبال زلزله عصر یکشنبه در منطقه گیلانغرب کرمانشاه، توزیع سوخت و شبکه های گاز و برق با مشکل چندانی روبرو نیست و گروه های کارشناسی در منطقه حضور دارند.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 06 January 2019

گزارش های رسمی نشان می دهد که به دنبال زلزله عصر یکشنبه در منطقه گیلانغرب کرمانشاه، توزیع سوخت و شبکه های گاز و برق با مشکل چندانی روبرو نیست و گروه های کارشناسی در منطقه حضور دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، عصر یکشنبه ساعت 17 و 11 دقیقه و 59 ثانیه زلزله ای به بزرگی 5.9 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مناطق اطراف شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند و تاکنون چندین پس لرزه بالای سه ریشتری داشته است.
در همین پیوند، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: تاسیسات گازی و شبکه ‌های تغذیه و توزیع در پی وقوع زمین لرزه عصر امروز در منطقه گیلانغرب آسیبی ندیده است و گازرسانی در این منطقه بی ‌وقفه ادامه دارد.
به نوشته پیام رسان وزارت نفت، مجید بوجارزاده از مشترکان گاز کرمانشاه خواست وسایل گازسوز و دودکش ‌های خود را کنترل کنند.

** اعلام آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای تامین و توزیع سوخت
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آمادگی این شرکت برای سوخت ‌رسانی به مناطق زلزله‌زده گیلانغرب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سید‌محمدرضا موسوی‌خواه گفت: بر اساس آمادگی‌های پیش‌بینی شده، وضع تامین و توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی در مناطق زلزله زده مطلوب است.
وی افزود: پس از اطلاع از وقوع زمین لرزه گیلانغرب در ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، کمیته بحران تشکیل شد و این شرکت آمادگی کامل خود را برای تامین سوخت همه وسایل امدادی، اعم از خودروها و بالگردهای سازمان‌های امدادرسان اعلام می‌کند.
به گفته موسوی خواه، ذخایر سوخت منطقه زلزله‌زده بسیار مطلوب است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

** بازگشت پست 63 کیلووت سرپل ذهاب به مدار
مدیرکل دفتر فنی توزیع توانیر نیز گفت: در پی وقوع زلزله، پست 63 کیلوولت سرپل ذهاب از مدار خارج شد اما با عملکرد رله‌ های حفاظتی این پست در کمتر از 10دقیقه به مدار بازگشت.
به گزارش تارنمای وزارت نیرو، «مسعود صادقی» افزود: در صورتی که این زلزله باعث خرابی ساختمان ها شده باشد، احتمال قطع شدن شبکه فشار ضعیف نیز وجود دارد اما بررسی ها در این زمینه ادامه دارد.
گروه های عملیاتی و ارزیاب به منطقه اعزام شده اند تا نسبت به رفع و ارزیابی خسارت های زمین لرزه به شبکه برق اقدام کنند.
صادقی ادامه داد: بر اساس شواهد موجود و گزارش های ارسالی از منطقه، به شبکه توزیع خسارت «شدیدی» وارد نشده است اما برای کسب اطمینان از پایداری شبکه برق، گروه های عملیاتی و بهره برداری در منطقه حاضر شده اند.
مدیرکل دفتر فنی توزیع توانیر تاکید کرد در صورت ضرورت، گروه های عملیاتی از مناطق دیگر نیز به کرمانشاه اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا، از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری در بیست و یکم آبان سال 1396 تاکنون بیش از 6 هزار زمین لرزه در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
این زمین لرزه در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان