بازدید 2254

دانشجویان مخالف نباید رودرروی هم قرار بگیرند

کد خبر: ۸۶۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 06 January 2019

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید برجذب اندیشه‌های مخالف گفت: دانشجویانی که ظهرها وضو می‌گیرند و در یک مسجد نماز می‌خوانند نباید روبروی یکدیگر قرار بگیرند و علیه هم ‌صحبت کنند.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست شورای تخصصی فرهنگی اجتماعی دانشگاه با دستور کار تشکیل دبیرخانه جشنواره قران و عترت، آیین‌نامه اختصاص سالن به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و ایجاد وحدت رویه بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شد.

دکتر عبدالرحمان رستمیان معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر تعامل کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی با دانشکده‌ها تأکید کرد و گفت: تاکنون اردوهای جهادی در دانشگاه رشد خوبی داشتند و توانستند حمایت‌های خارج از دانشگاه را جذب کنند.

حجت‌الاسلام ملک محمدی مسئول مرکز فرهنگی قران و عترت دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیان اقدامات انجام‌شده درخصوص جشنواره قران و عترت پرداخت و گفت: هرساله این جشنواره از سوی وزارت بهداشت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. امسال نیز این جشنواره در ۴۲ رشته برگزار خواهد شد و قرار است برای اولین بار دبیرخانه آن در دانشگاه تشکیل شود.

سپس دکتر فرزین حلب چی، معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح پیش‌نویس آیین‌نامه اختصاص سالن‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سالن‌ها و تالارهای دانشگاه متناسب با پیشینه دانشگاه و تعداد دانشجویان آن نیست پیش‌نویس آیین‌نامه اختصاص سالن به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تدوین‌شده است چراکه معتقدیم به دلیل کمبود سالن‌ها، نمی‌توان فعالیت‌های دانشجویی را محدود کرد.

وی افزود: براساس این آیین‌نامه پیشنهاد شد بانک اطلاعاتی از سالن‌ها و تقویم برنامه‌های جاری دانشگاه تشکیل شود تا در اختیار واحدهای مربوطه قرار گیرد.

حلب چی بر ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید با کمک دانشکده‌ها شیوه‌نامه حمایتی و نظارتی بر فعالیت‌های فرهنگی تعریف شود تا برنامه‌ها در دانشکده‌ها به‌صورت یکسان برگزار شود.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر تغییر نگرش اعضای شورای فرهنگی تأکید کرد و خطاب به نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: شما جوان هستید و لازمه جوانی شور و نشاط است.

وی گفت: به شخصه همچنان از انرژی دوران دانشجویی خود استفاده می‌کنم. اما باید حواسمان باشد دانشجویانی که ظهرها وضو می‌گیرند و در یک مسجد نماز می‌خوانند نباید روبروی یکدیگر قرار بگیرند و علیه هم ‌صحبت کنند. همدیگر را تضعیف نکنید چرا که در این میان یکی دیگر میوه‌های دانشگاه را می‌چیند.

کریمی برجذب اندیشه‌های مخالف تأکید کرد و گفت: زمانی که من دانشجو بودم دکتر نهاوندی ریاست دانشگاه را برعهده داشت. از همان دوران، دانشجویانی که جذب دین، قرآن، اخلاق و اسلام بودند تا به امروز دوام آورده‌اند و در کشور فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر بچه مسلمانی در دانشگاه وجود دارد که در سیاست، فرهنگ و اندیشه خود با شما متفاوت است آن را از خودتان نرانید و ببینید که چطور می‌توانید افراد جدید را جذب تشکل‌های خود کنید.

وی با تأکید براینکه کارهای دانشجویی طیف وسیعی دارد و اجازه دهیم کارهای دانشجویی شکل بگیرد افزود: لازم نیست همه، مانند ما فکر کنند؛ همین‌که افراد به جامعه خود توجه داشته باشند کافی است. اگر خدمت به یک بیمار فقیر، برای یک دانشجوی پزشکی مهم باشد؛ می‌توان انتظار داشت، در آینده که جراح شد، بدون دریافت هزینه بیماران نیازمند را درمان کند. ما باید چنین افرادی را تربیت کنیم. با برخوردهای تند، این نیروها تربیت نمی‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به خاطرات دوران دانشجویی خود گفت: در دوره ما جذب دانشجویان روش‌های دیگری داشت. در آن زمان شهید مطهری در سخنرانی‌های خود به دنبال افرادی بود که مخالف بودند. افراد بی‌حجاب در سخنرانی‌های ایشان شرکت می‌کردند و بعد باحجاب می‌شدند. لذا باید راه‌هایی را بیابید که بتوانید افراد را جذب خود کنید.

وی با بیان اینکه همه دانشجویان صرف‌نظر از افکارشان پاک هستند افزود: دانشجویان نباید رو درروی هم قرار بگیرند. مسئله اصلی این است که کاری کنیم که نخبه‌های دانشگاه از کشور خارج نشوند. دانشگاه زمانی محیطش اسلامی است که نفرات برتر آن، پس‌از اینکه تخصص گرفتند در کشور بمانند و مملکتشان را آباد کنند.

کریمی خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: باید بااخلاق، رفتار و منشمان افراد را جذب تفکرات خود کنیم در این مدتی که در انجمن‌ها فعالیت داشتید چقدر توانستید افراد جدید را دور خود جمع کنید؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از دانشجویان شور و حال فعالیت‌های دانشجویی می‌خواهم. همیشه به اعتراض‌های دانشجویان گوش می‌دهم و سعی می‌کنم مسائلشان را برطرف کنم. باید مسائل دانشگاه، در داخل دانشگاه حل شود. به مسئولان دانشگاه اعتماد کنید مطمئن باشید که من بیشتر از هر فرد دیگری دانشگاه را دوست دارم و خاک آن را توتیای چشمم می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی