بازدید 3590

قالیباف: دولت هر روز فربه‌تر می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه برخی مسؤولان میان مردم نیستند تا شرایط سخت اقتصادی را با پوست و گوشت و استخوانشان لمس کنند، گفت: نمی‌شود شعار انقلابی داد اما عملکرد چیز دیگری باشد.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 04 January 2019
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه برخی مسؤولان میان مردم نیستند تا شرایط سخت اقتصادی را با پوست و گوشت و استخوانشان لمس کنند، گفت: نمی‌شود شعار انقلابی داد اما عملکرد چیز دیگری باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس محمدباقر قالیباف در یادواره شهدای گرانقدر اردکان که شامگاه پنجشنبه در مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه یادواره شهدا یعنی شناخت آنان و ادامه راهشان، اظهار کرد: شهدا همگی از ابتدای انقلاب اسلامی تا شهدای 8سال دفاع مقدس و مدافعین حرم، همگی برای رسیدن به هدفشان از دنیا گذشتند و اگر ایثار و گذشت آنان نبود امروز کشور ما به این استقلال و امنیت نمی‌رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با نگاهی به کارنامه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی تصریح کرد: در این کارنامه ما در بحث توجه به آرمان‌ها و شعارهای اصلی انقلاب که استقلال، آزادی، مردم‌سالاری و توجه به اسلامیت است، کارنامه بسیار موفقی داشته‌ایم، اما در برخی عرصه‌های ساختاری و کارکردی متأسفانه نقاط ضعفی وجود دارد که به عملکرد دولت‌ها بازمی‌گردد.

جوانان در همه ادوار انقلاب تا به امروز پای‌کار بوده‌اند

وی ادامه داد: نگاه کنید جوانان در همه ادوار انقلاب، از دفاع مقدس تا همین امروز پای‌کار انقلاب بوده‌اند و به‌طور خاص در عرصه دفاع و امنیت، کاری کرده‌اند که به اذعان نهادهای امنیتی و بر اساس آمارهای همین نهادها، ایران با وجود قرار داشتن در قلب ناامن‌ترین منطقه دنیا، بهترین آمار از منظر امنیتی را دارد و کشور ما از امن‌ترین کشورهاست.

فرمانده لشکر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تأکید بر لزوم توجه به جوانان به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور گفت: همه‌جا موتور پیش‌برنده کشور و سازنده حرکت‌های افتخارآفرین همین جوانان بوده‌اند. هر جا به آنان اعتماد شده است، پاسخ مطلوب به‌دست‌آمده است. شما نگاه کنید به دوران دفاع مقدس؛ اکثر فرماندهان جنگ تحمیلی جوان بودند و البته موفق؛ زیرا جوان فکر نو، ابتکار عمل، جسارت در تصمیم‌گیری و انگیزه بیشتری دارد.

امنیت فقط بُعد فیزیکی ندارد، بعد روانی، اجتماعی و اقتصادی هم دارد

وی بابیان اینکه امنیت ابعاد مختلف دارد، اظهار کرد: امنیت فقط بُعد فیزیکی و جسمی ندارد، بعد روانی و ذهنی هم دارد. بعد اجتماعی و اقتصادی هم دارد. وقتی اتفاقاتی در کشور می‌افتد که سرمایه مردم به یک‌سوم تقلیل پیدا می‌کند، مردم از نظر ذهنی و از منظر اقتصادی احساس ناامنی می‌کنند. سرمایه مردم کجا می‌رود؟ به جیب چهار درصدی‌ها؛ این را باید گفت و تکرار کرد تا مسؤولان بدانند و بشنوند و درک کنند که مردم در شرایط سختی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخی مسئولان ما متأسفانه میان مردم نیستند و خالی بودن جیب و کارت‌بانکی را درک نکرده‌اند، شرمنده زن و بچه‌شان نمانده‌اند، ناتوان از تهیه جهیزیه نشده‌اند تا شرایط سخت امروز مردم را با پوست و گوشت و استخوانشان لمس کنند و بدانند مردم در چه سختی هستند؛ همین مردمی که همیشه پای انقلاب بوده و هستند و هر جا به وجودشان احتیاج است در صحنه حاضر می‌شوند.

وقتی رابطه جای قانون را می‌گیرد، دلال قوی‌تر از تولیدکننده می‌شود

وی با بررسی شرایط امروز کشور تصریح کرد: وقتی قانون درست اجرا نمی‌شود و رابطه حاکم می‌شود، وقتی فرقی بین تولیدکننده و دلال نیست و حتی دلال و قاچاقچی و قانون‌شکن قوی‌تر هستند، می‌شود همین شرایطی که امروز تولیدکننده ما متضرر می‌شود و کارگاه‌های تولیدی بسته‌شده و به ورشکستگی می‌افتند اما آن چهار درصدی‌های رانت‌خوار هر روز بر ثروتشان افزوده و فربه‌تر می‌شوند.

قالیباف تصریح کرد: نمی‌شود سیاست‌ها انقلابی باشد، شعار مبارزه با فساد بدهیم اما نهادهای مالی و سازمان‌های ما ناکارآمد باشند؛ حرفمان با عملکرد سازمان‌هایمان جور درنمی‌آید.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره بر لزوم جراحی در ساختار اقتصادی کشور بیان کرد: درباره همین موضوعات اقتصادی با همکاری متخصصان جوان درزمینه های مختلف از نقدینگی و ارز و مالیات، تا امور بانکی و تولید و مبارزه با قاچاق طی چند ماه کار پژوهشی و کارشناسی، نامه‌ای مبسوط تدوین کردیم و راهکارهای حل مشکلات فعلی اقتصادی را که گریبان کشور را گرفته، تشریح کردیم و برای سران قوا و برخی مسئولان مرتبط دیگر ارسال کردیم. در آن نامه گفتیم که چطور می‌شود دست چهار درصدی‌ها را از جیب مردم کوتاه کرد؛ البته آن حرف‌ها را زدیم که نتیجه‌اش شایعات و جنگ روانی علیه ما شد طوریکه شروع کردند به شایعه‌سازی که فلانی فرار کرده، اختلاس کرده و ...

وی با پرداختن به وضعیت فعلی دریافت مالیات در کشور گفت: می‌توانید از دو میلیون نفر از مؤدیان کم‌درآمد مالیات نگیرید و در مقابل از صد نفر که الآن مالیات واقعی نمی‌دهند و اگر مالیات واقعی‌شان را بدهند، مبلغ آن بیش از مبلغ مجموع مالیاتی است که آن دو میلیون مؤدی کم‌درآمد می‌دهند، مالیات‌بگیرید.

با تصدی‌گری دولت، اقتصاد هرروز ضعیف‌تر و دولت فربه‌تر و ناکارآمدتر می‌شود

قالیباف در ادامه به نقش مردم در اداره جنگ پرداخت و خاطرنشان کرد: هرگاه مردم پای‌کار بودند، آن کار با موفقیت و پیروزی همراه بوده نمونه آن‌هم حضور مردم در دوران دفاع مقدس است. این مردم بودند که جنگ را اداره کردند و نتیجه آن‌هم عزت برای کشور بود آن‌هم در مقابل دشمنی که از سوی ابرقدرت‌های بزرگ دنیا حمایت می‌شد. اکنون هم اداره کشور با باور به مردم ممکن است نه با اتکا و اعتماد به بیگانه؛ اگر مردم محور اقتصاد و فرهنگ شدند، اقتصاد و فرهنگ قدرت می‌گیرد و البته با تصدی‌گری دولت، اقتصاد هرروز ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر و دولت روزبه‌روز فربه‌تر و ناکارآمدتر می‌شود.

وی افزود: مسئأله امروز ما و مشکل اقتصاد ما کمبود منابع نیست، ضعف مدیریت است. مشکلات هست، نواقص هست؛ اما این کشور دارای منابع فراوان است و از آن مهم‌تر، دارای جوانان توانمند و خلاقی است که می‌توانند با مدیریت درست، ساختارهای ناکارآمد را اصلاح و مشکلات را حل کنند‌.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل