بازدید 23793
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

امسال هیچ پزشکی ماهیانه ۷۰ یا ۸۰ میلیون تومان دریافتی نداشته است/ به نظر قاضی‌زاده هاشمی کفاف نمی‌دهد!

چند وقتی است، شایعه استعفای وزیر بهداشت قوت بیشتری به خود گرفته و حتی برخی نمایندگان مجلس و سیاستمداران، گزینه‌هایی را به عنوان جانشین وی معرفی کرده اند که در میان این افراد، نام‌های آشنایی مانند نوبخت، برادر رئیس سازمان برنامه و بودجه و باقر لاریجانی به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 01 January 2019

مشکلات مالی، دلیل استعفای قاضی زاده هاشمی است/ سخنان نمایندگان، وحی منزل نیست چند وقتی است، شایعه استعفای وزیر بهداشت قوت بیشتری به خود گرفته و حتی برخی نمایندگان مجلس و سیاستمداران، گزینه‌هایی را به عنوان جانشین وی معرفی کرده اند که در میان این افراد، نام‌های آشنایی مانند نوبخت، برادر رئیس سازمان برنامه و بودجه و باقر لاریجانی به چشم می‌خورد.

به گزارش «تابناک»؛ با اینکه مجلس جزو نهاد‌هایی است که اخبار آن معمولا با سرعت بیشتری به گوش ساکنانش می‌رسد، نمایندگان هنوز این خبر را با تردید تأیید کرده و برخی همچنان از جزئیات آن اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون درمان و بهداشت مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره استعفای وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: بنده از این موضوع بی خبرم و اطلاعی ندارم.

نماینده مردم زاهدان در واکنش به مطرح شدن نام برخی افراد به عنوان سرپرست وزارت بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: قطعاً رئیس جمهور باید نخست استعفای وزیر را بپذیرد و سپس در مورد سرپرست این وزارتخانه بحث شود؛ در حالی که روحانی هنوز استعفای وی را نپذیرفته است. برداشت بنده این است که در شرایط کنونی، جابجایی وزیر مشکلی را حل نخواهد کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که گفته می‌شود وزیر به دلیل اختلافات مالی و کمبود بودجه استعفا داده است، گفت: وزیر ادعا دارد با منابع مالی که در بودجه پیش بینی شده، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این وزارت خانه باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، بیشترین افزایش درآمد در زمان وزارت هاشمی رخ داده و عدم توان افزایش بیش از این میزان از دلایل استعفای وزیر است، گفت: این حرف ناحق است. یک نفر آمده، حرف غیر منطقی گفته و همه دنباله رو وی شده اند. الان برخی پزشکان دوازده ماه است، پولی دریافت نکرده اند.

این نماینده همچنین در پاسخ به این که موضوع کارانه‌های نجومی و درآمد‌های بالای پزشکان حتی از سوی نایب رئیس مجلس بار‌ها مطرح شده است، گفت: خیلی‌ها حرف بی ربط می‌زنند. من هم ممکن است از این حرف‌ها بزنم. رئیس و نایب رئیس مجلس بودن دلیل بر درست بودن یک حرف نبوده و سخنان نمایندگان نیز وحی منزل نیست.

از اول سال که افزایش حقوق‌ها را پلکانی کرده اند، هیچ پزشکی ۷۰ یا ۸۰ میلیون تومان دریافتی نداشته است. از آن سو، این مبالغ هم که به کسی پرداخت نمی‌شود. پولی که باید سه سال پیش به پزشک می‌دادند، باید با دلار ۱۰۰ تومان می‌دادند، اما اکنون دلار ۱۴ هزار تومان شده است.

وی در پاسخ به این که دلار سه سال پیش ۱۰۰ تومان نبوده و بالای ۳۰۰۰ تومان بوده و اکنون نیز ۱۴ هزار تومان نیست، گفت: شما منطق ندارید، خیلی از پزشکان ما در حال خروج از کشور هستند و کشور‌هایی همچون اسکاندیناوی و استرالیا، پزشکان ما را روی هوا می‌زنند، چرا؟ چون این پزشک مفت به پای آن‌ها درمی آید.

قوانین ما مشکل دارد. قرار بود در قانون پزشکان تمام وقت کار کنند و پول مناسب بگیرند؛ اما بعد از مدتی دیدند پول نمی‌دهند و کم کم به این نتیجه رسیدند که قوانین در ایران ثباتی ندارد و نمی‌دانیم، این قانون که امسال گذاشته اند سال دیگر خواهد بود یا نه!

در پایان این پرسش مطرح است: دلیل استعفای وزیر چیست؟ او که در این مدت، هر کاری در توان داشته برای پزشکان انجام داده و درآمد آن‌ها چندین برابر شده و تعرفه‌ها هر سال افزایش داشته، ولی هنوز هم پزشکان اعتراض دارند؛ چرا؟ وی در این باره و در پاسخ این پرسش می‌گوید: این گونه که می‌گویند، نیست. به هر حال این بودجه به نظر قاضی زاده هاشمی کفاف نمی‌دهد و به همین دلیل شاید قصد استعفا دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۳۹
بیمه ها اصلا کارانه را پرداخت نمی کنند...فقط روی کاغذه..
پاسخ ها
خانم دکتر
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کجا 70 میدن منم برم
نهایت دریافتی من این برج 17 تومن بوده. برای عمومی
همسرم هم که متخصص داخلی هست با طرح پلکانی که زدن 50 تومن بیشتر نمیگیره
آقای مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
سلام
خانم دکتر عزیز که حقوق 17 تومن رو برای عمومی کم میدونید صرفا جهت اطلاع عرض میکنم که
ما هم مثه شما درس خوندیم و بهترین دانشگاه ممکن هم قبول شدیم ولی پایه حقوق مهندسی تو ایران با مدرک فوق لیسانس یعنی معادل دکترای شما بیشتر از 3-4 میلیون تومان نیست
لطفا برای 17 میلیون ت حقوق ناله نکنید
با تشکر
به خانم دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خوش بحال شما و همسرتون من با ارشد برق تهران تو استپ کار می‌کنم کاش منم پزشکی خونده بودم حداقل الان مثل شما ماهی ۵۰ میلیون گیرم میومد مملکت دست پزشکان است اگر این همه بیمار هست چرا ظرفیت قبولی رو هرسال میارن پایین آیا جز مافیا چیزی هست که اینو توجیه کنه؟ این که کسی نیاد دکتر بشه اما در مهندسی رو باز گذاشتن الان همه شدن مهندس چون ما مافیا نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
من 70 تومن بیشتر نگرفتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
باید اینقدر پزشک تولید بشود مثل کوبا تا هر پزشک در روستا کار کند تا برنگردد بگووید 80 میلیون بیشتر نگرفتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چرا به این پزشکان رای میدین؟ بیا حالا تحویل بگیرین. جوری میگه هیچ پزشکی 80 تومن نگرفته انگار داره راجع به پول خورد صحبت میکنه. اما صفدر حسینی رییس صندوق ملی که 50 گرفته بود رو اونجوری مجبور به استعفا کردن.
زیر خط فقر سیاره پولوتون
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
زیر خط فقرای گلم
عمومی و متخصص رو بیخیال
اینایی که مرکز تصویربرداری پزشکی دارن چاه نفتای عسلویه حکم بقالی داره واسشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
وقتی ما مهندسی قبول شدیم، هیچ کس نمی رفت رشته تجربی و افت بود! بی برنامگی آقایون الان وضع به جایی رسیده که دکتر شدن و تریلیاردر و ما هم دنبال بدبختی خودمون
بعد هم ادعا میکنن که ای این مملکت میرن دکترا. به خدا هیچ جا مثل ایران پزشکا حکومت نمیکنند. حقوق خوب. تعهد پایین. حتی اگه یکی رو ناقص هم بکنن تبرئه میشن. هفته پیش استاد دانشگاه دندانپزشکی، 2 تا دندون از بچه 4 ساله من عصب کشی و پر کرده و گفته از 20 تا دندونش، 16 تاش خرابه و نوبت زده این هفته برم. عکس دندوناشو به یه دکتر دیگه نشون دادم، میگه این بچه دندونای دائمی اش تا یکسال دیگه در میاد. آدم میمونه با این استااااااااااد چیکار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
صندوق ببمه باید خالی بشه تابه شما حقوق بدن80میلیون خوب فردا من حقوق بازنشستگي نداره همه رو دادند دارا برند خارج تفريح وخونه بخرند است پبش بعض از پزشکا که میری اهميت نداره سلامت مریض فقط پول میبینند
پس قسم پزشکیتون چی شداست حقوق پزشگان با مابقیه تحصيل کردگان تناسب دارد در کشورهای دبگر حقوق پزشك چند برابر حقوق گارگر است
اقلب وزبر است شما میلیاردر هستید ملاقات خود رادادهاید با خبر ق
لطفا درج بشه واسه عبرت جوونا
| Germany |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
یه توصیه به جوونا
شاید بی ربط به نظر بیاد ولی مفیده
با پزشک ازدواج نکنین
خانم من پزشکه و با اینکه فوق لیسانس از فردوسی دارم نمی تونم یک پنجمش هم درآمد داشته باشم.
پراید دارم. بچه ام سوار ماشین من نمیشه میره سوار مزدای مامانش
تو مهمونی اول به خانومم سلام می کنن. بعد اگه منو دیدن یه احوالی هم از من میپرسن
در حال حاضر هم خونه خانمم زندگی میکنم. چون خودم توانایی خرید خونه نداشتم

زندگی خفت باری دارم. کاش نون خشک میخوردم ولی با یکی هم جیب خودم بودم
امین
| Germany |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
کاملا مشخصه که دوست بی انصافی که نوشته خودش 17 و همسرش 50 میلیون حقوق میگیره، با چه نیتی این دروغ رو سر هم کرده. برادر من پزشک عمومی شاغل در یک منطقه بد آب و هوا است و من به شرافت ام قسم میخورم که حقوقش به 7 میلیون نمیرسه که اون هم با تاخیر چند ماهه پرداخت میشه. بی انصافی و عقده گشایی در میان مردم ما موج میزنه
آریان
| Australia |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
.با سلام. من در استرالیا دانشحوی دکترا هستم
در اینجا حقوق یه پزشک عمومی حدودا 110 هزار دلار استرالیا هستش . حقوق یه معلم 75 هزاردلار، یه
یه مهندس 82 هزار دلار و حتی کارهای ساده تر مثل کار در مزرعه و عیره نصف یه پزشک درامد دارن و اختلاف درامدی خیلی پایینتر از ایران هستش.
برای یه پزشک متخصص درامد حدود 200 هزار دلار در سال هستش.
ایران بهترین کشور برای پزشکان هستش بدون شک
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دقت کردید که چرا متخصصان پزشکی کمتر هوای مهاجرت به خارج دارند. چون اینجا دارند 50حداقل برابر حقوق معمولی درآمد کسب می کنند. و مالیات هم .
کم می دهند.
اکثر مردم از رفتن این وزیرخوشحالند. پزشکان با این درآمد ها از طبقات معمولی فاصله گرفتند و این در . رفتار پزشکی آنها مشهود است.
ارادتمند به خانم دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خوش به حالتان خانم دکتر
با مدرک پزشک عمومی دارید ماهی 17 میلیون می گیرید در حالی که ما با مدرک دکترای تخصصی از بهترین دانشگاه ایران خیلی بگیریم 3 یا 4 میلیونه!!!! همسرتان هم ماهی فقط 50 میلیون ناقابل می گیره! بیچاره مدیران نجومی را به خاطر ماهی 30 میلیون تومن به سیخ کشیدند و بی آبرو کردند ولی شما قشر پزشکان جوری راجع به 50 میلیون و 70 و 80 میلیون حرف میزنید که انگار راجع به 80 هزار تومان حرف میزنید! نماینده محترمممم آقای شهریاری هم توجه داشته باشند که هیچ جای دنیا از جمله آمریکا و استرالیا و کانادا مدرک پزشکی ایران را دربست قبول ندارند و شما باید در آزمونهای بسیار سختی شرکت کنید تا بتوانید مجوزطبابت در کشورهای غربی را بگیرید. لطفا این حرف ها را برای عوام نزنید. هیج جا برای شما نماینده مردممم مثل ایران نمیشه که حقوق کارگر ماهی 1 میلیون باشه و حقوق پزشک ماهی 70 میلیون!!! شما اصلا از وضع کارگر و کارمند دولت خبر داری؟ از وضع مهندسان خبر داری؟ معلم ها را میدانی در چه فلاکتی هستند؟ بودجه آموزش و پرورش را میدانی که دانش آموزانش دارند از فقر بودجه در آتش می سوزند و اون وقت شما راجع به ماهی چند ده میلیون کارانه پزشکان مثل پول خرد تو جیب تان صحبت می کنید؟!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
آقای دکتر خارج کشور برای همه منخصص ها در هر زمینه ایی سرو دست می شکونن به شرطی که طرف سواد داشته باشه
مطمن باشین اگه این دکترا اونور خاطر خواه داشتن یک لحظه پیش ما مردم نمی موندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
والا ما هم به اندازه این دکترا درس خوندیم. درسمونم خیلی بهتر بود به راحتیم میتونستیم اون موقع قبول بشیم. مساله حقوق به کنار ولی این خود برتر بینی برخی از پزشکان واقعا دیگه بیخوده. شما هم درآمدتون از همین مردمه. پس احترام بذارید به مردم.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
پزشکی که برای یک جراحی 4 ساعته از ما 50 میلیون تومان گرفت،چطور نمیتونه ماهی 80 میلیون در بیاره؟؟؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
پزشکان محترم در جامعه ما حقوق هیچ کس به اندازه میزان تلاشش نیست ولی حقوق شما در برابر میزان تلاشی که کردید و کاری که میکنید و مسئولیتی تقبل می کنید و سوادتان به اندازه هیچ کجای دنیا نیست!!!! یه پزشک عمومی مگر به اندازه من مهندس فارغ
التحصیل فوق لیسانس دانشگاه دولتی درس نخونده تازه قبل کنکور توی دوران دانش آموزی ضمن با استعداد تر بودن دانش آموزان ریاضی نسبت به تجربی دروس سنگین تری هم داشتند پس چرا من مهندس باید بعد از 12 سال سابقه کاری با کلی اضافه کار و صبح تا شب سرکار بودن بگیرم 3 میلیون و یه پزشک عمومی بگیره 17 میلیون و متخصص بالای 50 میلیون تازه شما که دارید بیشتر پول در میارید به اندازه ما هم مالیات نمی دید و با امضا گرفتن یه برگه تعهد نامه از ملت تعهد کتبی در قبال عدم مسئولیت اشتباهاتتان هم می گیرید در حالیکه ما بابت ساده ترین امور باید پاسخگو باشیم!!!! چرا باید در جامعه ای که یه کارگر ساده 1 میلیون حقوق میگیره یه مهندس تازه فارغ التحصیل با 16 سال درس خوندن 1.5 میلیون و یه پزشک عمومی 17 میلیون و یا پزشک متخصص بالای 50 میلیون حقوق بگیره!!!! در کدام کشور پزشکش بیش از 50 برابر پایین ترین فرد جامعه حقوق میگیره!!!! چرا باید شماها آنقدر حقوق بگیرید که در کاخ زندگی کنید خودتون و بچه هاتون سوار ماشین میلیاردی بشید و مدام از جیب ما سفر خارج باشید و بقیه مردم گرفتار نون شب و اجاره خونه مگه شما چه کار کردید چقدر سواد دارید چرا باید با بقیه مردم فرق داشته باشید!!!! چرا در این کشور باید وزرات نفت و بهداشت حقوق بسیار بالاتر از بقیه بگیرن!!! چرا یه پرستار که با رتبه بسیار بالا در کنکور قبول شده باید از من مهندس باید بالاتر حقوق بگیره اونهم کشوری که نیاز به تولید داره نه دلالی و تجارت!!!! پزشکان ما همه دلال و تاجر و ملاک مسکن شدند و با درآمدهای کلان بازار را به هم ریخته و پادشاه شدند!!!! واقعا چرا!!! اگر کارمندان وزرات بهداشت مخصوصا پزشکان و وزارت نفت و گاز حقوق عادلانه دریافت کنند می توان به همه مردم ایران حقوق عادلانه پرداخت کنند چرا باید حق و حقوق امثال من بره تو جیب پزشکان!!!!! پزشکان دیگر مردم را آدم حساب نمی کنند!!!! مسئولین محترم به این وضعیت پایان بدید حق و حقوق هر کس به اندازه میزان سواد و تلاش و تجربه اش باشه و مثل بیشتر جای دنیا حداکثر حقوق فرد حقوق بگیر 8-10 برابر حداقل حقوق باشه و هر کس حقوق و سرمایه بیشتر داره مالیات بیشتر بده، نمیده به زور بگیرید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خدمت اون دسته از دوستانی که مدرک کارشناس ارشد و یا دکتری خودشون رو و همچنین حقوق دریافتی شان را با اطبا مقایسه می کنند عرض کنم شما یک فاکتور مهم رو در این مقایسه جا انداختید و اون هم نیاز جامعه و مردم به پزشکی و دندانپزشکی هست. جامعه و به طور کلی صنعت نیاز چندانی به مدارک ارشد و دکتری مهندسی نداره ولی در بسیاری از مناطق محروم کمبود کادر درمانی به شدت احساس میشه . از یک طرف در رشته های مهندسی با ازدیاد تحصیل کرده مواجهیم از یک طرف در بخش بهداشت و درمان به صورت قطره چکانی دانشجو پذیرش می شود و همه ما قربانی عدم سیاست گذاری درست در بخش آموزش کشور هستیم . باز شما ها خیلی وضعتون خوبه که ۳-۴ میلیون میگیرید این حقوق ها در شهرستان ها جزو رویاهای دست نیافتنی به حساب می آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
در آلمان بالاترین حقوق مربوط به رفتگران است. بعد از آنها آتش نشان‌ها بالاترین حقوق را دارند و رتبه سوم حقوق بالا معلمان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
انتخاب طرح سلامت اقلب وزبر مرگ عباس کیا رستم بود خدمات پزشکی در حد گونه بیساوو و در یافت پزشگان در حد سویس اگه پزشکی رفته زنده موندی شکر کن
ی
ناشناس
| Denmark |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
مردم بدونین پزشک ایرانی در خارج کشور شانسی برای کار پیدا کردن نداره.
اگه هنر کنه و چندین امتحانو قبول بشه (که نمیشن و محبور میشن کارای غیر پزشکی کنن) باید به یه حقوق معمولی رضایت بدن. تازه از همه اینا گذشته روابط عمومی بلد نیستن که اینجا یک اصله.
بدجوری مردمو گیر آوردن تو ایران، دلیلشم اینه که یه پزشک به عنوان وزیر بهداشت و نظام پزشکی انتخاب میشه، قانونم کاری نداره با هاشون.
ناشناس
| Denmark |
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
این بدبختایی که میان اینجا میگن ما از عوام بالاتریم و خونمون رنگینه، خیلی تو زندگی خفت کشیدن. بعدم رفتن از یه جای در پیت یه مدرک گرفتن که بگن ما با بقیه فرق داریم. آدم دلش میسوزه برا بیچارگیشون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
یک پرفسور دانشگاه از همسر محترم شما بیشتر درس خوانده و تخصص دارد ولی قدر همسرتان پیشکش قدر خودتان حقوق نمی گیرد که به اندازه فوق لیسانس رشته های دیگر تخصص دارید در نتیجه پزشکان مواظب باشند انسان از سیری زیاد هم می ترکد
به نظرمن درست نمی فرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
در جوابیه خانمی که خود را پزشک معرفی نموده با ماهی 17 میلیون تومان ،ان هم این ماه،دروغ محض است،،!!!!!بهتر است به یک مرکز درمانی جهت بیماری پارانوئیا برده شود.در مورد شوهر جان گرامی هم ایشان دوست دارند شو هری داشته باشند،با چنین حقوقی.
درست است کارانه پزشکان را دولت وقت مصوب نمود ،اما طرحی بود که سالیانی در دولت های قبل هم دنبال می شد تا رابظه مالی پزشک و بیمار قطع شود اما صحبت های این ادم نیز گزافه گویی و ناشی از پز و بیماریست.
زهرا
| Germany |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
پزشک جزو قشر الیت جامعه هست. البته که خونش رنگین تره بله که مهم تره
شما هم برو درس بخون تا خون ات رنگین تر بشه
رفاه ما باید تامین بشه. صریح هم میگم با حقوق 10 تومن نمی تونم زندگی کنم. باید مطابق با میانگین جهانی پزشکان حقوق بگیرم و قوانینی تصویب بشه تا به منه پزشک مصونیت بده. تا هر عوامی جرات نکنه به منه پزشک توهین کنه
هر چند درج نمیشه. ولی سخن حق درد داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مثلا از کجا میفهمن بیشتر از ۷۰ ملیون در نمیارن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
زهرا خانم مردم كه نبايد جور برآورده كردن كمبودها و آرزوهاي شما رو بكشن، توي كشور هاي پيشرفته حقوق ها تفاوت زيادي با هم ندارند پس خودتونو اقليت و تافته جدا بافته ندونين
اگر واقعا در مورد پزشكان اين موضوع را بيان كرده است، و وزارتخانه را در اين پنج سال اين گونه اداره كرده، بايد گفت كه فاتحه اين كشور در اين بخش خوانده است. طرح سلامت اين دولت هم جز بدبختي براي مردم چيزي نداشت. هزينه هاي درمان سرسام آور است و دفترچه خدمات درماني نيز بازي در آوردن براي مردم.علي بركت ا...
طفلکیا فقط ماهی بیش از 150 میلیون تومن کارانه میگرن و از اون طرف حقوقشون 69 میلیون تومن در ماه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
آقا چرا حرف در میاری؟
هر جا این مبلغ رو میدن آدرس بده نصفش رو صافی برات کارت به کارت میکنم
مرد حسابی من موهام و جوونیم رو سر پزشکی از دست دادم. الان با یه مدرک عمومی نهایت 12 تومن میگیرم و مدام هم توهین میشنوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دکتر عزیزی که با پرچم امریکا پیام میدی. توهین دیگه چرا عزیزم؟ ما که همیشه به دکترامون بیشترین احترام رو میگذاریم. کجا کی جرئت کرده به دکتر مملکت توهین کنه اونم وقتی که هر لحظه امکان مریضی و گرفتاری برامون هست
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
بنده دکترای انگل شناسی با25 سال سابقه کار دارم اما هیت علمی نیستم حکم بنده 5میلیون وصدهزارتومان است .شما که می دونید رشته آزمایشگاه علوم پایه پزشکی است ودروسش چقدر سخت است شما که پزشک عمومی هستید وماهی 7 تاکشیک 24 ساعته میدید دوبرابر بنده دریافتی دارید وناراحت هم هستید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
داشتن در امد 70 تا 80 ميليوني براي پزشكان سهامدار بيمارستان از جمله خود جناب وزير كه خنده داره من چون در رابطه با اين اقايان هستم ذر امد اكثر جراحان پلاستيك و قلب ..... غيره بالاي 3ميليارد تومنه...متاسفانه تا سطح دانش مردم ايران بالا نره همين وضعه و درست شدني نيست.تا وقتي 96 در صد ام ار اي و ازمايشها بي جهت نوشته ميشه همينه و هميشه كمبود دارو ا
خواهيم داشت.تنها راه نجات از زير سلطه اين پزشكان بالا بردن اطلاعات و دانش مردم است
اغلب پزشکان روزی 10 میلیون تومن فقط در دو ساعت حضور در مطب در می آورند ! آقا یارانه مان که قطع کردند به دکترها دادند بندگان خدا سیر نشدند حالا این شندر غاز حقوق را هم قطع کنید به این نجبا بدهید که ناراحت نشوند مای اراذل هم با علف هم زنده می مانیم البته اگر پیدا شود چون علف هم کیلویی 2000 تومن است
یعنی فقط پزشکا میرن؟
مهندسا و متخصصبن علوم پایه، انسانی و هنر نمیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اتفاقا پزشک ها نمیتونن برن. هرجا برن باید دوباره درس بخونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کی گفته پزشکای ایرانی را اسکاندیناوی تو هوا میزنن.اینا همش طاقچه بالا گزاشتن خودشونه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
این که پزشکان ما در این کشورها امکان کار دارند حرف ی مزخرف است. دوست بنده متخصص ارتوپدی است. اما در آمریکا باید دوباره جنرال بخواند. اصلا پزشکی ما را قبول ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
پرستار بدبخت شب و روز بالا سر مریضه
پزشک فقط دستور میده و قصورشم پرونده سازی میکنن و لاپوشونی و حقوق پزشک هم دهها برابر پرستار درحالیکه همون استرالیا حقوق پرستار بالاتر از پزشک و احترامشم بیشتره..
پزشکا سیرایی هم ندارن چه پولی
آقا.....پزشک ها نابود کردن مملکت رو.... برن جایی که پول بیشتر گیرشون میاد؟؟؟
مالیات هم نمیدن؟؟!!!
باید پزشک مثل باقی اقشار سطح درآمدی مشخص داشته و مالیات بدهد...
پزشکی که ما باید بهش اطمینان کنیم پول نقدی میگیره .خوب چطور میشه به این فرد اعتماد کرد؟؟؟!!!
سلام ازامور مالی بیمارستانهای دولتی سوال شود معلوم می شود دریافتی پزشکان چقدر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بستگی به در آمد بیمارستان و جراحی کردن یا نه درآمد متخصص بین ۱۵ تا ۳۰۰ ملیون و عمومی بین ۸تا ۲۰ ملیون متغیر هست
اینجا وزارت خونه پزشکان متخصص هست چرا فرد دیگری غیر از متخصص وزیر نمیشود ما دکترای داروسازی و دندان و دکترای پرستاری و فیزیو و ..هم کم نداریم
اين آقايان پزشك از ابتداي طرح تحول سلامت آنقدر پول به جيب زده اند كه هرچند نفر گروهي تشكيل داده اند و براي خودشان درمانگاه و بيمارستان خصوصي داير كرده اند و ديگر حاضر نيستند براي بيمارستان هاي دانشگاهي كار كنند و عملا طرح تحول سلامت با شكست دهشتناكي دچار شده است. يك وجدان بيدار بگويد اين پزشكان از كجا اين همه پول در آورده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
قربونت حرف دل مردم میزنی
با پول هم همه کاری میکنن...پر از قصور پزشکی هم هستن که براحتی لاپوشونی و پرونده سازی میکنن
تابناک، خبر محکومیت دو زن و شوهر پزشک در اصفهان یکی به 20 و دیگری به 10 سال زندان به جرم واردات اجناس تقلبی و پروتز تقلبی را پوشش بده، بذار همه بدانند که فرقی نمیکند در چه لباسی هستن، اگر جرمی مرتکب شوند برخورد میشود. ضمنا این دو به پرداخت 120 میلیارد تومان محکوم شده اند. حتی رادیو ...... هم پوشش داد این خبر را، نقطه چین گذاشتم سانسور نشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
فکر کردی این پول با توجه به سرمایه ای که جمع کردن عددیه؟؟؟ نگران محکومیت چند ساله هم نباش درست میشه و چند روز دیگه میبینی اون ور آبن
مدرک یک پزشک معادل کارشناسی ارشد است اما حقوق یک شخص با مدرک دکترای تخصصی بع یک سوم حقوق یک پزشک نمیرسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
یک صدم. این نماینده با تخفیف میگه 80 میلیون بیشتر نمیگیرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
بیسواد لیسانس 140 واحد فوق لیسانس 32 واحد نهایتا بزاریم روش 180 واحد پزشکی عمومی 290 واحد هست که به مراتب از 180 واحد بیشتره.اگه نمیدونیدم بدونید واحد براساس ساعت های اموزشی هست فوق لیسانس با دو روز کلاس در هفته و بقیش یللی تللی و پایان نامه میدون انقلابی(صد البته نه همه) ابدا قابل مقایسه با پزشکی 24 ساعته نیست
ماهیانه 40 میلیون به پزشک بدهید میشه 12 تا پراید سالیانه، بد نیست.
کاشکی حرف مفت زدن مشمول مالیات و جریمه سنگین میشد. فرمودند: "اسکاندیناوی و استرالیا، پزشکان ما را روی هوا می‌زنند". تا آنجاییکه اطلاع دارم استرالیا مقررات و دستور العمل های سختگیرانه و جدی برای ارزیابی هر انکس که مدعی پزشک بودن است دارد. پزشکانی که در کشور ما تخصص گرفته اند در بهترین وضعیت و در صورت گذراندن همه مراحل ارزیابی که اصلا هم آسان نیست به عنوان پزشک عمومی در کشور استرالیا مشغول به کار میشوند و بس. اگر این روی هوا زدن است، بسم الله! بهتر است نماینده محترم قبل از افاضه تحقیقی در این مورد بفرمایند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
هر چه من میگم هیچی نگم نمیشه
برادر من بنده یک پرستار هستم با 30 سابقه کار در کنار شما پزشکها
دیگه هرکی ندونه که بنده و امثال من با خبریم که شما چی ناعادلانه دریافتی دارید.
هیچ حساب و کتاب ثبتی ای در دریافتی های شما عیان نمیشه چون قانون که اکثریت قشر شما پزشکا در مجلس ، دولت ، وزارتخانه و جاهای تصمیم گیرنده این مملکت نفوذ کرده اید براش سکوت میکنه .بنده شهادت میدم که دستمزد حداقل متخصص های شما ناعادلانه ترین و غیر منطقی ترین پرداختهاست. تاکید میکنم که دستمزد نه حقوق ....شما اشل حقوق هایتان مثل همه کارمندان است اما وای به دستمزدها و کارانه ها و دریافتی مطبهایتان
بذارید همینجا سکوت کنم و بیشتر از این حرفی نزنم و فقط یک جمله که وای به حال این مملکت که پزشکش کاسب باشه و کاسبکار!!؟
خودتان میدونید که من چی میگم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
واقعا صحیح فرمودید ممنون از نظر شما
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
زن داداش خانم دردانمارک پرستار است ماه قبل کفته متخصص اطفال به عنوان کمک پرستارزیردست من کارمیکند وتا پروسه آن کشوررونگذرونه ودیپلم اونجارونگیره وبعد امتحان پزشکی خودرونگذرونه به عنوان پزشک عمومی هم قبولش نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
اتفاقا درست می فرمایید چون کشورهایی مثل استرالیا و امریکا به هیچ وجه مدارک پزشکی ما را قبول ندارند و پزشکان ما تازه باید اونحا بروند درس بخونند تا قبولشان کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دردانمارک یک پزشک ایرانی(برادر خانم بنده)به ایشان گفته اند باید یک دوره دوساله بگذارنی سپس امتحان بدهی تا بپذیریمت به عنوان پزشک .اونی را که توهوا میزنند کبوتر است نه پزشک های پرمدعای ایرانی.
بر خلاف گفته ایشان د ر غرب باید یک دوره یک تا یک و نیم ساله را بگذرانند تا بهه عنوان پزسک بتوانند کار کنند. انجا این درامدهای بی خساب و کتاب و فرار مالیاتی هم خبری نیست و باید پرشکان برای بیمار وقت بگذارندو درست معاینه کنند و در تعداد بیمارانی که در روز می بیند هم محدویت دارند و باید برای بیمار شرخ بدهند چه مشکلی دارد و راههای درمانش چیست اینها کارهایی است که پزشکان ما اصلا بلد نیستند.
جناب سوال اینه که چرا اینقدر باید تفاوت بین حقوق رشته های مختلف باشه؟
چرا درآمد کسی که متخصصه باید چندین برابر درآمد یک دکترای عمران باشه؟
هرکسی پزشکی قبول شد تعهد ده ساله بگیرید راحت دیگر کسی هم فرار نمیکند. این حرفها دروغ است پزشک متخصص در اسکاندیناوی نهایت دریافتی اش 10 هزار دلار است یعنی 120 میلیون الان ایران پزشکهای بخش خصوصی بالای 200 میلیون میگرند ابن حرفها فقط سیاه بازی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تازه با دلار الان. قبلا پزشک های ما 10 برابر پزشکان اسکاندیناوی درآمد داشتند و یک دهم آن ها خرج.
کشور پزشک ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تازه اونجا 70 درصد مالیات میدن. اینجا از 10 درصد مالیات هم به راحتی فرار میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
این اسکاندیناوی که گفتی معلمش هم 60 میلیون میگیره
بنده خدا راست میگه..80 میلیون نکرفته اند...180 میلیون گرفته اند..
وقتی رییس یک کمیسیون مجلس تا این حد غیر منطقی حرف می زند از بقیه چه انتظاری می شود داشت. ایشان واقعیتهای روزانه و آشکار وزارت بهداشت را کتمان می کنند . اگر نایب رییس مجلس اشتباه می کند پس چه تضمینی هست که رییس کمیسیون مجلس درست بگوید.
اقای نماینده مگه شما در دانشگاه کار می کنی که این حرف را می زنی. بله امسال نگرفتند چون کفگیر دانشگاهها با این طرخ مسخره به ته دیگ خپرده است کارانه پزشکان عقب افتاده است اما دولت باید ان را پرداخت کند من در علوم پزشکی شیراز کار می کنم اونقدر اش شور شد که مجبور شدند برای کارانه سقف هشتاد میلیون تومان در ماه بگذارند یعنی قبلش بیشتر بود و حالا سقف گذاشتند. هر پزشک متخصص علاوه بر دریافت حقوق پانزده میلیون تومانی، هر ماه حدود سی تا هشتاد میلیون تومان کارانه دریافت می کند .
کارانه غیر از حقوق است و مشمول افزایش پلکانی نمی شود. یعنی هر پزشک متخصص علاوه بر حقوق، کارانه حدود پنجاه میلیونی دریافت می کند.
جالبه حرف این نماینده کمیسیون بهداشت و درمان. اگر درآمدهای نجومی جامعه پزشکی کم شده و آن هم عده ای انگشت شمار پزشک از کشور کوچ می کنند، بفکر افتاده که ما پزشکها را تربیت کردیم و هزینه دادیم آنها مفت می زنند. عجبا!!! این همه مهندس و دکتر در رشته های علوم پایه و مهندسی که با هزینه این مملکت تحصیل کردند و باید برای آبادانی و ساخت همین مملکت حداقل حقوق و دستمزد، شرایط زندگی مناسب امنیت شغلی و غیره داشته باشند تا بمانند ولی ندارند و میروند تا به ملت کشورهای دیگر خدمت کنند کسی ککش نمی گزد. اگر نماینده و تصمیم ساز این مملکت نماینده بود آسیبی که از بابت فرار این همه فارغ التحصیل دکتری علوم پایه و مهندسی آنهم از فارغ التحصیلان با کیفیت این مرز و بوم به کشور می رسد باید سالها قبل بیدارش میکرد که کاری کنند تا مهاجرت معکوس روی دهد تا شاید آینده کشور امیدوارکنند باشد. پزشک ما تا تجهیزات پزشکی و همه امکاناتی که استفاده میکند نباشد هیچ کاری از دستش بر نمی آید. چرا باید ماهانه ده ها میلیون درآمد داشته باشد ولی بقیه جامعه علمی و دانشگاهی حقوق بخور و نمیر داشته باشند.... اینجا بهشت پزشکان و دلالان هست، کجا بهتر از اینجا. اینقدر حقوق پزشکان بالا بردند که همه دانش آموزان خوب هجوم آوردند به علوم تجربی. فاجعه هست که ما در آینده مهندس و علوم پایه ای خوب نداشته باشیم.

کی میخواهیم قدری فراتر از صنف و گروه و دسته خود، به آینده این مرز و بوم بیاندیشیم نمیدانم!!!
همون باقر خوبه
ججناب نماینده محترم، محض اطلاع شما عرض کنم که بیخود مردم را تهدید نفرمایید! هیچ کدام از کشورهای اروپای غربی به پزشکان فارغ التحصیل ایران کار نمی دهند، مگر این که جوان باشند و دوباره از نو تحصیل کنند. شما و وزیر پزشکان در بهترین حالت از دنیا بی خبر هستید که چنین لافی می زنید. من سالها در دانشگاههای ممتاز اروپایی تحصیل و تدریس کرده ام و مطمئن هستم که راه پزشکان ایرانی به هیچکدام از کشورهای مرفه غربی باز نیست! هیچ کجای دنیا هم به اندازه ایران درآمد نخواهند داشت و در ازای درآمدشان مالیات زیادی خواهند پرداخت و مسوولیت قانونی زیادی هم در قبال بیمار خواهند داشت که در ایران به لطف مسوولانی مثل شما اصلا ندارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دکتر حسینی مدرس خیلی ممتاز ! اگه انگلیسی در حد مبتدی بلد باشی میتونی با یه سرچ ساده تو گوگل امار بالای پزشکان ایرانی مشغول فعالیت در امریکای شمالی رو ببینی
کار جناب وزیر به نظرم درست بود. بودجه وزارت بهداشت رو باید افزایش داد. الان معوقات کادر درمانی به 8 ماه و بیشتر هم رسیده
من با همون حقوق 3 تومن دارم زندگی میکنم و 600 طلبم. بیمارستان هم امروز و فردا می کنه. پسرم امریکا مشغول تحصیل هست و واقعا در تامین ارز ماهانه اش موندام.
از مردم هم مدام بی احترامی میبینیم. چندین بار خاستم مهاجرت کنم اما بخاطر عرق ملی و کمک به هم وطنان نرفتم.
پاسخ ها
عوام دردمندتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ناقلا نکنه پسرتم داره پزشکی میخونه چهار روز دیگه بیاد ...؟؟
آمریکاخودشون پزشک دارن بهتر تر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کسی می تونه ادعای ماندن برای کمک به هموطن بکنه که مریض ها را رایگان درمان کنه . کسی که ماهی 80 میلیون می گیره ، نمی تونه همچین ادعایی داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
ناشناس 23:18 شما رایگان کار می کنی ؟ شما به این زرنگی مواظب باش ندزدنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
ترا بخدا قریب به اتفاق پزشکان ما متعهد هستند . بابا آنها هم ایرانی و وابسته به کشورمان هستند. پزشکان عزیز دستشان درد نکند .واقعیت مسئله این است بیمار در ایران زیاد می باشد قبلا تعداد معتادان کم بود مثلا. اما الان زیاد هستند و دیابت کم بود الان زیاد شده و یا سرطان پس خرجمان هم زیاد شدهاست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
طلب شما 600 میلیون است؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
به نظر می رسد هرچه که به وزارت بهداشت بدهند دردی را دوا نخواهد کرد چون به پزشک ها و ستاد وزرات می رسد و پرسنل دیگر سرشان بی کلاه می ماند همانگونه که خودشان گفتند پاداش پایان خدمت کارکنان از سال 94 تا کنون پرداخت نشده است حال اگر جمه دیون وزارت خانه از بابت این موضوع را با پرداختی ها تحت عنوان کارانه به پزشکان و مدیران و ... را ببینید متوجه موضوع می شوید بیشتر بهانه است
چه دلیلی دارد که یک پزشک بیشتر از ماهی ۳۰ میلیون تومن درآمد داشته باشد؟حال با هر تخصصی هم که باشد.مگر یه مهندس تو شرکت مایکروسافت چقدر در سال درآمد دارد؟متاسفانه اشتباهات زیادی در گذشته اتفاق افتاده و الان ملت باید چوبش را بخورند.
مرد حسابی یک کشور رو مهندسان می سازند نه پزشکان .هیچ کجای دنیا مثل ایران پزشک ها حقوق نمیگیرند. یه پزشک درآمد ماهیانه اش صد برابر یه مهندسه تو ایران . در صورتی که در هیچ کجای دنیا این طور نیست
قاضی زاده با طرح سلامت جیب مردم را خالی و به جیب پزشکان ریخت، واقع بین باشیم
با اون تیتر غلط انداز و اون مصاحبه جانبدارانه تون
درآمد پزشکان نسبت به بقیه اقشار جامعه غیرمنطقی بالاست! چرا یک پزشک می تواند متوسط بالای 15 میلیون تومان درآمد داشته باشد! چرا از پزشکان مالیات نمی گیرید!
خداییش کیا مملکت ما را اداره می کنند. این از منطق این آقا و اون هم از اون وزیر ناکارآمد
هیچ جای دنیا پول مفت مثل ایران به پزشکان نمی دهند! دلیل مهاجرت برخی پزشکان هم درآمد بالای آنها و سرمایه گذاری و زندگی بهتر در خارج با پولهای ایرانی است. من الان پزشکانی را می شناسم که سالی شش ماه در کانادا و اروپا هستند و با چند ماه کار در ایران خرج زندگی لاکچری آن طرف را در میاورند. بخواهید تک تک آدرس بدهم
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دقیقا درست می گویند. طرف زنو بچه اش در آمریکا دربهترین شرایط زندگی میکنند . سالی چند ماه می اید اینجا و با لابی هایی که پزشکان برای قشر خودشان درست کرده اند هر روز چند تا عمل جراحی میکند و سپس با دست پر بر می گردد آمریکا تا مواهب این وزیر را در آنجا خرج خوشگذرانی کند. خیی خوشحالم این وزیر رفت. انشالله نفر بعدی یک مدیر باشد و نه لزوما یک پزشک
اقاي وزير با كمال احترام به بهترين نحو به نوبه خود به اين مملكت حيانت فرمودن با افزايش بي دليل و سر سام أور دارمد پزشكان
از قیمتهایی که برای دلار داد معلومه که چقدر بقیه حرفهاش هم حقیقی و مستند هستن!!!!!!
دلار 100 تومن مال دهه شصته
بابا یکی مقایسه کنه یک پزشک در کشورهای دیگه دنیا نسبت به متوسط کشور خودش چقدر درآمد داره .. مگه اون پزشک درس نخوانده و یا زحمت نمیکشه . بیچاره مردم اینجا باید فقط تاوان بدهند.. الان پزشکی شده تجارت . خوب پزشک هم یکی از افراد این مملکت هست که با امکانات اینجا پزشک شده و کسی هم منکر زحمات پزشکان نیست ولی انصاف هم خوب چیزیه .. اگه سختی هست برای همه باید باشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
احسنت آفرین
هیچ کجا پزشکانی که در ایران درس خوانده اند را روی هوا نمیزنند پزشکان ایرانی معتبر هم همه تحصیل کرده دانشگاههای خارجی اند ایشون هم پزشکه و توقع دارن درامدشون شبیه پزشکاب امریکایی دلاری باشه اگر اینجوره پس کارگر معلم و پلیس هم باید ماهی سی چهل میلیون بگیرن
چرا مهندس های بیچاره رو نمی گید که این روزها به نون شبشون محتاج شدن، مهندسا روهم کشورای دیگه رو هوا میبرن، تا چند وقت دیگه شما می مونید و بچه های بیسواد خودتون که به زور پولای بادآورده ی شما و سهمیه و پارتی رفتن دانشگاه ، با یه عده مردم بیچاره ای که نتونستن از ایران فرار کنن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
الان درمحل کار بنده در یک شرکت مهندسی اکثریت به فکررفتن از این مملکت هستند. فاجعه در راه است. مسئولان لطفا دیگر بس است. به فکر مردم باشید. در این مساله هم پزشکان باید موظف به ارائه خدمات در بیمارستان شوند.
پزشکان مگه چه می کنند که این حقوق های فضایی را می گیرند! جان مردم را نجات می دهند! دمشان گرم. با توجه فلاکت این روزهای ایران باید نهایت ماهی 10 ملیون تومن بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
باید دید پزشکان در کشورهایی که شرایط اقتصادی مشابه ایران دارند چقدر حقوق میگیرند خواهید دید یک پنم این حقوق را هم نمیگیرند
ناشناس
| Bulgaria |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خخخخخخخخخخخخخخخخ
چه نجات دادن جانی؟ به خاطر کاری که انجام می ده پول می گیره.اگر در حال مرگ هم باشی ولی پولی نداشته باشی هیچ پزشکی پیدا نمی کنی که حتی یه نگاهی بهت بندازه.
بله ماهی 70 80 میلیون که نمیگیرن! روزی اینقدر درآمد دارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مبلغ 70 یا 80 نمیگیرند لابد 50 تا میگیرند
حقوق منه عمومی با نرم جهانی تقریبا 1100 دلار هست. یعنی کمتر از یک کارگر مک دونالد
پزشک قشر نخبه جامعه هست و باید از عوام درآمد بیشتری داشته باشد. من چطور با این حقوق کم زندگی در شان یک پزشک را برای خانواده ام فراهم کنم!!!
همان بهتر که مهاجرت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حقوق یک مهندس دانشگاه شریف در بخش خصوصی هم 2 میلیون تومن یعنی 200 دلار است
عوام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خونت از عوام رنگین تره؟؟؟
من عوام باید پول رفاه تو رو بدم؟؟؟؟
غروب ۵ ساعت میاین مطب با مریضا گپ میزنین شب با دومیلیون پول ویزیت میرید خونه؟؟؟
یعنی واسه اقتصاد مملکت باید گریه کرد که درآمد ۲۰ تا کارگر کمتر از یک نفر پزشکه
ناشناس
| Finland |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مهاجرت کن. ما کمبود پزشک عمومی نداریم. بجای اعتراض مهاجرت کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کارگر مک دونالد با هزینه های آمریکا زندگی می کنه ، نه هزینه های ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هر چه زودتر معطل نکن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
کجا میخای مهارجت کنی ؟ اگر واقعا آمریکا هستی برو بپرس که آیا در بدو ورود پزشکا متخصص ما آنجا حق طبابت دارند؟ خواهشا جواب را در همین صفحه بنویس. اگر جوابت بله بود تف بندازید روی صورت بنده.
فولادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دکتر جون تو امریکا پزشک عمومی به اندازه یک کارگر میگیره.
پس ببین تو ایران چه پول مفتی به شما میدن که حداقل در امد شما حقوق 20 تا کارگره.
ایکاش همتون مهاجرت کنید بلکه کمی از روی مبارکتون کم بشه.
مهندس
| United States of America |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مرد نیستی مهاجرت نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
میانگین دریافتی پزشک عمومی توی امریکا 180 هزار دلار سالانست و کارگر 40 هزار دلار! همینه با این سطح پایین هوش و سواد نمیتونید پزشک بشید و دچار عقده های درونی میشید
وقتی پزشکان هم مثل بقیه مهاجرت کردند ، آن هایی که شب و روز به این قشر بد و بیراه می گفتند ، احوال تماشایی خواهند داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
فقط دولت انحصار انتخاب رشته را بردارد آن موقع خیلی چیزها مشخص می شود
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اتفاقی نمی افته داداش دکتر هندی هست با وجدان کاری بالاتر ضمنا مالیات من و یارانه من حرامه اگر بدن به بخش بهداشت راضی نیستم بیمه تکمیلی دارم و همه دارن
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دکتر هندی با وجدان کاری بالاتر کار تو رو انجام میده ! ضمنا تو برو اسکاندیناوی پول دربیار دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مهاجرت پزشکان دشوار است در خارج به پزشکان بسادگی اجازه کار نمیدهند و درآمد نجومی هم نخواهند داشت
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دکتر جوون استرالیا به اندازه ایران مریض و درآمد ندارین!
ناشناس
| Bulgaria |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مهاجرت به کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دیوانه هستن مگه؟ کجای دنیا می تونن اینقدر درامد داشته باشن؟ تو خیلی از کشورها حقوق پزشک از حقوق یک معلم کمتر است و تازه پزشک به بالین مریض می رود نه مریض خدمت پزشک
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
بیایید پول بلیط این پزشکان که برای مهاجرت را ما بدهیم زودتر بروید. پزشکان هندی پاکستانی شاید سطح عملی پایین تر اما با وجدان و کاری تر و از جنس خود مردم هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
با مدرک 5 تا کشور که درامد معلم ها بیشتر از پزشکان هست رو بگو.چقدر مزخرف گویی اخه
دلم به همه پزشکان وطن سوخت !
تابناک اگر شد به ایشان بفرمایید در کمیته امداد تحت پوشش قرار داده بشند شاید مشکلات این طبقه فقیر جامعه حل شد
پول ریختن تو جیب پزشکان و بقیه رو فقیر کردن. اونا هم پولاشونو تبدیل ب ارز میکنن میرن خارجه.
مصرات این طرح بعدها مشخص می شود
پزشکان ما برای کار در امریکا یا کانادا باید دوره های چند ساله ببینند. هیچ کجا هم چنین پول مفتی نمیدهند و هیچ کجا هم‌پزشکان اینگونه نیستند.
پزشکانی که مهاجرت کردهاند اقامت خود را بر اساس مهارت دریافت نکردهاند بلکه غالبا ویزای سرمایه گذاری اخذ کردهاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
شما اینطور فکر کن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
چند پزشک ایرانی برات نام ببرم که اونجا فعالند بدون دوره های چند ساله کذایی شما؟ چرا انقدر چرند میگید
با سلام
اولا -آقای وزیر محترم با اینهمه پول در طی این سالها چه کار کرده است دراین بازه زمانی هم k اعمال جراحی را بالا بردند و هم ارزش ریالی k را افزایش دادند لطفا بفرمایید در کجای دنیا به پزشکان این همه حدمت میکنند .
ثانیا- در کل دنیا پزشک خانواده (پزشک عمومی)را توسعه میدهند نه اینکه تفاوت دریافتی پزشک عمومی با متخصص از زمین تا آسمان است اینها مقصرش چه کسی است .
ثالثا - وزیر محترم باید مثل سایر کشورها سیستم را اصلاح میکرد یعنی نظام پزشک خانواده و ارجاع
و....
جالبه از این طرف این آقا این جور میگه از اون طرف اگه پات تو مطب دکترهای عزیز برسه باید حداقل یه صد هزار تومنی بسلفی ..ادم نمدونه چیو باور کنه ؟؟!!واقعا که
ایشان اولش چسبید به بیمارستان و بیمار بستری و کارهای خوبی هم کرد و بیمار سرپایی و مطب و داروخانه و پاراکلینیک را فراموش کرد که گاهی هزینه بیمار سرپایی ده ها برابر بیمار بستری شد و میشود
تازگی‌ها بیمار بستری هم ول شده به امان خدا و فقط حقوق نجومی همکار متخصص برقرار است
براساس کدام مدرک مستند میگیددرامدپزشکان نجومیه؟؟الان خیلی ازپزشکان جوان زیرخط فقر دارند زندگی می کنند ومجبوربه تغییرشغل شده اند.درحال حاضردرامد کارهای فنی مثل برق،مکانیکی،تعمیرات و....ازپزشکان حتی اون اقلیت باندنجومی بگیر بیشتره.البته به شرط بلدبودن کارفنی وعملی نه مدرک مهندسی ودکتری کتاب جزوه ای.ضمنا براساس کدام رفرنس فوق لیسانس معادل پزشکی حساب میشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خسته نباشی بابا، پزشک عمومی یعنی فوق لیسانس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اینم از مدهای جدید فوج مهندس های دانشگاه ازادیه.عزیزان لیسانس حدود 140 واحد فوق حدود 30 واحد دکتری حدود 40 واحد همونطور هم که میدونید (البته بعید میدونم بدونید) واحد بر اساس ساعات اموزشیه اونوقت پزشکی عمومی 290 واحد هست کدوم ادم عاقلی 170 واحد لیسانس و فوق رو با 290 تای پزشکی عمومی یکی میدونه؟ صد البته یکی دونستن اینا نشون عدم سلامت عقلیه.
وقتی این همه حقوق ها بالاست یعنی پزشک کم داریم چرا ظرفیت ها رو زیاد نمی کنن چند سال ظرفیت رو دو برابر کنن تا پزشک ها زیاد بشن و بیماران راحت تر ویزیت بشن اینطور بهتره دسترسی به پزشک هم بیشتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خیر ، دلیلش این است که پزشکان مافیا تشکیل داده اند و در همه ی نهاد های اصلی کشور نفوذ زیادی کرده اند
دبی و کویت و ژاپن و استرالیا هم کارگر رو هوا میزنن!!!!
این که نشد استدلال!!!!!
الان ماهی ۱۰ میلیون واسه پزشک خط فقره بایدم شاکی باشن!!!!
چون پول ویلا و لکسوس و آپارتمان اروپا رو از ملت میگیرن کمه تازه دولت هم باید بیشتر پول بده!!!!!
بالا رفتن غیر منطقی حقوق پزشکان در طرح سلامت باعث بهم ریختگی تقاضای دانش آموزان در رشته تجربی شده است و برای آموزش و پرورش هم مشکل ایجاد کرده که در سالهای آینده طبق معمول این مردم هستند که باید بهای این ندانم کاری مسئولان را بپردازند از استعفای آقای قاضی زاده باید استقبال کرد
هاشمی بخاطر طرح سلامت باید جوابگو باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
از کل درامد بیمارستانها 60-70درصد به پزشکانمیرسدبقیه
به سایر پرسنل ونیازها یبیمارستان ازجمله آب وبرق وتعمیرات وهزینه های دیگر.اگراین بیمارستان ورشکست نشود جای تعجب نیست..دراین طرح عملکردی بیمارستانها شدن بنگاه تجاری برای پزشکان وبسیاری ازخدمات بی مورد به مردم تحمیل شد ویا خدمات بیشتر ازاونچه که انجام شددرپرونده بیماران برای دریافتی بیشتر ثبت شد
وای همه پزشکان رفتند کجا نترس نمیرن دارن خرج می کنند می ایند وقتی پول می خواهند پیشتن نترس
این از آن گلابی های برجام است که به ثمر رسیده است غربیها مختصری پول دادند و تعهد گرفتند صرف بهداشت و تهیه دارو و تجهیزات پزشکی نمایید آقایان طرح تحول سلامت را با آن پول شروع کردند. اکنون آن پول تمام شده و آقایان زیرش مانده اند و شانه خالی می کنند. وزیر مستعفی بابت این طرح خسارت بار در طولانی مدت باید محاکمه شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
هر موقع اختلاس گران محاکمه شدند وزیر هم محاکمه می شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
البته برجام برای کشوری ثمری نداشت ولی مدیریت انهایی که ما را به برجام کشاندند هم جاب بحث دارد
متاسفانه با این طرح که اجرا کردند؛بیشتربودجه بهداشت ملی کشورسرازیرشد به چیب اقایون پزشکاوحیف میل شد.همچنین باعث به هم خوردن متعادل پرداخت های دولت برای خدمات شد.یکی جواب بده دکتری که در اموزش وپرورش به همین مردم خدمت می کنه چرا باید دریافتی نازل داشته باشه ؟
پزشکان ایران مهاجرت کنند ، پزشک از هند و اوکراین و هزارتا کشور دیگر برای شرایط فعلی پزشکان ایران سر و دست می شکنند ، از کشورهای دیگر پزشک وارد می کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
عجالتاً چند تا کلاس زبان هم برو که هندی و روسی یاد بگیری .
دیدید پزشکی از پزشک دیگر حتی خاطی حمایت نکند .آقای قاضی زاده هاشمی ریسک سلامت را در جامعه خیلی بالا برد.یک آنژیوگرافی در حال حاضر با شش برابر هزینه هفت سال پیش انجام می شود و همه خدمات پزشکی بدون بیمه تکمیلی خیلی بالا است و بیمه پایه بی خاصیت است.
رییس جمهور قبلی همه ی بودجه ی ممکلت را صرف ساختن خانه وسط بیابان کرد ، رئیس جمهور فعلی هم ، همه ی بودجه ی ممکلت را صرف پولدار تر کردن و لوکس زندگی کردن پزشکان کرد .
پزشکا اگر میخواهند بروند بسلامت آقا پذیرش پزشکی را در دانشگاه ها زیاد کنید دانش آموز با استعداد کم نداریم بیش از یک میلیون داوطلب تجربی داریماز طرف دیگر هم پزشک از پاکستان وهند وارد کنید
پزشکان ، هویت خود را در ثروت ،و سرمایه داری تعریف کردند ؟ با اینکه هزینهٔ تحصیل آنان از خزانهٔ کشور است ،و خزانهٔ کشور متعلق به عموم ملت ایران میباشد ،لذا پزشکان ،و همهٔ افرادی که تحصیل کرده هستند به ملت ایران مدیون میباشند ؟ چه قانونی ،و چه شرعی ،و چه عرفی ؟،،
من پزشک عمومی ام، باور کنید این حقوق های نجومی برای قشر خاصی از پزشک هاس وگرنه امثال من که جوان هستیم حقوق بالایی نمیگیریم ،بعد هم استرسی که تو این شغل آدم متحمل میشه رو با هیچ رشته ای قابل مقایسه نیست، باور کنید هر وقت مریض بدحال ویزیت کردم نصف عمرم از استرس کم شد، شما چه می دونید امثال ما تو این سیستم آموزشی وزارت بهداشت چی کشیدیم ،، البته قبول دارم به رشته های مهندسی واقعا ظلم شده تو کشور چون نزدیکانمو میبینم که حتی نمی تونن شغل پیدا کنن ، واقعا ناراحت کنندس. باید مسئولان پاسخ باشن . ولی لطفا تابناک اینقدرجو پزشک ستیزی تو جامعه را رواج نده
پاسخ ها
زیر خط فقر مطلق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
منظورت از حقوق بالا نمیگیری همون ماهی ۷ میلیون
حقوق پزشک عمومیه؟؟؟
تابناک حرف نزنه ما هم حرف نزنیم که چیه به آقایون پزشکای اشراف برمیخوره
تو چه میدونی گوشت کیلویی ۷۵ تومن اجاره ماهی یک تومن حقوق ماهی یک تومن چیه؟؟؟
دکتر سواد داری؟ برو حداقل حقوق ۹۷ ببین چقدره
میتونی یه ماه با حداقل حقوق اداره کار زندگی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
زیر خط فقر :من میفهمم حقوق یه میلیون یعنی چی .. ، تو از کجا منو میشناسی که قضاوت میکنی ، بعد هم چرا مشکلاتت رو سر یکی دیگه که هیچ تقصیری نداره خالی میکنید. باید اقایان مسئول ورییس جمهور جوابگوی این همه مشکلات باشن نه امثال من ، منم تو زندگیم کم مشکل ندارم ،
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف که فخر دانشگاههای صنعتی ایران و مطرح در جهان است و بنده فقط افتخار لیسانس در این دانشگاه داشتم و گاهی که دلم برای آن دوران تنگ می شود میروم و دیوار دانشگاه را می بوسم در به در دارد دنبال کار می گردد. بنده هم با 15 سال سابقه کار حقوق اندکم دیر به دیر پرداخت می شود. باید به حال این مملکت گریست.هیچ چیز سر جایش نیست. صنایع فرسوده در حال ورشکستگی. یک عده با رانت و رابطه و ... دارند فربه تر می شوند و یک عده هم به نان شبشان محتاج . به خدا قسم جلوی یک دکه پسر بچه ای داشت. به مادرش التماس می کرد مامان برایم پفک بخر. اما قیمت پفک هم شده بود 2000 تومان و مادرش اخر سر به او گفت پول ندارم.. دیگه از اون به بعد من امیدم را بریده ام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
دقت کردین همه مهندسای بیکار فارغ التحصیل شریفند؟! بابا بسه دروغ نگید.تمامی دوستان مهندس بنده که فارغ التحصیل شریفند یا خارج هستند و درامد مناسبی دارند یا توی ایران مشغول کار خوبی هستند لطفا حساب خودمون که فارغ التحصیل مهندسی ازاد تپه خواه هستیم رو با شریفیا یکی نکنیم و دروغ نگیم
به این جناب نماینده بفرمایید تا شما و امثالهم در خواب بودید کشورهایی مانند کشور های اسکاندیناوی و استرالیا روی گسترش بهداشت سرمایه گذاری کردند و الان کمتر به پزشک نیازمند هستند در نروژ و سوئد و دانمارک مادران باردار مجبور به دادن تست ژنتیک برای سلامتی کودک هستند و اجازه تولد نوزاد ناقص الخلقه یادارای مشکلات حاد ژنتیکی داده نمیشود واکسیناسیون و مراقبت از مادران از ماههای اولیه بارداری و کودکان از بدو تولد تا انتهای زندگی اجباری وهمگانی و مجانی است سالیانه هزاران نفر قطع عضو و قطع نخاع ناشی از تصادفات رانندگی بخاطر جاده ها و خودرو های غیر استاندارد ساخته شده توسط پیمانکاران نور چشمی وخودرو سازان عزیز دردانه به اجنماع تحمیل نمیشود اگر روزی ایران خودرو و سایپا شدند ولوو و اسکانیا انوقت بهداشت و درمان ما هم در همان سطح رشد خواهد داشت در ان کشورها ایمنی در محیط کار شرط اول شروع به هر کاری است و انچه ارزش دارد سلامت انسان است نه پر کردن جیب اقا زاده ها ضمن اینکه در میان دهها هزار پرشک داخل کشور بندرت میتوان پزشکی را یافت که به علم روز مجهز باشد این شعارها در حد همان شعارهایی است که ازتورم تک رقمی و رشد اقتصادی و گسترش علم در کشور ووو داده میشود همانطوریکه تورم تک رقمی بادش ده روزه خوابید باد این حرفها هم در عمل زود میخوابد
70 یا 80 میلیون در ماه دمت گرم اقای نماینده تو چطوری میخوای به فکر قشر فقیر جامعه باشی
توی اروپا یک سوم این را هم به پزشک ها نمیدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
دروغ میگوید .حداقل این مقدار است اون هم برای پزشکانی مثل اطفال وعفونی .برای جراحان بسیاربیشتر ازانها است
اقاى دكتر، خانم دكتر
شما چقدر خودتان را از نظر علمى و اجتماعى بالاتر از مهندسين و تكنسين ها و بطور كلى ساير هموطنان خودتان مى بينيد؟ اگر يك كارگر با كمتر از ٢ ميليون تومان و يك مهندس با حداكثر ١٠ ميليون زندگى ميكند شما به چه مقدار حقوق، كارانه و در امد از مطب خصوصى رضايت ميدهيد. از نظر قانونى شما مختار به قول خودتان مهاجرت هستيد ولى اين را هم بهتر از همه ميدانيد كه اواز دهل شنيدن از دور خوش است. داشتن ماشين و خانه بزرگ و خوب در مقابل احترام اجتماعى و برخورد صميمى هموطن هايتان بسيار حقير جلوه خواهند كرد. اين را هم بياد داشته باشيد كه اكثر ايرانى هاى خارج نشين ارزوى بازگشت به ايران را دارند ولى بدليل برخى وابستگى هاى فاميلى و شغلى اين امر برايشان ميسر نيست. داستان تماشاى هواپيما از زمين و نگاه كردن به زمين از هواپيماست.
یعنی واقعن پزشکان هم باید بنالن همشون ماشین چن صد میلیونی دارن سفر خارجی اکثرن که طرف قرار داد بیمه هم نیستن
دیگه کسایی که با پول مردم درس خوندن وحقوق بالا میگرن وبا مردم بد رفتاری میکنن چرا ناله میکنن(خطاب به پزشکا)!!!!!
"شما منطق ندارید، خیلی از پزشکان ما در حال خروج از کشور هستند و کشور‌هایی همچون اسکاندیناوی و استرالیا، پزشکان ما را روی هوا می‌زنند، چرا؟ چون این پزشک مفت به پای آن‌ها درمی آید."

یک پزشک خارجی بخواد توی استرالیا بره سر کار دست کم باید 3 سال پشت خط امتحانات تایید صلاحیت بمونه. به علاوه، دست کم باید دو سال توی ایران پشت دیوار ویزا صبر کنه. در مجموع میشه 5 سال.
اين به اصطاحأ پزشك ها هم تره در كشور هاى غربي بارشان نميكنند
اين وزير از گروه حاكم استفاده كرده و گروه درمان را گرون كرده و خزانه مملكت را به خالى
من در مورد استراليا ميتونم به شما به طور قطعي بگم كه نه تنها پزشكاي ايران رو تو هوا نميزنن ( كلا ما ايرانيا فاز نوشابه باز كردن شديد واسه خودمون داريم من جمله خود من) بلكه به شدت سختگيري ميكنن. من ٢ نفر از پزشكان هموطن در شهر پرت استراليا ميشناسم كه الان خانه دار هستن چون نتونستن امتحان تطبيق رو پاس كنن و سطح زبان ايلتس ٨ به بالا داشته باشن.
حاجي، گذشت اون زماني كه واسه خودتون هرچي ميخواستين ميگفتين، كسيم نبود متوجه دروغ و ... بشه.
فقط یک راه وجود دارد:
افزایش پزشکان ولو با وارد کردن پزشکان از هند و افزایش ورودی به پزشکی،
من ۵ سال در استرالیا زندگی کردم اولا
ایتقنر تفوت در حقوق ها نبود ثانیا مایان خوب میدادند ثالثا و مهمتر اینکه به بیماران احترام می‌گذاشتند. در اینجا در بهترین حالت برخی. پزشکان مردم حتی من استاد دانشگاه را در بهترین حالت غیر ادم فرض میکنند.
یک استاد را میشناسم که در شهرستان های
با حدود ۳۰ سال خدمت حدود ۱۲ تومان میگیرد. نماینده محترم اگر دلاری حساب میکنید حقوق این استاد ۱۰۰۰ دلار است
مگر این اسنتاد درس نخوانده است.
ا
طرف سهمیه داره، میره با رتبه ی نجومی میشه پزشک. مردم هم که نا آگاه هستند و با تعریف و تمجید خود از پزشکا خدا ساختند. آخرش میشه این دیگه. اشتباهات وحشتناک پزشکی که خیلیارو میفرسته به سرای باقی. فقط تقصیر پزشکا نیست که این قدر پرتوقع هستند، تقصیر ملت هم هست که خم میشند. خوب طرف پول میگیره تا برات کار انجام بده، چرا خم میشی؟
ملت یه نکته بگم؛ اگه یه پزشکی بهتون گفت برو آزمایشگاه یا سونوگرافی مثلا احمد، بدونید که داره سر شما کلاه میزاره و از اون آزمایشگاه و یا دارو خونه شیتیل دریافت میکنه.
در این مواقع سریع پولتونو پس بگیرین و از مطب خارج شده و به یه پزشکی مراجعه کنید که نخواد با جون شما پول در بیاره
اگر منطور شما پزشکان عمومی است درسته ولی اگر پزشکان متخصص است دروغ به بزرگی اختلاس ها را به ملت گفته اید پزشکان متخصص در ماه کمتر از 400 میلیون کمتر باشد خودکشی می کنند
بنده از نزدیک شاهدم که درآمد 70 میلیونی دارند. یعنی در فامیل نزدیک خودمان. ضمنا کشورهای انلیس و اسکاندیناوی و آمریکا و کانادا و ... هیچ پزشک متخصصی از ایران راتا زمانی که چند سال آنجا نیز درس بخوانند قبول نمی کند و حقوق پزشک خیلیبیشتر از یک مثلا وکیل یا مهندس نیست. د رهمین ترکیه همسایه خودمان پزشک متخصص نهایت 5 برابر یک حقوق معمولی می گیرد. خیلی خوشحالم ایشان رفتند. و باید از ایشان سوال و در صورت تخلف از قوانین محاکمه هم بشوند.
نماینده قشر خاص


ما این گونه نماینده را نمی خواهیم نماینده ی میخواهیم که نماینده کل مردم باشد نه نماینده قشر خاص


ما نماینده می خواهیم که هم نماینده فقرا باشد و هم نماینده اغنیا
نماینده محترم استفا استفا
این درامد بالای پزشکی در حال نابود کردن تمام رشته های فنی و علوم پایه است. تمامی دانش آموزان با استعداد دنبال پزشکی هستند و این برای اینده کشور اسف بار است. فنی ها و علوم پایه ای که اکثر قریب به اتفاقشان رفته یا می روند و چند سال آینده ما بحران ادم فنی یدرد بخور خواهیم داشت. راه حلش هم ساده است. ما همواره ار مافیای کنکور صحبت می کنیم ولی از مافیای وزارت بهداشت برای عدم افزایش و حتی کاهش ظزفیت رشته های پزشکی نمی گوییم. ایا فقط کسانی که از سد کنکور گذشته اند باهوش و توانمندند یا نه بسیاری افراد دیگر هم همان هوش و توانایی را دارند ولی شانس نیاورده اند و یک تست کمتر زده اند
خدا رو شکر که گفتنی ها رو گفتن
جالبه همه بدونید هیچ دانشگاه علوم پزشکی تا این لحضه کارانه ای بابت سال ۹۷ پرداخت نکرده و بیشتر اونا هنوز در اواسط سال ۹۶ هستن
آهای الهه رسانه.ها، مرا ببینید. آمریکا از هیچ موشکی نمی.ترسد! چون تا من و امثال من، که عنصری بازنشسته هستم و یحتمل هستیم، حامل چند گونه بیماری عمری و عمقی، می.باشیم که اگر وارد کارزار شوم یا اینکه، شویم، همانگونه که با ارسال متون حاوی ناله.هایم، یا ناله.هایمان، دولت فخیمه را به لحاظ درماندگی موسوعه امثال خودم، ناکارامد نموده.ام، بر آمریکا همان رود که بر ماقبلش رفته است! و امالحوادث.الواقعه، اینکه هنوز که چهارشنبه 97.10.12 و ساعت 07:24 دقیقه صبح است، «بسته حمایتی نقدی» دی.ماه 97 مرا به حساب حقوقم واریز ننموده.اند! یحتمل منظور و هدف دولت همیشه در صحنه این می.تواند باشد که؛ قدرت تخریبی و آلوده.کنندگی مرا مانند موشک افزایش دهند! ... مجدداً اعلام می.کنم که هنوز «بسته حمایتی نقدی» دی.ماه 97 را که قرار بود روز دوشنبه 97.10.10 واریز شود را دریافت نفرموده.ام.
بهداشت اگر اولويت باشه اينقدر مشكل إيجاد نمي شه كه بخواهيم دنبال راه حل ان بگرديم .
از ماست که برماست
پولها به پزشکان نرسیده،بریدبگردیدببینیدکجارفته؟ادرس غلط به مردم ندهید.شماهم عوض گیردادن به درامدنداشته بسیاری ازپزشکان برید چندتاکارفنی یادبگیرید.نه تنهاایران بلکه هیچ جای دنیا به لیسانس وفوق لیسانس ودکترای کتاب جزوه ای بدون توانایی کارفنی وعملی پول مفت نمیدن.الان اونهایی که فنی وحرفه ای تربیت می کنه هم شغل وهم درامدبهتری از فارغ التحصیلان دانشگاهی دارندچون کارفنی وعملی بلدند.ضمناهمین الان هم ظرفیت پزشکی بیش ازحدنیازبالاست و بایدکاهش پیداکنه.ضمنا سطح پزشکی کشوررابابقیه مواردمثل صنعت و سایرموارد درکشورمقایسه کنید که بسیاربالاتره وبسیاری ازبیماران ازکشورهای مختلف همسایه واروپایی برای درمان به کشورما می آیند چون هم کیفیت خدمات پزشکی بالاست وهم بسیارارزانتراز سایرکشورهاست.بهتره هرقشرمطالباتشواز مسیردرست خودش پیگیری کنه
یعنی چی که پزشک میره استرالیا و اسکاندیناوی .پزشک در ایران درس میخونه بعد میره اونجاها .باید تعهد کافی بدن که بعد 30 سال خدمت میتونن برن نه زودتر وگرنه استعدادهای دیگر هست که میتونن درس بخونن و اینجا بمونن برای این مشکل به نظر من اولاباید پزش تا میتونیم زیاد تربیت کنیم دوما تعهد لازم از دانشجویان پزشکی گرفته بشه که حداقل 30 سال باید در کشور خدمت کنن بعد بنونن برن جای دیگه هر چند باید تعهد اخلاقی بدن ه بهب کشورشان خدمت کنن مگر اینکه پزشک بیش از نیاز کشور باشه حتی در مناطق محروم .
بنده ساواد خاندن و نوشتن ندارم ولی ده برابر حکیمها درامد دارم چونکه مردم ساده لوح و امل را فریب داده و ساواری میگیرم یعنی با یک تیر دو نشان میزنم هم پول میگیرم و هم ساواری میکنم زیرا مادامیکه نااگاه وجود داشته باشد باید انسان ساواری بگیرد اگر کسی پیدا کند شغل بنده را جایزه میگیرد...
((گفت: شما منطق ندارید، خیلی از پزشکان ما در حال خروج از کشور هستند و کشور‌هایی همچون اسکاندیناوی و استرالیا، پزشکان ما را روی هوا می‌زنند، چرا؟ چون این پزشک مفت به پای آن‌ها درمی آید.)) چرا نمایندگان سیستان و بلوچستان سعه صدر ندارند
نماد بارز عدالت رو بهمون نشون دادن
جایی که صاحب داشته باشه درآمد یک پزشک با مالیات کنترل میشه تا اجحافی به بقیه قشرها نشه.
منظور اون حقوقیه که با دستگاه پووز میگیرن و نه اونی که اکثرا نقدی میگیرن
اینکه درباره یه جامعه حرف بزنیم اشتباه پزشکان، دندانپزشکان کارگران مهندسان تهرانیها اصفهانیهاو.... خوبن یا بد هستن یا ... درست نیست ولی انصافا چرا باید حقوق پزشک باید اینجوری محاسبه بشه؟ اگه از لحاظ هوش یا زحمت کشیدنه پس اون کسایی که تو دانشگاههای متبر امیرکبیر تهران و شریف و... مهندسی و ارشد و دکتری گرفتن پس کجای کارن؟ آدم فکر میکنه برای خودشون (البته نه همشون) طبقه اجتماعی درست کردن. به نظر من البته کسی که درامدش و سرمایش میلیاردیه نمیتونه نماینده فردی باشه که خودش کلیه دیالیزی داره بچش ام اس داره تو اصفهان مستاجره و میره از خواهرزادش پول قرض میگیره باشه.
من که خانمم پزشک متخصص هست 3 سال هم فارع التحصیل شده میره شهرستان کوچک و محروم تا الان حقوق بیشتر از 8 میلیون تازه بعد از 18 ماه تاخیر نگرفته این حقوق هایی را که میگند احتمالا فقط برای پارتی دارها و جراح ها باشه
بنده خودم درمان کارمیکنم اما پزشک نیستم ودکترای انگل شناسی دارم یعنی متخصص علوم پایه پزشکی با 5میلیون حقوق و25 سال سابقه .پزشک عمومی دربیمارستان بسته به میزان بیماران با 7کشیک ماهی متوسط 15 میلیون دریافتی دارد .پزشک متخصص عفونی که مطبش بیمارنداشت وصاحب ماشین پژو مدل پایین بود دراین طرح تحول با بستن مطب وکاردربیمارستان زندگیش متحول شد وصاحب ماشین شاسی بلند وخانه ها ویلا شد .اینها نمونه ها ای ازبرکات طرح سلامت است.دراین 5 سال به اندازه 50 سال ثروت کسب کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
عزیز من شایسته سالاری یعنی همین شمایی که نتونستی پزشکی قبول بشی نباید به اندازه پزشک بگیری
تمام بدبختی ما از مجلس است من هم با مدرک فوق لیسانس در الوده ترین شهر دنیا حدود ۳ میلیون در کلاسهای کپری با ۲۸ سال سابقه تدریس می گیرم و درامد پزشکان در این منطقه کمتر از میلیارد تومن نیست و متاسفانه حق محرومیت در این منطقه را پزشکان از جیب مردم می گیرند نه بیمه ها و خزانه دولت
اقای شهریاری حق دارد نگان پزشکان باشد چرا که خودش پزشک استو...
خوش به حالتان
با مدرک پزشک عمومی دارند ماهی 10 تا 15 میلیون می گیرید در حالی که ما با مدرک دکترای تخصصی از بهترین دانشگاه ایران خیلی بگیریم 3 یا 4 میلیونه!!!! پزشک متخصص هم لابد اگه 70 تا 80 نمی گیره ماهی فقط 50 میلیون ناقابل می گیره! بیچاره مدیران نجومی را به خاطر ماهی 30 میلیون تومن به سیخ کشیدند و بی آبرو کردند ولی شما قشر پزشکان جوری راجع به 50 میلیون و 70 و 80 میلیون حرف میزنید که انگار راجع به 80 هزار تومان حرف میزنید! نماینده محترمممم آقای شهریاری هم توجه داشته باشند که هیچ جای دنیا از جمله آمریکا و استرالیا و کانادا مدرک پزشکی ایران را دربست قبول ندارند و شما باید در آزمونهای بسیار سختی شرکت کنید تا بتوانید مجوزطبابت در کشورهای غربی را بگیرید. لطفا این حرف ها را برای عوام نزنید. هیج جا برای شما نماینده مردممم مثل ایران نمیشه که حقوق کارگر ماهی 1 میلیون باشه و حقوق پزشک ماهی 70 میلیون!!! شما اصلا از وضع کارگر و کارمند دولت خبر داری؟ از وضع مهندسان خبر داری؟ معلم ها را میدانی در چه فلاکتی هستند؟ بودجه آموزش و پرورش را میدانی که دانش آموزانش دارند از فقر بودجه در آتش می سوزند و اون وقت شما راجع به ماهی چند ده میلیون کارانه پزشکان مثل پول خرد تو جیب تان صحبت می کنید؟! واقعا ناراحت کننده است که خبرنگاران خبرگزاری ها و مردم را به بی منطقی متهم می فرمایید! در کجای منطق و فلسفه گفته که پزشک باید 60 برابر کارگر دریافتی داشته باشه و مالیات درست و حسابس هم نده!؟ کدوم کشور مثل ایران این قدر شکاف درامدی زیاد؟!
حقوق پزشکان کمه زیادش کنید اما به داد معلم و کارگر و مهندس و استاد دانشگاه و ... هم برسید!
مگه مردم گناه کردند پزشک نشدند؟
بعد هم اگر اختلافی هست منطقی باشه اون هم در قانون 7 برابر گفته شده نه شما بگیر 10 برابر نه دیگه 70 برابر حقوق معمول در جامعه!!!
شما نماینده بامنطق موقع مصاحبه با رسانه ها حرف منطقی بزن همه ازت قبول می کنند ...
خدا آخر و عاقبت همه مان را خاتم به خیر کند که فقط خودمان و طیف خودمان را نبینیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
حقوق استادیار پایه یک 6 میلیونه این امار چرت رو از کجات دراوردی 3یا4میلیون؟ تازه با ارتقای پایه و مرتبه به مراتب بیشتر از اینم میشه
کارمندان فوق لیسانس دولت که زیر 4 میلیون می گیرند چه کار کنند با این تورم 100 درصدی، آیا این عدالت است که یک عده پول پارو کنند و یک عده زیر خط فقر بمیرند و صدایشان هم به جایی نرسد؟؟ایا عدالت وجود دارد؟؟؟؟؟
اختلاف فاحش دریافتی بین پزشکان و متخصصان سایر رشته ها غیرمنطقی و سواستفاده از بیت المال است و در نهایت نفرت عمومی را نسبت به قشر پزشک برمی انگیزد.
در همان کشورهای اسکاندیناوی پزشک و دندانپزشک هر روز تعداد محدودی مریض ویزیت می کنند و حق ندارند پولی از مریض بگیرند. با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات شفافیت کامل وجود دارد. . یک پزشک متخصص چگونه در 4 ساعت 70 نفر رو ویزیت میکنه؟ هیچ پروتکل ملی یا بین المللی در زمینه کارهایی که یک پزشک در طول ویزیت بیمار باید انجام بده، وجود نداره؟ یک متخصص جراحی چگونه 4 مریض با عارضه دیسک کمر رو روزانه جراحی میکنه؟ آیا ایشان پروتکلهای مربوطه رو رعایت میکنه؟ آیا نظارتی است؟
مدیریت سیستم پزشکی آسیب غیر قابل باوری رو بر پیکره جامعه وارد کرده. هیچکس منکر این نیست که تمامی متخصیصین جامعه باید درآمد در خور داشته باشند ولی تفاوت از زمین تا آسمان است.
نظام سلامت ایران در حال حیف و میل بیت المال هست. بدتر از همه نظامی هست درمان محور به جای توجه به پیشگیری با تاکید به نقش پزشک . درامد پزشکا با ارز 15000 تومنی هم حساب بشه از همه جای دنیا بیشتره. ادعای خروج از کشور پزشکان هم کاملا بی معنی و دروغه. در مقایسه با رشته های مهندسی و علوم خروج از کشور پزشکا خیلی ناچیز هست چون هیچ کشور پیشرفته اجازه کار به پزشکی که در کشور دیگه تحصیل کرده نمیدن باید برای فعالیت حرفه ای ازمون بدن و معمولا هم قبول نمیشن چون پر هزینه و زمانبر هست. بیشتر عزیزان در کشور پول در میارن و در کشورهای دیگه خرج میکنن.
هاشمی بایستی پاسخگو در طرح تحول سلامت برای مردم باشد.
تا وقتی وزارت درمان و آموزش پزشکی باشد، یعنی تعداد ورودی پزشکی برای آموزش در اختیار همان های است که بازار کار در انحصارشان وضع همین است، برای اینکه درآمدشان کم نشود از ورودی بیشتر دانشجو برای آموزش طب ممانعت می کنند. این روش فقط در ایران بحران زده وجود دارد. مانند همان کاری که ایران خودرو می کند، خودرو تولید نمی کند، قیمت در بازار بالا می رود، بعد می گوید قیمت کارخانه 5 درصد زیر قیمت بازار.... انحصار و رانت پدر مملکت و ملت را درآورده است
پزشکان ما اصلا نمیدونن خجالت چی هست ؟ مریض بدبخت درحال مرگ هم باشه اینا اول پولشون میگیرن . کدوم قشر جامعه اینقدر سنگدل هم میشه / فقط پزشکان . چرا ؟ چون پول پول پول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
متاسفم هم وطن.شما هیچ قشر وبنگاه وفروشگاهی برایتان بدون پرداخت هزینه وبها کاری نمی کنند ولی من خودم منشی پزشک هستم که به اختیار من گذاشته هر چقدر مایل بودند پرداخت کنند.تازه در کامپیوتر ثبت می کنیم که بار بعد از همان اول ویزیت با هزینه کم صادر کنیم که بیمار نخواهد دوباره عزت نفسش پایین بیاید.متاسفم بخاطر این دروغ هایی کی نوشته می شود متاسفم
نمی دانم چرا بعضی ها فکر میکنند که این دکترای انحصاری در کشور یک سر و گردن از همه بالاترند و بقه هیچ عرضه ای ندارند با مقایسه درامدی این قشر نسبت به بقیه اقشارکشور ودرکشورهای دیگر چرا این آقایان دکتر که بعد از سنگ و کیسه کردن مردم وزدن پولهای هنگفت به جیب سرمایه این مردم را به کشورهای دیگر میبرند و خودشان هم میروند پس پولدار شدن لازمه ماندن نیست بلکه بر عکس باعث رفتن و بردن سرمایه ملت به خارج می شود.اینکه یک نماینده بگوید پول بیشتر به دکترا بدهیم تا بمانند از یک نماینده اصولگرا حرف بعیدیست.
خدا شاهده یکی از اشنایان ما که پزشک است رفت کانادا بعد از دو سال برگشت ایران و گفت هیچ جای دنیا مثا ایران برا پزشک ها خوب نیست . اونجا گاها تا 70 درصد درامدش را مالیات می داد و روزی بیش از ده بیمار مجاز به ویزیت نبود و با کوچکترین اشتباهی بایستی به مریض خسارت میلیون دلاری بدهند. ای کاش مافیا اجازه می داد مثل سایر اقلام پزشک هم وارد می کردیم تا مردم حق انتخاب داشته باشند و این طوری خون مردم را تو شیشه نمی کردند . خیلی از پزشک ها را می شناسم که خانواده شان را به خارج فرستادن ولی خودشون تو ایران کار می کنند چون اینجا برا پزشک ها بهشت است .تعجبم از حکومت که فکری برا این مافیا و انحصار و سهمیه های پایین نمی کند. اتفاقا دانش اموزان متوسط رفتند رشته پزشکی ان هم با قدرت تست خوانی و تست زنی و مافیای کنکور و این جور که بلای جان ملت ایران شده است
نوبخت کارش تحقیر معلمهاست
پول جراحی ها کمرشکن است وبه جیب پزشکان و پرسنل بیمارستان می رود اقای شهریاری چرا پنهان می کنی درامد یک جراح عمومی ساده از یکصدملیون تومان کمتر نیست چرا واقعیت را نمی گویی؟؟؟؟!!!! انها اگر هفتادملیون بگیرند سکته می کنند


پزشکان پوست مردم را می کنند ودر اطاق عمل کد اضافه می نویسند تا کارانه بیشتری بگیرند وای برشما
اقای شهریاری کدام پزشک یکسال است که حقوق نگرفته ؟ طوری میگویی که انگار مردم نمی دانند زیاد ناراحتی ان پزشکان را تحت پوشش کمیته امداد بیاور!!!!!
1-درصد مهاجرت پزشکان ایرانی در حد صفر است
2-سهمیه پزشکی دانشگاهها محدود نگهداشته می شه
3-بیشتر ملاکان بزرگ ایران و برج دارن پزشکان هستند
4- بیشتر سفرهای تفریحی خارجی توسط پزشکان صورت می گیرد
5-درآمد یک پزشک تازه کار حداقل بیش از 5 برابر یک مهندس دانشگاه شریف است
6- بعلت استفاده از حساب بانکی منشی یا دیگر آشنایان و نامعلوم بودن درآمد برای اداره مالیات، مالیات پرداختی آنها کمتر از مالیات پرداختی یک مهندس است.
بی زحمت خواستید برید اول پول 19سال تحصیل رایگان را بدید بعد راه باز جاده دراز
من فارغ التحصیل یکی از بهترین دانشگاه های ایران در رشته مهندسی هستم.برادرم هم همینطور!همین چند ماه پیش برادرم برای همیشه از ایران رفت.چون اینجا کسی برای رشته مهندسی تره هم خورد نمیکنه، منم به شدت از طرف همسرم تحت فشارم که بریم.چون برادر همسرم (که ایشونم مهندسی یکی از دانشگاه های خوب ایران خونده بود) رفت آمریکا و الان زندگی خوبی داره.
جالبه که بدونید تو فامیل ما چند نفر رشته پزشکی خوندن.اون موقع که کنکور میدادیم، رتبه اونا تو رشته تجربی از رتبه ما تو رشته ریاضی بدتر بود.ماها رشته های مهندسی بهترین دانشگاه های ایران قبول شدیم و اونا با اون رتبه هاشون پزشکی دانشگاه های شهرستان!حالا اونا با رتبه های بدتر و دانشگاه های بدتر، درامدهای چند ده میلیونی دارن و ماها با رتبه های بهتر و تحصیل کرده دانشگاه های برتر ایران درامدهای 3-4میلیونی!جالب تر اینکه بدونید مدرک مهندس های ما از نظر دانشگاه های خوب خارج از ایران قابل قبوله ولی مدرک پزشکی بهترین دانشگاه های توسط آمریکا و کانادا قابل قبول نیست و باید از اول شروع کنن!این یعنی کیفیت پایین تر آموزش در رشته پزشکی ایران
به نظرم تا وقتی که به مهندس و معلم و ارتشی و افسر نیروی انتظامی این مملکت حقوق 2-3 میلیونی میدن، نباید به پزشک این مملکت هم حقوق بیشتری پرداخت بشه.یه دکتر عمومی مدرکش در حد فوق لیسانس مهندسی هست پس دلیلی برای پرداخت بیشتر نیست.همه ما برای این مملکت هستیم،پس نباید سفره خودمون از بقیه جدا کنیم.هیچی به اندازه بی عدالتی جامعه را تخریب نمیکنه
پاسخ ها
نسرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
البته رشته های مهندسی هم بسیار عالی هستند.ئلی دوست من در صد سال اخیر پزشکی همواره رشته برتر وبسیار پر استقبال بوده ومعلوم نیست کی رفتن به رشته مهندسی سخت تر از پزشکی بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
همین که توهم داری که باید از اول شروع کنند نشون میده یا مهندس درست و حسابی نیستی و دروغ میگی یا ادم کم سوادی هستی
من دبیر آموزش و پرورش با مدرک دکتری و ۲۸ سال سابقه هستم. حکم من ۳۶۰۰ است که ۶۰۰ هزار آن کسورات کسر می شود و دریافتی خالص ۳ م است. جز حکم هیچ مزایایی مثل کارانه و پاداش و غیره مثل سایر کارکنان دولت نداریم.معنای عدالت در کشور را با پوست و خون درک می کنم. اگر آن دنیایی باشد که حتما هست تسویه حساب شرمندگی ما نزد همسر و فرزند بماند در آن دنیا. چون اینجا اعتراض کنیم سر از ناکجا آباد درمی آوریم مثل همکاران در بندمان. پناه ما خدا است.
سلام
میگن حقوق مهندس ۲ یا ۳ تومنه؟
کو کار که همون ۲ یا ۳ تومن رو بده؟
دخل تمام کارخونه ها درآمده
بودجه عمرانی کشور به صفر رسیده
کل پول مملکت داره میره برای طرح سلامت
رشته های انسانی و هنر و مهندسی رو به فنا ست
مگه میشه تو یه خونه یه بچه ۱۰ پرس غذا بخوره بچه های دیگه نون و ماست بخورن؟
عدم تعادل بیداد میکنه آخه
مهندسان كشورها را مي سازند.
همه تون عقده ها وکمبودهاتون رو از دکترها میبینید اگه یه کم فکر میکردید میفهمیدین دکتر وبقیه تحصیل کرده ها شبانه روز درس خوندن وشب تا صب کشیک میدن . مثلن عالمان کشورن .
هیچکدومتون نمیگین یه ارایشگر یه بنگاه دار اتوموبیل یه تاجر و وارد کننده یه بساز بفروش یه دلال و.........نه زحمت درس کشیده نه شب تا صبح بیداره چند برابر درامد داره .
همینه که مملکت وضعش اینه . نمیگن دکتر ا روزانه چند تا جون تصادقی رونجات میدن چند تا دست وپا شکسته رو عمل میکنن چند تا قلبی رو نجات میدن و..... تا چشم حسود کور
خوبه تروخدا طرف زیر 80 میلیون ناقابل میگیره ولی کارگر جلو کوره یک میلیون و خورده ای با منت و ترس و اظطراب
حساب نیست؟ دلار یرا اون گرون نشده؟
اقا این چه حرفیه مگه طرف بخاطر پول دکتر شده؟
اگه شده که کاسبه نه دکتر
بزارن برن ی عده بیان جاشون مثل ما که نه 5 برابر ما حقوق بگیرن
خونشون که رنگی تر نیست؟
متاسفم برای مملکتم که اینهمه مردم بیمار داشته باشیم و جیب پزشکان را پر کنند واقعا دردناک است
از کلیه نظراتی که داده شده، می توان برای تدوین یک قانون درست و حسابی برای ساماندهی به حرفه پزشکی استفاده کرد.
من پزشکی میشناسم که ماهیانه 70 میلیون فقط قسط بانکی دارد که پرداخت میکند. فکر میکنید نان و پنیر میخورد. حتما قوت روزانه اش روبراه هست
سلام متاسفانه پول زیاد به قشری بدهند باعث فاصله طبقاتی میشه یک دکتر عمومی برای یک نصف روز کاری یک کارگر ۲۰۰ تا۳۰۰ برابر دریافت می کنه بیمیریم بهتره کهاین قدر پول به اقاین بدهند
بیشتر پزشکان از مریض پول نقد میگیرن تا از مالیات در برن... این آقای وزیر بره به اندازه کافی ملت را بیچاره کرد
صحبت هاتون سرشار از عقده های درمان نشده است قبل اینکه دچار مشکل جدی در زندگی بشید در پی درمان خود باشید.بحث در امد پزشکها با هم متفاوت هست.و بسته به کار و شرایطشون داره.من جراح هستم یه زن دور از خانواده ام که در یه شهر مرزی طرح می گذرونم.با پایین ترین تعرفه هر عملی پانصد هزار تومن از من کار می کشن او ن هم کارانه ایی که هنوز مال سال پیش پرداخت نشده
من با پایین ترین تعرفه ها در بیمارستانهای دولتی دور از خانواده ام کار می کنم و بقیه همکاراهای من هم اینگونه اند بعد در مقابل ملتی با شعور شما قرار می گیریم خوب عاقلانه است که بارمون ببندیم و از ازین مملکت بریم و شما بمونید با این درک و فهم ایی که دارید
بایستی پذیرش رشته پزشکی از انحصار بهداشت و درمان دربیاید مانند سایر رشته ها و تعداد ظرفیت به حد رشته های مهندسی و انسانی برسه
دلیل این انحصار و ظرفیت کم پذیرش منافع وزارتخانه بهداشت و دست اندر کاران است جهت بالا ماندن سطح درآمد.
همه کشورهای اطراف دانشگاههای فنی شان مورد پذیرش ایران است ولی رشته پزشکی شان خیر؟؟؟
ظرفیت دانشگاههای داخلی هم در مقایسه با بقیه رشته ها؟؟؟؟
اخه چرا یه پزشک باید زیاد بگیره؟؟چرا با همه دنیا همه چیزمون فرق داره؟چرا پزشکامون باید تن پرور بشن و به جای مردم دوستی پول دوستی رو یادشون بدیم؟؟؟
کارت درآمد فروردین من با روزی پانزده تا عمل جراحی یعنی پانزده ساعت سرپا وایستادن شد شصت میلیون که با پلکان و مالیات و غیره شده حدود سی میلیون که هنوز به من پرداخت نشده فروردین نود و هفت.کجای دنیا از یه پزشک اینقد کار می کشن.اون هم با این مریضهایی که در بیمارستانهای دولتی به دست ما می دادن مریضی که یه بار تو زندگی اش فشار خون خودش چک نکرده...من در یه ناحیه مرزی طرح می گذروندم طرح نمی دونم بابت چی من که بدون هیچ سهمیه درس خونده ام و از یه روستا با هوش و پشتکار خودم وارد دانشگاه شده بودم.هیچ حقی هم این مملکت بابت درس مجانی گردن من نداره.من وزیر بهداشت اجازه هیچ درس خوندنی به من نداد شب و روز برای اجرای طرح تحول سلامتش برای شما مردم از من در بیمارستانهای دولتی کار می کشید.من فقط سالی یه بار واریس پا م عمل می کنم بگذره از تمام استرس ها و رنجهایی که به من وارد شد اینقد این ور اون ور منو فرستادن که بچه هام در راه کار کردن برای شماها با این درک و شعور از دست دادم...به نظر من که وزیر بهداشت باید بابت رنجی که به زندگی امثال من وارد کرد محاکمه بشه..‌من با این حجم استرس و مریض در بداغون حاضر نیستم زیر پنجاه میلیون در ماه کار کنم و هرجای دنیا هر کاری هم باشه انجام میدم شما به جای اینکه حق خودتون بگیرید در پی پایمال کردن حقوق ما هستید.همیشه هم نحوه برخوردتون با مسایل این بوده...خیلی ها از دست تون فرار کردن رفتن و شما از نسل مردمی با هوش پایین هستید و دست خودتون نیست درکتون بیشتر از این نمی رسه....
حجم کامنت ها نشون میده مردم چه دل پری از پزشکان دارن! پول میره تو جیب پزشکا و با ماهی پنج میلیونم اخرش مجبورن تو ایران وایسن در عوض با بی محلی مسئولین به مهندسا که سازندگان جامعن کشورهای غربی همشونو رو هوا میقاپن همه چیمون برعکسه و نتیجش شده این!
خوشبحالتون چقدسر میلیون میلیون درامددعوامیکنن اینا .مانون شب هم نداریم .خانم دکترا اقادکترا بنظرتون این همه پول واسه چی جمع میکنید اخرش چی میشه هممون میریم زیرخاک ی مشت خاک میشیم ایقدحرص پول میخورید .چون پول زیادی میگیریدماهیانه، دست بالامیگیرید.پزشکی که میره بداخلاقه پزشک نیست.یاخودشومیگیره.اگه راس میگید به مردم احترام بزارید.هرچی پوله تومملکت شماجمع کردید بعد دولت روحانی میان همدیگرو دزد فرض میکنن ومیگن ایران کشورفقیریه مردمش بیکارن.خب پزشکاباسرمایه هایی که دارن بدن به این بیکارا شریک بشن .
من یه پزشک جراح هستم.یه زن دور از خانواده در یه شهر مرزی که در اثر رفت و امد م بچه هام از دست دادم.با توجه به حجم کار ی که طرح تحول به من تحمیل کرده و شرایط و حجم مریض حاضر نیستم زیر پنجاه میلیون در ماه کار کنم
در ضمن ما تحصیل رایگان تو ایران نداریم من دوران رزیدنتی ام چهار سال در قالب رزیدنت در بیمارستانهای دولتی به کار بی حد وحصر در جهت اجرای طرح تحول به کار گرفته شدم.به نظر من قاضی زاده هاشمی به علت سواستفاده ایی که از رزیدنتها در طرح تحول کرد باید پاسخگو با شد....
یک استاد دانشگاه با درجه دکتری تخصصی در وزارت علوم ماهی 3 الی 4 میلیون تومان درآمد دارد و همین استاد با همین پایه در دانشگاه علوم پزشکی حداقل 12 میلیون تومان می گیرد!!! انصاف داشته باشید. غیر قابل قبول هست! باید حقوق ها یکسان شود. خدا را شکر دکتر قاضی زاده هاشمی خودش رفت! ولی جا داشت که در مجلس استیضاح می شد و به عنوان یک مدیر ناکارآمد از وزارت بهداشت می رفت! تمامی پزشکانی که می شناسم خانه و زندگی آنچنانی دارند که شاه معدوم هم حتی فکرش را نمی توانست بکند! اکثر بچه های این پزشکان میلیاردر در بهترین دانشگاه های دنیا در حال تحصیل هستند! البته از جیب ملت بدبخت ...
جگرم کباب شد ! فقط هشتاد میلیون !؟
چرا نظرات پزشکها را نمایان نمی کنی.پزشکها باید از عقده ایی هایی مث شما شاکی بشن
خانم اليت ( زهرا خانم) شما از نوزادي پزشك بودي كه اينقدر با تفاخر حرف ميزني؟ اگه معلم نبود كه به تو چيزي اموزش بده تو ميتونستي دروس كنكورت ٨٠ ٩٠ بزني كه بخواي پزشك بشي كه بعد بياي بگي من الم و بلم ؟ كه حالا بخواد اينقدر بين دستمزد تو با معلمت اينقدر اختلاف فاحش باشه اي كاش معلم ها يكم رو پرورش كار كنن به جاي اموزش كه امثال تو همچين نگاه و طرز تفكر از بالا به پايين و درب و داغوني نداشته باشن
چرا همه کامنت را منتشر نمی کنید تا معلوم بشه پزشکان با حقوقهای کلان و بی مسئولیتی چه بلایی سر مردم آوردند!!!
اونایی که میگن من فارغ التحصیل مهندسی یکی از بهترین دانشگاه های ایرانم و الان بیکارم یا حقوقم سه چهار تومنه، چرا الکی وجهه مهندسا رو خراب میکنین. من فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های متوسط همین مملکتم. پارتی هم ندارم (در واقع تا حالا روستایی پارتی دار ندیدم که خودم بخوام دومیش باشم). زمین شناسی هم خوندم. توی یه شرکت حفاری (کار اقماری) زمین شناسم. حقوقم حدود دو سه تومن از پزشکمون بیشتره و حدودا ماهی یازده تومن میگیرم. کمپانی من مون یک و نیم برابر من میگیره (اونم مثل من روستایی و بی پارتیه). جفتمونم لیسانسیم. شما ارشد که هیچی، دکتراتم بگیری نباید انتظار داشته باشی بیان دنبالت و ببرنت حقوق فوق العاده بهت بدن. از تهرانم نمیخواین خارج بشین. البته همینجایی که من هستم داریم کسایی که دست چپشون رو از راستشون تشخیص نمیدن ولی ارشد دارن یا مثل شما تنبلن و اهل تلاش برای پیشرفت نیستن.
بعد آقای وزیر میاد میگه دکترها گناه دارن باید طرحشون رو برداریم هم تو دوره عمومی و هم تخصصی و هم فوق تخصصی دوره یا طرح میرن. بابا اون بدبخت باید تو مناطق محروم چه کنه اگه اینها نرن اونجا.
پزشکان ما در حال خروج از کشور هستند و کشور‌هایی همچون اسکاندیناوی و استرالیا، پزشکان ما را روی هوا می‌زنند، چرا؟ چون این پزشک مفت به پای آن‌ها درمی آید.
قابل توجهً گوينده: اين كشور ها پزشكان ايراني بايستي از نو درس بخوانند
پزشکان در این کشور خیلی هاشون درآمد های بمراتب بالاتر از اینها دارند و حرف حق نمی زنند.مردم را کلا عوام بحساب می آورند و به چیزی نمی گیرند. دست همشان توی دست هم است.مثل پزشک با رادیوگرافی،آزمایشگاهی،سونو،کولونوسکپی و سایرین.مردم بیچاره در میان این قوم سرگردانند و باید بناچار بحرف اینها گوش کنند.بوقت رسیدگی هم کسی حرفشان را باور نمی کند
احساس شرم می کنم از این کامنتهایی که علیه قشر بسیار نخبه پزشک نوشته شده است.همه جای دنیا بخاطر کار سخت وبزرگی که انجام می دهند حقوق بالاتری می گیرند.لطفا به سادگی در اینترنت چک بفرمایید.فیزیکدان های ناسا سالی 80 تا 120 هزار دلار حقوق می گیرند .غول پروفسور های رشته های علوم همین مقدار.اما حقوق پزشک عمومی 180 هزاز دلار ودر آمد متخصصین 250 تا 500 هزار دلار.یعنی کمی بیشتر از رییس جمهور آمریکا.چرا؟ چون سیستم می داند که بفهمد مسئولیت جان انسانها خیلی سنگین است.
آقای مهندس آقای هیات علمی و.. آیا بازیکنان مسابقه پینگ پونگ وتکواندو وبسکتبال کمتر از فوتبال زحمت کشیده اند ولی درآمدشان قابل مقایسه نیست.600000نفر کنکور تجربی شرکت می کنند همشون هم به امید پزشکی دندانپزشکی.بالاخره ر اساس هوش وسواد افرادی در این رقابت علمی موفقتر هستند.باید آنها را بکوبیم.چقدر بربخت شده ایم ما.من 20 سال دبیر زیست هستم.دخترم پزشک است.خدا گواه است صادقانه می گویم.شاگردان من که پزشک شدند از همه نظر ممتاز بودند وبسیار متفاوت از بیشتر عزیزان دیگر.
اون اوایل که ماهی چهارصد پونصد میلیون بهم میدادن بد نبود! ولی الان که ماهی پنجاه شصت تومن میدن برام نمیصرفه توی بخش دولتی کار کنم واقعا :)))))
من فکر نمی کنم که پزشکهای این مملکت در هیج کشوری بتونند یک دهم درآمدی که در اینجا دارند را داشته باشند
متاسفانه تصمیم گیرندگان حوزه پزشکی بیشتر به دنبال منافع مادی هستند تا منافع ملی و مردم و خود را فراتر از جامعه می دانند و لذا این القا ایجاد می شود که باید نسبت به جامعه از هر نظر متفاوت باشند که درامد نجومی یکی از این موارد است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار